تخت خواب تان را دیر مرتب کنید تا مریض نشوید!!
رختخواب یکی از مواردی است که ممکن است باعث بیماری شما شود. در تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که مرتب کردن سریع رختخواب می تواند باعث بیماری شما شود.

سریع مرتب کردن رختخواب شما را مریض می کند!

مرتب کردن رختخواب بلافاصله پس از برخاستن از خواب، باعث رشد و نمو ذرات و کرم‌های ریز یا شپش در آن می‌شود. اگر رختخواب خود را همزمان با طلوع آفتاب مرتب کنید، ملحفه نازک روی تخت شما بیش از میلیون‌ها غبار و کرم ریز را به دام خواهد انداخت. این ذرات که روی تخت شما زندگی می‌کنند، از سلول های مرده پوست و تعریق شما تغذیه می کنند و به طور بالقوه مشکلاتی مانند حساسیت  و آسم ایجاد می کنند . در حالی که  تخت نا مرتب بیشتر در معرض هوای تازه و نور است  و این شرایط می‌تواند به کشتن موجودات ریز بهتر کمک کند.

زمانی که افراد تخت خود را بلافاصله پس از بیدار شدن مرتب می‌کنند، گرمای بدن و سلول های مرده پوست روی تمام تخت باقی می ماند لذا توصیه می‌شود که تخت خود را نامرتب گذاشته و اجازه دهید که در معرض نور و هوای تازه قرار بگیرد تا به این طریق ذرات و کنه ها به طور کامل از بین برود.

گفتنی است، زمانی که افراد در خواب هستند بدن آن ها مقدار زیادی عرق تولید می‌کند که به طور میانگین در هر شب به میزان یک  لیتر می‌رسد . این رطوبت بستر مناسبی را برای رشد و نمو ذرات و موجودات ریزفراهم می کند .

اگر چه نامرتب گذاشتن تخت با خانه‌داری خوب تناقض دارد اما این کار در وقت صبح کمک می‌کند تا فرصت مناسبی برای پاکسازی ملحفه افراد از وجود این ذرات مضر فراهم شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com