بعد از 40 سالگی چگونه از موهای مان مراقبت کنیم؟
 مراقبت از مو برای خانم های بالای 40 سال به دلیل بالا رفتن سن و تغییراتی که در ساختار مو پیدا  می شود کار بسیار سختی است. 

 مراقبت از مو برای خانم های بالای 40 سال

بدنه مو با گذشت زمان، نازک تر می شود وبا وارد شدن زنان به دهه ۴ و ۵ زندگی، کوتیکول موی آنان نیز شکننده تر می شود به همین دلیل محققان توصیه می کنند:

 

کمتر از رنگ مو استفاده کنید

تا جایی که ممکن است موهایتان را کمتر رنگ کنید. از رنگ هایی استفاده کنید که به دکلره نیاز نداشته باشد . به جای روشن کردن کل موهایتان، هایلایت های تکه ای را انتخاب کنید.

 

related-icon_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  خوشرنگ ترین ترکیب رنگ مو برای مامانها!+عکس  

 

در هنگام آرایش موهایتان، دقت کنید

برای آرایش موها از موادی استفاده کنید که حاوی سیلیکون یا دایمتیکون باشد تا تارهای مو را بپوشاند و علاوه بر پرتر و ضخیم تر نشان دادن مو، از ساقه موها محافظت کند. قبل از استفاده از وسایل حرارتی برای آرایش موها، با استفاده از یک اسپری محافظ حرارتی، موها را آماده کنید. از ابزارهای حرارتی که درجات گرمایی مختلف دارد، استفاده کنید و آن ها را روی پایین ترین حرارت ممکن، تنظیم کنید. هنگام استفاده از سشوار، کلاهک آن را، دورتر از موهایتان نگه دارید و از پایین ترین حرارت سشوار استفاده کنید.

 

related-icon_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید :  جدیدترین مدلهای آرایش موی عروس برای تابستان

 

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

برای تقویت مو ،خانم ها۴۰ تا ۴۶ گرم پروتئین در هر روز باید مصرف کنند(برای مصرف این مقدار، نیاز به مصرف مکمل ندارید) زیرا تارهای مو از پروتئین ساخته شده است. به همراه آن ، آهن کافی(حدود ۱۸ میلی گرم در روز برای زنان زیر ۵۰ و ۸ میلی گرم برای زنان بالای ۵۰)مفید است.( با مشورت پزشک)

 

related-icon_copy.jpg  اگر میخواهید بیشتر بدانید  :  دردسر تنوع رنگ مو و روشهای مراقبت از آن

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com