خانم ها حواس تان به لباس زیرتان باشد!!
لباس زیر یکی از نکاتی است که ممکن است نادانسته بیمارتان کند و شما هیچ اطلاعی از آن نداشته باشید. خانمها نسبت به آقایان باید توجه بیشتری به لباس زیرشان داشته باشند.

برای جلوگیری از بیمار شدن حواس تان به لباس زیرتان باشد

همه خانم‌ها باید بدانند که حفظ تمیزی و خشکی واژن، اهمیت زیادی برای سلامت واژن دارد و لباس‌هایی که می‌پوشند می‌تواند در این وضعیت تاثیر داشته باشد.

به نقل از سیمرغ انواع خاصی از پارچه‌ها یا انواع خاصی از خود لباس‌هایی که برای ناحیه تناسلی طراحی می‌شوند و به فروش می‌رسند می‌توانند گرما و رطوبت واژن را افزایش دهند، و این وضعیت هم منجر به رشد بیش از حد باکتری‌ها و عفونت‌ها می‌شود. استفاده از انواع لباس‌های نخی می‌تواند مانع از شکل‌گیری این حالت شود و فضای مناسبی برای واژن فراهم کند. ضمن این‌که پوشیدن لباس‌های تنگ هم یکی از اشتباهاتی است که فضای نامناسبی برای واژن ایجاد می‌کند و خطر مشکلات را بالا می برد.

به‌علاوه این‌که وقتی از لباس‌های شنا استفاده می‌کنید باید بلافاصله بعد از تمام شدن شنا، لباس‌های عادی‌تان را بپوشید و نگذارید این لباس‌ها روی بدن‌تان باقی بمانند؛ یا وقتی که ورزش می‌کنید، باید بلافاصله بعد از تمام شدن فعالیت ورزشی‌تان، لباس‌های زیرتان را عوض کنید تا مانع از بروز هرگونه مشکل شده باشید.

 

نحوه ی نگهداری از لباس زیر

لباس زیر خود را با دست بشویید یا اگر توسط ماشین لباس شویی این کار انجام می دهید بهتر است برنامه ی ماشین لباس شویی را بر روی لباس های حساس قرار دهید زیرا اگر برنامه ی و دمای بالاتری را انتخاب کنید باعث می شود تا بافت لباس زیر تان آسیب ببیند و زود از بین برود.
آدم برای اینکه تمیز و مرتب به نظر برسد معمولا سعی می کند ظاهری آراسته داشته باشد و لباس هایی مرتب و تمیز بپوشد ولی متخصصان پوست معتقدند که لباس زیر هم به همان اندازه در سلامت و بهداشت افراد موثر است. لباسهای زیر در تماس نزدیکی با پوست ما هستند و این باعث می شود که در صورت رسیدگی نکردن به آنها منشأ انواع حساسیت ها و عفونت های قارچی شوند.

لباس زیر هایی با جنس دانتل یا آنهایی که دارای خاصیت انعطاف پذیری هستند بهترین جنس و بافت محسوب می شوند. اگر با این جنس لباس زیر راحت نیستید، ما انواع نخی را به شما پیشنهاد می کنیم که حساسیت پوستی کمتری ایجاد می کند.

لباس زیر از کالاهای مصرفی است که باید آن را زود به زود نو کرد و زیاد هم باید داشت. اگر لباس زیر به اندازه کافی داشته باشید، آن را زود به زود عوض می کنید و به راحتی هم آن را دور می اندازید. خیلی ها به دلیل اینکه لباس زیرشان در معرض دید دیگران نیست، آن را تا چند سال به بدترین وضع نگه می دارند. شما خیلی محترم اید و لباس زیرتان هم باید در شأن تان باشد. هر از گاهی لباس های زیر خود را بجوشانید تا آلودگی آن به طور کامل از بین برود. لباس زیر خود را تعمیر کنید و همچنین می توانید برای خود لباس زیر بدوزید. در عین حال می توانید برای از بین بردن میکروب های آن لباس زیرتان را بعد از شستشو و پیش از پوشیدن اتو کنید.

برای لباس زیر بروید سراغ الیاف طبیعی

لباس زیرهایی که قصد دارید در طول روز از آنها استفاده کنید بهتر است دارای جنس طبیعی باشند. از جنس هایی که دارای مواد ترکیبی مانند پلاستیک و ... هستند استفاده نکنید چون شما یک مدت طولانی از صبح تا شب می خواهید از این لباس زیر های استفاده کنید این جنس باعث می شود که شما در طول روز احساس ناراحتی داشته باشید.

 

فرار از باکتری و قارچ

هر روز لباس زیرتان را عوض کنید و منتظر حمام رفتن نمانید؛ در غیر این صورت به راحتی دچار انواع قارچ های پوستی و خارش و حساسیت خواهید شد. قارچ ها در محیط گرم و مرطوب به راحتی رشد می کنند بهتر است برای کاهش دادن احتمال ابتلا به این قارچ های پوستی از محلول های ضدعفونی کننده ویژه بانوان و آقایان استفاده کنید و پس از استفاده از آب از دستمال کاغذی استفاده کنید تا رطوبت محیط را نیز کاهش دهید. از سوی دیگر بهتر است لباس زیر بانوان و آقایان جدا از هم شسته و خشک شود و در صورت امکان در نور مستقیم آفتاب خشک شود تا میکروب های آن بیشتر از بین بروند.

 

لباس های زیر نایلونی نخرید

لباس زیر نایلونی به علت ایجاد تعریق زیاد امکان ابتلا به قارچ پوستی را افزایش می دهد. لکه های ناشی از قارچ معمولا به رنگ قهوه ای روشن است و حدود دو یا سه سانت قطر داشته و حالت پوسته دهی مختصری نیز دارد. امکان بروز این بیماری در اطفال و جوانان شایع تر است. تشخیص این بیماری از طریق نمونه برداری از سطح پوست و بررسی آن به وسیله میکروسکوپ امکان پذیر است. درمان لکه های ناشی از قارچ با استفاده از شامپوها و داروهای پوستی و موضعی ضدقارچ انجام می شود، در صورت گستردگی بیماری، استفاده از داروهای خوراکی ضدقارچ نیز برای درمان ضروری است. برای درمان ریشه ای بیماری قارچ ممکن است به یک دوره طولانی نیاز باشد.

 

اندازه لباس زیر هم مهم است

لباس زیر تنگ عروق پوست را تحت تاثیر قرار داده و در قسمت هایی مانع گردش صحیح خون می شود به خصوص اگر تنگی لباس در ناحیه لگن، زانو، سینه و حلقه آستین ها باشد.
همین اختلال جریان خون باعث همان عارضه شایع لباس های تنگ می شود، یعنی کوفتگی و خستگی. البته گاهی این تنگی به حدی زیاد می شود که قسمت هایی از پوست کبود می شود. یکی دیگر از مشکلات لباس های تنگ مشکلات گوارشی است.درواقع لباس تنگ حرکات دودی (حرکات کرم گونه) دستگاه گوارش را مختل می کند و موجب تجمع گاز در معده و نفخ شکم می شود که معمولا با درد شکم همراه است. همچنین پوشیدن لباس زیر تنگ و بدون تبادل هوا باعث افزایش احتمال ابتلا به عفونت مثانه در زنان می شود. یکی دیگر از عوارض لباس های تنگ نوعی کهیر به نام کهیر فشاری است. این نوع کهیر در اثر فشار موضعی بر بدن مثل پوشیدن لباس های تنگ ایجاد می شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : iransalamat.com/hidoctor.ir