موهای نازک و کم پشت را چگونه پر حجم کنیم؟
موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که بیشتر خانم ها با آن درگیر هستند. اگر شما هم دچار ریزش مو و نازک شدن موهای تان شده اید ابتدا باید علت این ریزش  و نازکی موهای تان را بدانید.

نکته هایی مهم برای زنانی که دچار ریزش مو و نازک شدن موها هستند

یکی از بدترین شرایطی که برای هر خانمی ممکن است به وجود آید لحظه‌ای است که متوجه می‌شود موهایش در حال کم شدن است. این حتی از سفید شدن مو و ایجاد چروک روی پوست بدتر است. معمولاً ریزش مو مشکلی است که مردان وقتی به میانسالی می‌رسند، از آن صحبت می‌کنند و کم‌تر اتفاق می‌افتد که این موضوع به عنوان یک مشکل در زنان در نظر گرفته شود. این در حالی است که بر اساس گزارش مدرسه‌ی پزشکی هاروارد، یک سوم زنان کم شدن موها را در زندگی‌شان تجربه می‌کنند. بنابراین اجازه دهید تا به این موضوع بپردازیم.

بیشتر بدانید : از موهای کم پشت و نازک چگونه مراقبت کنیم؟

اولین سؤال این است که چه چیزی باعث ریزش موها در زنان می‌شود؟

دکتر Gervaise Gerstner متخصص پوست و مشاور لورئال (L’Oreal) در پاریس می‌گوید: "بعضی از داروها می‌توانند سبب ریزش مو شوند از جمله: ویتامین A، داروهای ضد انعقاد، هورمون‌ها و حتی داروهای ضد افسردگی. علاوه بر این عوامل محیطی و مصنوعی استرس‌زا مانند حالت‌دهنده‌ها و رنگ‌های مو می‌توانند باعث ریزش مو شوند. بعضی از بیماری‌ها نیز مانند مشکلات تیروئید، کم‌خونی و تغییرات هورمونی بر کم شدن موها اثر دارند. اما این مسأله عمدتاً ارثی است و ما آن را ریزش موی آندروژنتیک می‌نامیم." دکتر Gerstner بیان می‌کند، مجموعه آزمایشاتی وجود دارد که باید انجام شود تا ریشه‌ی این مشکل شناسایی شود و پس از آن راه درمان برای آن پیدا شود.

 

کوتاه کردن مو در جلوگیری از ریزش مو

اثری که کوتاه کردن مو در جلوگیری از ریزش مو می تواند بگذارد را نادیده نگیرید. اما کلمه‌ی کوتاه کردن برای بسیاری از خانمها می‌تواند ترسناک باشد. Jill Crosby طراح مدل موی بسیاری از افراد مشهور می‌گوید: "بسیاری از زنان نمی‌خواهند موهای خود را کوتاه کنند ولی بهتر است بدانید که یک مدل موی شیک می‌تواند ظاهر یک زن را تغییر دهد و دیده شدن ریزش موهایش را به حداقل برساند. وجود موهای آویزان و معلق باعث می‌شود این مشکل بیشتر دیده شود. یک مدل موی مناسب می‌تواند وزن و حجم ایجاد کند و این دقیقاً همان چیزی است که به آن نیاز دارید. توهم عمق".

 

تغییر رنگ مو در جلوگیری از ریزش مو

از تغییر رنگ موهای خود نترسید. Crosby می‌گوید: "رنگ مو می‌تواند زیبایی ایجاد کند و باعث تغییر احساس شود. رنگ مو همچنین می‌‎تواند به مدل موی شما یک بعد اضافه کند و باعث به نظر رسیدن حجم بیشتر شود چرا که باعث افزایش (و ضخیم شدن) قسمت بیرونی مو می‌شود. برای این کار به شخصی مراجعه کنید که در ترکیب رنگ موهای شیمیایی تبحر خاصی داشته باشد تا بتواند از موهای شما مراقبت کند. در این شرایط، زمان آن نیست که خودتان رنگ کردن موهای تان را در خانه امتحان کنید. دقت کنید که رنگ موی نامناسب می‌‌تواند باعث شود موهای کم، بدتر به نظر برسند. معمولاً زنان رنگ موی تیره انتخاب می‌کنند. در صورتی که رنگ پوست شما روشن است، این یک انتخاب بسیار بد است، چرا که باعث می‌شود ریزش مو بیشتر به چشم آید. شما باید رنگ پوست خود را کمی تیره تر کنید تا ریزش مو کمتر قابل توجه باشد".

 

مراقب حرارتی که به موهای خود می‌دهید باشید

برای مراقبت بیشتر از موهای خود دمای وسایل حالت‌دهنده‌ مو که استفاده می‌کنید را کاهش دهید. Crosby هشدار می‌دهد: "برای موهای کم و نازک از دمای بالای سشوار استفاده نکنید و از دمای بسیار کم آن استفاده کنید." او پیشنهاد می‌کند دما را به یک سوم میزان همیشگی برسانید و موهای خود را سشوار بزنید. همچنین او می‌گوید: "استفاده از محصولات مراقبت از مو در برابر گرما به صورت منظم ضروری است".

 

انتخاب حالت دهنده‌ مناسب

علاوه بر شامپوی حجم دهنده و حالت دهنده، Crosby توصیه می‌کند از حالت‌دهنده‌هایی که وزن مو را افزایش می‌دهد استفاده کنید. او می‌گوید یک شامپوی خشک برای وزن دادن روی مو مناسب است. این شامپو بر روی مو باقی می‌ماند و بدون این که سفت به نظر برسد باعث می‌شود مو دارای بعد و بافت به نظر برسد.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ