زیبایی پوست،مو و ناخن های تان را با این مواد طبیعی در دسترس، تضمین کنید
زیبایی اندام های ظاهری مانند پوست و مو و ناخن ها با آنچه که در بدن اتفاق می افتد، ارتباط مستقیم دارد. در اینجا 8 گزینه غذایی مناسب برای حفظ سلامت این اندام ها توصیه می شود.

سلامت و زیبایی پوست و موی تان را با این مواد طبیعی تضمین کنید

ماهی برای سلامت پوست و مو

انواع ماهی های چرب و مصرف آنها یک راه عالی برای افزایش سلامت پوست و مو است. ماهی سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا3، آهن و ویتامین ب 12 است. اسیدهای چرب امگا3 به حفاظت از پوست در برابر آسیب های نور خورشید کمک می کند و پشتیبان پوست سر است. دریافت مقدار زیادی پروتئین نیز به دفع ریزش مو کمک می کند.

 

هویج رشد بهتر مو و ناخن

مواد غذایی سرشار از بتاکاروتن مانند هویج سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که خواص ضد پیری دارند ضمن این که منجر به رشد بهتر مو و ناخن می شوند. بتاکاروتن موجود در اسفناج، کلم و نخودفرنگی و کاهو نیز همین خاصیت را دارد.

 

گوجه فرنگی برای مراقبت از پوست

این محصول فقط یک آنتی اکسیدان قوی نیست بلکه برای پوست خاصیت های زیادی دارد. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین ث، کاروتنوئیدها، لیکوپن و بتاکاروتن است. مصرف غذاهای سرشار از کاروتنوئیدها منجر به حفاظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی می شود به ویژه اگر با ویتامین ای ترکیب شده باشد.

 

تخم مرغ به داشتن ناخن هایی قوی و سالم کمک می کند

تخم مرغ حاوی پروتئین، ویتامین آ، ویتامین ای، ویتامین ب 7 و ویتامین ب 12 که مصرف آن برای داشتن ناخن های قوی و سالم، به میزان یک وعده در روز ضروری است.

 

زغال اخته برای مبارزه با آکنه

دارای بالاترین خواص آنتی اکسیدانی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد و دیگر تاثیرات پیری روی بدن می رود. زغال اخته همچنین قابلیت مبارزه با آکنه را دارد.

 

لبنیات کم چرب برای رشد ناخن و مو

شیر بدون چربی منبع عالی از کلسیم و ویتامین دی است و ترکیبی برای تقویت ناخن و رشد مو محسوب می شود. ماست و پنیر کم چرب نیز همین خاصیت را دارد. اگر قادر به استفاده از این محصولات لبنی نیستید، شیر سویا را برای تقویت ناخن ها امتحان کنید.

 

بلغور جو برای داشتن ناخن هایی سالم 

این محصول سرشار از مس، روی، و ویتامین های گروه ب است که به رشد ناخن های سالم کمک می کند. روی نیز یک ابزار قدرتمند برای مبارزه با آکنه است، و التهاب را کاهش می دهد.

 

لوبیا برای ضخیم کردن ناخن

سرشار از پروتئین، بیوتین، و روی است که نقش مهمی در ضخیم تر شدن ناخن ها دارد. بیوتین موجود درآن نیز منجر به تقویت موها می گردد. لوبیا غنی از فیبر، پروتئین، روی و آنتی اکسیدان ها است که می تواند کلاژن تولید کند و منجر به درخشندگی پوست گردد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : avayesalamati.com