توصیه های تغذیه ای برای فرار از موهای چرب!!
موهای چرب یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای درمان آن به دنبال راه های دارویی باشید، اما بدانید که سخت در اشتباه هستید و با روش های تغذیه ای می توانید موهای چرب تان را درمان کنید.

با خوردن این مواد غذایی دیگر موهای چربی نخواهید داشت

موهای چرب یا روغنی یکی از مشکلات شایع است . رژیم غذایی نادرست  می تواند باعث پر کاری غدد چربی شود و در نتیجه به چرب شدن مو ها منجر شود. این پرکاری ممکن است ارثی باشد یا در پی عوامل محیطی، رژیم غذایی نادرست و تعادل نداشتن هورمونی ایجاد شود. اگر چه محصولات زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارد اما موقتی است؛  بنابراین بهتر است با اصلاح تغذیه و رژیم غذایی این مشکل را برطرف کرد.در این مطلب به برخی از مواد غذایی مفید در این زمینه اشاره شده است.

بیشتر بدانید : از بین بردن چربی مو سر با چند روش ساده!!

 

تخمه آفتابگردان بخورید تا موهای چربی نداشته باشید 

 با افزودن آن به رژیم غذایی، چربی مو کاهش می یابد. ویتامین B موجود در آن  با کاهش دادن فعالیت غدد چربی باشوره سر مقابله می کند. غذاهای غنی از ویتامین A و E ، با تولید چربی در  بدن و پوست سر مقابله می کند. تولید غدد چربی را می توان با مصرف غذاهای غنی  از ویتامین A و E شامل مرغ، ماهی، گوشت، میوه ها و سبزیجات تنظیم کرد.

 

مواد غذایی غنی از روی

 این نوع مواد غذایی تولید چربی در مو و پوست را کنترل می کند و باعث بهبود بافت و همچنین بهبود سلامت کلی مو می شود. منبع عالی روی ماهی، آجیل، غلات و سبزی است.

 

محدود کردن مصرف چربی

 دو نوع چربی وجود دارد نوع خوب و بد. چربی بد برای مو و پوست مضر است. بنابراین، مصرف چربی های حیوانی را کاهش دهید و غذاهای سرخ کردنی را حذف کنید.

 

رژیم کم شیرینی را  دنبال کنید

 مصرف زیاد شکر نه تنها برای سلامتی بلکه برای مو و پوست  نیز مضر است. غذاهای غنی از قند سطوح گلوکز در بدن  را افزایش می دهد که آن هم به نوبه خود تولید چربی  را افزایش می دهد و به چرب شدن پوست و مو منجر می شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
  seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com