روزهای آلوده این میوه ها را فراموش نکنید!!
این روزها هوای تهران بسیار آلوده و برای بیشتر گروه های سنی مضر است. اگر شما هم مجبور هستید در این هوای آلوده تردد کنید و در عین حال به سلامت خود فکر می کنید بهتر است این میوه ها را در برنامه غذایی تان قرار دهید.

برای روزهای آلوده چه میوه هایی بخوریم ؟

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی، عنوان کرد: میوه‌های سبز و قرمز تیره مانند لبو و کاهو حاوی بتاکاروتن بسیاری است که می‌تواند موجب افزایش مقاومت بدن در برابر مواد سمی موجود در هوای آلوده شود.

دکتر احمدرضا درستی با توجه به تداوم آلودگی هوا، گفت: در این شرایط به افراد توصیه می‌شود میوه و سبزیجات سبز و قرمز تیره مانند لبو، کشمش سیاه هسته‌دار خشک شده، قسمت تیره کاهو و غیره را بیشتر مورد استفاده قرار دهند.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی، افزود: این دسته از مواد غذایی حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن است که مصرف آن، آنتی اکسیدان بسیار مناسبی برای مقابله با مواد سمی موجود در هوای آلوده دارد.

وی افزود: میوه و سبزیجات سبز تیره علاوه بر بتاکاروتن دارای مقدار زیادی منیزیم و کلروفیل است که بدن در زمان افزایش مواد سمی در محیط نیاز بیشتری به‌ آن دارد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، عنوان کرد: علاوه بر این به افراد توصیه می‌شود در زمان تشدید و پایداری آلودگی هوا مرکبات مانند پرتغال، نارنگی و غیره را افزایش دهند زیرا این میوه‌ها دارای مقدار زیادی ویتامین C است که برای بدن لازم و ضروری است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : ana.ir