کمردرد را با روش طبیعی درمان کنید!!
کمردرد یکی از بدترین دردهایی است که ممکن است سراغ هر کسی برود. اگر شما هم به تازگی به کمردرد مبتلا شده اید و به دنبال راهی برای درمان آن هستید پیشنهاد می کنیم از درمان طبیعی برای درمان کمردردتان استفاده کنید.

درمان های طبیعی برای کمردرد

سبک زندگی  امروزه  باعث بروز بیماری های متعددی شده است. ساعت ها نشستن،  نداشتن فعالیت ، کم خوابی، استرس و فشار به یک سبک زندگی ناسالم  منجرمی شود. آنچه این وضعیت را بدتر می کند، عادت های خوردن ناسالم است. این روزها نه تنها کیفیت غذا افت کرده بلکه بسیاری از مواد غذایی از فهرست روزانه حذف شده است. با کمی رعایت کردن در خورد و خوراک می توان جلوی بسیاری از مشکلات را گرفت. پادرد و کمردرد این روزها نه تنها بین افراد مسن بلکه بین جوانان نیز یک امری عادی شده است.

به گطارش سیمرغ میوه  انجیر چه تازه چه خشک در رفع این مشکل بسیار موثر است.کافی است به مدت 2 ماه شب ها قبل از خواب  یک انجیر خشک ،یک زرد آلوی خشک و پنج عدد آلو مصرف کنید. به خاطر داشته باشید، این راهکار مانند مصرف داروی شیمیایی اثر آنی ندارد، پس کمی صبور باشید. هر یک از میوه های  ذکر شده خاصیت خاص خود را دارد و ترکیب آن ها باعث برطرف شدن درد می شود. این میوه ها بازسازی بافت ها را تحریک و دیسک مهره ها را به هم وصل می کند.

 

مهم ترین خواص انجیر 

انجیر و کاهش وزن : غنی از فیبر است و در پایین آوردن وزن مفید است.

انجیر مانع بروز بیماری قلبی می شود : آنتی اکسیدان موجود در آن با پایین آوردن کلسترول، احتمال بروز بیماری قلبی را پایین می آورد و مانع تخریب سلول ها از طریق رادیکال های آزاد می شود.

انجیر عملکرد سیستم دستگاه گوارش را بهبود می بخشد : فیبر بالای آن برای دستگاه گوارش مفید است و از بروز  یبوست جلوگیری می کند.

انجیر بیماری پوستی را التیام می دهد : در قدیم از انجیر برای درمان بیماری های پوستی چون اگزما،پسوریازیس و پیسی استفاده می شد.

انجیر باروری را تقویت می کند : این میوه غنی از ماده کانی مانند روی و منیزیم است که هر دو نقش مهمی در بهبود سلامت باروری ایفا می کند. 

انجیر از فشار خون بالا پیش گیری می کند : میزان سدیم بالا  به فشار خون بالا  منجرمی شود. پتاسیم بالا در انجیر میزان بالایی از سدیم را خنثی می کند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemogh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com