6 نکته مهم برای عاشقان فست فود در سفرهای نوروزی!!
با شروع نوروز، بازار فست فودها هم داغ می شود و بیشتر افراد به سراغ فست فودها می روند. اگر شما هم جزو دسته عاشقان فست فود هستید بهتر است این 6 نکته کاربردی را بدانید.

فست فودی ها و 6 نکته

همیشه با شروع سال جدید، بازار سفرهای نوروزی هم داغ می شود و در میانه این سفرها و گشت و گذارها، خانواده ها ترجیح می دهند کمی استراحت به خانم خانه هم بدهند و وقت خود را برای آشپزی در سفر هدر ندهند.
حتی اگر به سفر هم نروند، یکی از تفریح های پرطرفدار اغلب خانواده ها، خوردن غذا در رستوران است. اگر شما هم جزو این گروه از افراد هستید و رفتن به رستوران را ترجیح می دهید، بد نیست قبل از انتخاب رستوران، به موارد زیر توجه کنید.

فست فودها در جزو غذاهای بسیار پرطرفدار حال حاضر هستند که طعم و ظاهر جذاب آنها، افراد زیادی مخصوصا از قشر جوان جامعه را جذب خود می کند. اگر در سفر یا بین راه بودید و هوس رفتن به یک رستوران فست فود به سرتان زد، نکات زیر را نادیده نگیرید.

انتخاب رستوران

حتما رستورانی را انتخاب کنید که ظاهرا تمیز و مرتبی داشته باشد.

 

غذاهای سالم سفارش دهید

از آنجا که ایمنی فرآورده های گوشتی مانند سوسیس، کالباس، همبرگر و ناکت موجود در ساندویچ ها چندان مشخص نیست و ما نمی توانیم تشخیص بدهیم از فرآورده های گوشتی با چند درصد گوشت در ساندویچ ما استفاده شده، توصیه می کنیم غذاهای سالم تری را در این رستوران ها سفارش بدهید تا حداقل خطر بیماری در سفر تهدیدتان نکند. مثلا شما می توانید به جای ساندویچ هات داگ، یک پرس مرغ گریل یا تنوری، فیله مرغ یا ساندویچ استیک گوشت یا بوقلمون سفارش بدهید.

 

غذاهای تنوری را جایگزین غذاهای سوخاری کنید

برای حفظ سلامت خود و اعضای خانواده تان در سفر، و در سیب زمینی سرخ کرده همراه با غذا را در فست فودی ها خط بکشید و به جای آن، سیب زمینی تنوری سفارش بدهید.

 

دور انواع سس را خط بکشید

از مصرف سس های آماده روی میز که معلوم نیست چند ساعت خارج از یخچال بوده اند و دارای چه ترکیباتی هستند، خودداری کنید و به جای آنها، سفارش سس های یک نفره بسته بندی بدهید.

 

مراقب بچه ها باشید

برای بچه ها، خانم های باردار و سالمندان، غذاهای تنوری که کمترین فرآوری روی آنها انجام گرفته، سفارش بدهید تا سلامت آنها را در سفر حفظ کنید.

 

دور سالاد و سبزی را خط بکشید

خوردن سالاد و سبزی در سفر و رستوران های بین راهی، چندان توصیه نمی شود؛ حتی سالادهای هیجان انگیزی مثل سزار و یونانی هم می توانند عامل برای تهدید سلامت شما در سفر باشند. به جای سالاد در فست فودی ها، می توانید آبمیوه طبیعی یا سوپ سفارش بدهید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamat.ir