جای زخم ها را با روش های طبیعی از بین ببرید!!!
اثر زخم ها می توانند شکل ها و اندازه های مختلفی داشته باشند و همگی می دانیم که دلمان می خواهد هر چه سریع تر و برای همیشه از شرشان خلاص شویم. درمان های زیبایی ای که برای از بین بردن جای زخم ها وجود دارند بعضی اوقات بسیار دردناک هستند و همچنین خیلی گران تمام می شوند. نگاهی به این 10 روش عالی بیندازید که کمک می کنند جای زخم ها در بدنتان را به شکلی کاملا طبیعی از بین ببرید.

10 روش عالی برای از بین بردن جای زخم ها به شکل طبیعی

جای زخم ها می توانند باعث ناراحتی و آزار ما باشند. به وجود آمدن اثر زخم بخشی از فرآیند بهبودی است که بعد از جراحت ظاهر می شود. اثر زخم ها می توانند شکل ها و اندازه های مختلفی داشته باشند و همگی می دانیم که دلمان می خواهد هر چه سریع تر و برای همیشه از شرشان خلاص شویم. درمان های زیبایی ای که برای از بین بردن جای زخم ها وجود دارند بعضی اوقات بسیار دردناک هستند و همچنین خیلی گران تمام می شوند. نگاهی به این 10 روش عالی بیندازید که کمک می کنند جای زخم ها در بدنتان را به شکلی کاملا طبیعی از بین ببرید. اطلاعات بیشتر را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

 

لیمو ترش

 لیموترش حاوی آلفاهیدروکسیل اسید است که کمک می کند سلول های پوستی مرده از پوست جدا شوند، فرآیند رشد سلول های جدید را سرعت می بخشد و همچنین باعث می شود پوست قابلیت ارتجاعی خود را بازیابد. به علاوه، لیمو مثل یک سفیدکننده طبیعی باعث می شود که جای زخم ها روشن تر شود. یک تکه پارچه ی کتانی را به آبلیمو آغشته کنید و آن را بر روی ناحیه ی زخم بمالید. سپس ده دقیقه صبر کرده و آنگاه با آب جای زخم را بشویید. این کار را به شکا روزانه انجام دهید تا تاثیر واضح و فوق العاده آن را ببینید.

 

روغن زیتون

روغن زیتون برای بهبودی زخم ها ایده آل است چون که باعث سستی و شل شدن سلول های پوستی مرده شده و از ایجاد منافذ پوستی مسدود شده جلوگیری می کند. ناحیه زخم را روزانه با روغن زیتون طبیعی ماساژ دهید و بگذارید خشک شود. می توانید بعد از ماساژ ناحیه زخم با روغن زیتون، بگذارید شب تا صبح آغشته به آن باقی بماند. صبح روز بعد آن را بشویید. با این روش جای زخم روشن تر و پوستتان نرم تر خواهد شد.

 

عسل

تاثیر عسل طبیعی برای بهبودی اثر زخم ها فوق العاده است. عسل به عنوان یک مرطوب کننده ی طبیعی عمل می کند، رشد دوباره ی بافت را تحریک می کند و درمانی بسیار موثر برای زخم ها و جراحات است. با ترکیب کردن 2 قاشق چایخوری عسل طبیعی و 2 قاشق چایخوری جوش شیرین یک خمیر نرم درست کنید. به مدت 3 دقیقه خمیر عسل و جوش شیرین را روی محل زخم مالش دهید. سپس ناحیه زخم را با یک حوله ی گرم و خیس بپوشانید. بعد از چند دقیقه محل زخم را تمیز کنید.

 

آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا برای از بین بردن جای زخم ها بسیار رایج و همچنین به شدت موثر است. آلوئه ورا دارای ترکیبات مرطوب کننده طبیعی ست که به بهبود قابلیت ارتجاعی بافت زخم کمک کرده و التهابات را نیز کاهش می دهند. آب یا ژل آلوئه ورا را بر روی محل زخم بگذارید. آلوئه ورا باعث کوچک شدن اثر زخم و نیز روشن تر شدن ظاهر آن می شود.

 

جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از درمان های خانگی رایجی است که برای از بین بردن جای زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد. جوش شیرین و آب را به نسبت 5 به یک مخلوط کنید تا خمیر حاصل شود. این خمیر را روی زخم مالیده و اجازه دهید به مدت 2 الی 3 دقیقه بماند و خشک شود. سپس با آب ولرم ناحیه ی زخم را بشویید. این رویه را 2 یا 3 بار در هفته تکرار کنید.

 

فرآورده پیاز

پیاز دارای ترکیبات ضدالتهابی است که از ایجاد کلاژن در ناحیه زخم جلوگیری می کند. این باعث می شود که زخم کمتر قابل رویت باشد و در طول زمان به تدریج بهبود یابد. فرآورده ی پیاز به آسانی به شکل ژل در دسترس است. ژل را هر روز روی ناحیه ی زخم بمالید. این کار باید به طور مرتب چند ماه انجام شود تا جای زخم ها به طور کامل محو شوند.

 

املا (انگور فرنگی هندی)

املا یا انگور فرنگی هندی یک منبع بسیار غنی ویتامین سی بوده و یکی از موثرترین درمان های طبیعی برای جلوگیری از تشکیل بافت زخم در قسمت های تازه بهبودیافته ی پوست می باشد. با ترکیب پودر املا با روغن زیتون یا آب می توانید در خانه خمیر املا درست کنید. این خمیر را روی ناحیه ی زخم مالیده و پس از چند دقیقه با آب بشویید.

 

خمیر خیار

خیار طبیعی ترین ماده ایست که طبیعت برای نرم و مرطوب کردن پوست در اختیار انسان گذاشته است. مخصوصا که هیچ گونه ناراحتی پوستی ایجاد نمی کند. دانه های خیار را جدا کرده، سپس خیارها را در همزن بریزید تا خمیر خیار به دست بیاید. سپس به این خمیر یک عدد سفیده ی تخم مرغ اضافه کرده و این ترکیب خمیری را روی محل زخم قرار دهید. به مدت 20 دقیقه بگذارید بماند و بعد با آب سرد بشویید. از این روش به طور مرتب استفاده کنید تا محل زخم ها به شکل طبیعی روشن تر شوند.

 

کره کاکائو

استفاده از کره کاکائو درمانی موثر برای زخم ها و جراحات است که می تواند هر نوع اثر زخمی را بهبود بخشد. کره کاکائو را به درستی بهترین مرطوب کننده طبیعی نامیده اند که با نرم کردن و تسکین ناحیه ی زخم باعث ایجاد فرآیند بهبودی طبیعی می شود.

 

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای مواد تشکیل دهنده ی ضد باکتریایی قوی ایست که به از بین بردن اثر به جا مانده زخم ها به طور کامل کمک می کند. از آن جا که این روغن بسیار قوی ست همیشه باید ابتدا با مقداری آب ترکیب شود و سپس روی محل زخم اعمال گردد. پس از چند دقیقه نیز باید با آب شسته شود.

این درمان های طبیعی برای بهبودی زخم های به جا مانده از جراحت ها بسیار موثر هستند و مطلقا هیچ گونه تاثیر مضری از خود به جای نمی گذارند. همچنین باید از دستکاری کردن بریدگی ها و زخم ها و جراحت ها خودداری کرد چون که این کار باعث بدتر شدن شدت جراحت و تثبیت و طولانی شدن مدت ایجاد جای زخم می شود. 

 

 

بیشتر بدانید : تکنیک هایی مهم در گریم برای از بین بردن چروک صورت


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ