ماسک شنبلیله، یک ماسک خانگی برای ابریشمی کردن مو
ماسک های بسیاری برای براق و نرم کردن مو وجود دارد. اگر شما هم می خواهید موهایی ابریشمی و براق داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم ماسک شنبلیله را امتحان کنید.

ماسک شنبلیله برای براق و ابریشمی کردن مو

شنبلیله گیاهی است که در ایران ،نواحی اطراف دریای مدیترانه و جنوب آسیا رشد می‌کند و در کشورهای هند، چین، پاکستان، ایتالیا، مصر، یونان و ... به‌وفور یافت می‌شود. درخور ذکر است که علاوه بر برگ‌های سبز گیاه شنبلیله، دانه شنبلیله نیز سرشار از مواد مغذی است و ارزش غذایی بالایی دارد. این گیاه سرشار از مواد معدنی چون مس، پتاسیم، کلسیم، آهن، سلنیم، روی، منگنز و منیزیم است  و ازنظر ویتامینی نیز دارای انواع ویتامین‌های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پیریدوکسین، فولیک اسید و نیز ویتامین A و C است .

دانه‌های این گیاه سرشار از پروتئین، لیزین، تریپتوفان، ساپونین و دیوسژنین (ترکیبی که خواص شبه استروژنی دارد) است. این گیاه علاوه بر پوست برای مو نیز مفید است و رشد مو را تقویت  می‌کند و ریزش مو و آسیب‌ دیدگی را کاهش می‌دهد. لکه‌های پوستی را کاهش می‌دهد . این گیاه باعث تصفیه خون و پوست صاف‌تر می‌شود. علاوه بر مصرف خوراکی استفاده از آن به‌ طور موضعی نیز مفید است. شستن مو با دمنوش آن ریزش مو را کاهش می‌دهد و مشکلات متعدد مو مانند طاسی و شوره سر را برطرف می‌کند. برای ابریشمی شدن مو دانه شنبلیله پودر شده را با ماست و روغن‌ زیتون مخلوط‌ کنید و به موها بمالید و به مدت نیم تا یک ساعت بگذارید بماند سپس شست وشو دهید . ماست برای مو بسیار مفید است و به‌ عنوان نرم‌ کننده عمل می کند، در حالی‌ که پودر شنبلیله باعث رشد و شادابی مو می‌شود. برای به دست آوردن نتیجه خوب این ماسک را هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com