درمان كبد چرب با طب سنتی
كبد چرب یك موقعیت مخرب را در بدن ایجاد می‌كند و بدتر اینكه هیچ علامت هشدار‌دهنده‌ای در ابتلا ندارد. وجود چربی در كبد هر انسانی طبیعی است اما اگر كبدی دارای 5 تا 10 درصد چربی باشد كبد چرب نامیده می‌شود.

روش های طب سنتی برای درمان کبد چرب

از آنجایی كه طب سنتی این روزها به عنوان یك طب فراگیر مطرح و با اقبال عمومی روبه‌رو شده است ابتدا درمان بیماری كبد چرب را با یكی از متخصصان طب سنتی در میان می‌گذارم. وی نیز با بیان اینكه كبد چرب بیماری فراگیر و روبه افزایش است، می‌گوید: پیشگیری مهم‌تر از درمان است و به همین دلیل توصیه ما به افراد این است كه با داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش و كنترل وزن خود جلوی این بیماری را بگیرند.

احمد عالمی می‌گوید: افرادی كه دارای بیماری‌های قلبی و عروقی هستند تقریباً همگی از بیماری خود مطلعند و برای درمان آن نیز كوشش می‌كنند، حال اینكه شاید حدود 20 درصد افراد جامعه به بیماری‌های قلبی دچار شده‌اند. بد نیست بدانید كه بیماری كبد چرب بیماری است كه درصد بالایی از مردم را تهدید می‌كند اما بسیاری از مبتلایان از بیماری خود خبر ندارند و با شیوه‌های درمان آن آشنا نیستند.

این متخصص طب سنتی از عرق كاسنی و شاتره به عنوان مهم‌ترین عامل پاكسازی كبد نام می‌برد و می‌گوید: این دو گیاه خاصیت درمانی فوق‌العاده‌ای دارند و برای مبتلا نشدن به بیماری كبد چرب می‌توان از آب این دو گیاه برای پاكسازی كبد استفاده كرد. ضمن اینكه سركه سیب، رب انار و... نیز برای پاكسازی كبد توصیه می‌شود.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کبد چرب

 

به گفته وی، وقتی كبد انسان دارای 5 تا 10 درصد چربی باشد فرد مبتلا به كبد چرب شده است بنابر‌این باید حتماً به فكر درمان آن باشد، چرا كه عدم توجه به درمان كبد چرب می‌تواند فرد را در آینده با مشكلات عدیده‌ای روبه‌رو كند.

این متخصص طب سنتی در ادامه می‌گوید: انجیر، فندق، مویز، زعفران و كاسنی برای بیماری‌های كبد بسیار مفید است.

وی اضافه می‌كند : كاسنی در بیماری‌های گرم كبدی بسیار مفید است، همچنین در بیماری‌های سرد كبدی بهتر است كاسنی همراه با عسل یا ماءالعسل مصرف شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: باید یادمان باشد كه مهم‌ترین نكته پیشگیری است بنابر‌این باید سبك زندگی خود را به گونه‌ای تغییر دهیم تا به بیماری‌هایی مانند كبد چرب دچار نشویم.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : موثرترین راه درمان کبد چرب

 

وی خاطر نشان می‌كند: البته این اصلاً كار سختی نیست و با اندكی تغییر در سبك زندگی و اصلاح آن می‌توان به این مهم دست یافت. ورزش منظم خصوصاً پیاده‌روی، عدم استفاده از غذاهای چرب و فست‌فودها، ترك سیگار و مواد دخانی، عدم مصرف الكل، پرهیز از تنبلی و داشتن تحرك، استفاده از میوه و سبزی و مواد غذایی فیبردار، داشتن روحیه سالم و... همه و همه می‌تواند به پیشگیری و البته تا حد زیادی به درمان بیماری كبد چرب كمك كند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com