با این نکته ها حرفه ای عطر بزنید
عطر یکی از روش ها برای خوشبو کردن بدن است. بسته به نوع عطر، مراسم و محلی که قرار است حضور پیدا کنید، شما باید از ادکلن و عطر مناسب استفاده کنید. در این مقاله، به روش های صحیح عطر زدن خواهیم پرداخت.

نکته های مهم در عطر زدن که باید بدانید

از مقدار زیاد عطر استفاده نکنید

درست است که با استفاده از حجم بیشتری از ادکلن یا عطر می توانید تاثیر بوی آن را به ظاهر تا حدودی بیشتر کنید، ولی این امر درست نیست. اگر شما از مقدار زیادی عطر ایا ادکلن استفاده کنید، آن رایحه دلنشین عطر دیگر به مشام نخواهد رسید.

 

از مقدار کم عطر یا ادکلن استفاده نکنید

این موضوع در رابطه با حجم کم عطر هم صادق است. اگر حجم مورد استفاده عطر و یا ادکلن کم باشد، شما در مدت زمانی کم، با از دست رفتن رایحه مواجه خواهید شد. مقدار دقیق استفاده از عطر یا ادکلن کاملا بستگی به نوع رایحه و عطر شما و البته کیفیت آن دارد که مطمئنا در کیفیت های بالاتر، به حجم کمتری عطر نیاز دارید.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عطر

 

جاهایی که باید عطر بزنید

در رابطه با عطرهای با کیفیت و البته قوی پیشنهاد سازندگان این است که در محل هایی از بدن که جریان قوی تری از خون عبور می کند و در نتیجه دما در آن ناحیه کمی بیشتر است، عطر را استفاده کنید. دو تا از بهترین محل های بدن برای زدن عطر، مچ دست و گلو هستند.
اگر از ادکن ها و عطرهای ضعیف تر استفاده می کنید، بهترین مکان برای عطر زدن پشت گوش ها یا قفسه سینه است.
همچنین از دیگر محل های توصیه شده برای این گونه عطرها می توان به داخل آرنج و پشت زانو اشاره کرد.

 

از فاصله 10 تا 15 سانتی عطر را اسپری کنید

بسته به نوع ادکلن و البته اسپری کننده آن، بهترین فاصله چیزی حدود 10 تا 15 سانتی متری برای اسپری کردن ادکلن یا عطر است که با این روش، بیشترین ماندگاری و البته بهترین رایحه را به شما و اطرافیان خواهد داد. پس از فواصل خیلی نزدیک، یا خیلی دور عطر و ادکلن را اسپری نکنید.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 15 عطر معروف دنیای مد!!!

 

از پخش کردن عطر با دست ها خودداری کنید

بسیار دیده شده است که پس از استفاده از عطر و ادکلن ، با مالیدن دست ها به هم سعی در پخش کردن عطر دارند که این امر غلط است. بهتر است تنها عطر را اسپری کنید و اجازه دهید خشک شود.

 

نکات مهم عطر زدن

- دما تاثیر بسزایی در انتشار رایحه عطر دارد. در دماهای بالاتر عطر بیشتر منتشر می شود و در دماهای سرد و پایین تر برژس است. پس در فصول و مکان های گرم عطر ملایم تر و در فصول و مکان های سرد از عطر قوی تر استفاده کنید.

- در زمان مناسب عطر بزنید. باید این نکته را بدانید که عطر را می بایست زمانی که منافذ پوست باز هستند استفاده کنید. پس بعد از استحمام، بهترین زمان است.

- بهترین زمان برای استشمام عطر، عصر و نزدیک غروب است.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 10 عطر برتر تابستانی به انتخاب مجله مد بازار

 

- عطر را در محل هایی که عرق می کنید نزنید. بسیاری از افراد عطر را در زیر بغل استفاده می کنند که با توجه به تعریق بیشتر در این ناحیه کاملا طبیعی است که ضمن ایجاد مشکلات پوستی در اثر واکنش های شیمیایی، بوی ناخوشایندی هم در اثر ترکیب این دو ایجاد شود.

- هنگام استفاده از عطر مراقب لکه، مخصوصا بر روی لباس های روشن باشید. هر چند توصیه درست آن است که عطر و ادکلن بر روی بدن استفاده شوند، نه روی لباس.

- حتی با کیفیت ترین و غلیظ ترین عطرها هم فقط یک روز روی بدن شما دوام می آورند.

- درب شیشه عطر را حتما ببندید.

- برای تست کردن و یا چک کردن بوی واقعی یک عطر، بهترین روش این است که عطر را بر روی یک دستمال یا دستمال کاغذی بزنید. سپس در مقابل صورت خود، آن دستمال را در هوا حرکت دهید.

- عطر و ادکلن را به شدت از تابش نور خورشید دور نگه دارید، بلکه در مکان تاریک و خنک نگه دارید. در نهایت اینکه هر چقدر یک عطر چرب تر باشد، مطمئنا غلیظ تر و خالص تر است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : howcanu.com