بازگشت به مدرسه : چرا دانش آموزان نباید صبحانه را فراموش کنند؟
صرف وعده صبحانه برای دانش‌آموزان بسیار بااهمیت است به ‌طوری که نخوردن آن باعث پایین آمدن راندمان فکری و ذهنی دانش‌آموز می‌شود و در نهایت به کاهش تمرکز و ایجاد مشکل در یادگیری می‌انجامد.

فواید صبحانه برای دانش آموزان

احسان صادقی، دانشیار کنترل کیفی، بهداشتی مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد:مصرف تخم‌مرغ آب ‌پز به‌همراه آب ‌میوه‌های طبیعی یکی از ترکیب‌های مناسب برای صبحانه است، همچنین در نوعی دیگر از وعده صبحانه مصرف لبنیات ترجیحاً شیر پیشنهاد می‌شود، البته برای پیشگیری از ایجاد اختلال در جذب کلسیم نباید شیر را به‌همراه تخم‌مرغ مصرف کرد.

بهترین نوع خوراکی ساندویچ‌های خانگی‏، مانند نان، پنیر و گردو، غذاهای خانگی، میوه‌های تازه یا خشک و بهترین نوشیدنی آب یا آبمیوه‌های طبیعی فاقد شکر افزودنی است.

وی افزود: دانش‌آموزان باید از مصرف زیاد قهوه و نسکافه فوری خودداری کنند، زیرا طبق تحقیقات بدترین نوع چربی در این نوشیدنی‌های فوری وجود دارد به‌طوری که ساختار آن از چربی موجود در شیرینی‌ها مضرتر است و نباید به این نوشیدنی‌ها عادت کنند. رمز سلامت رعایت اصل تنوع و تعادل در رژیم غذایی است، ما سعی می‌کنیم از همه گروه‌های غذایی به‌میزان اندک استفاده کنیم و زیاده‌روی در هیچ‌ یک توصیه نمی‌شود.

ویتامین‌های لازم برای دانش‌آموزان

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره ویتامین‌های لازم برای دانش‌آموزان گفت: با توجه به اهمیت ویتامین B ، تأمین منابع عمده این ویتامین بسیار مهم است، همچنین اسید فولیک برای رشد سلول‌های مغزی بسیار لازم است و در منابعی مانند لبنیات، جگر و حبوبات یافت می‌شود، ازاین‌رو توصیه می‌شود که از دانه‌ها و غلات مانند عدسی در وعده‌های صبحانه استفاده شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tasnimnews.com