کرم مرطوب خانگی را با 4 دستور ساده و کم هزینه درست کنید
کرم های مرطوب کننده یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست صورت و دست تان است. قصد نداریم به شما توصیه کنیم که به داروخانه بروید و در قبال پرداخت مبلغی پول انواع کرم‌ مرطوب‌ کننده را بخرید، ما در ادامه  به شما خواهیم گفت چگونه می‌توانید با راهکارهای خانگی در خانه خود و بادستان‌تان کرم‌هایی با خواص مرطوب‌کنندگی بسازید.

طرز تهیه 4 کرم مرطوب کننده خانگی

رطوبت کافی نقش مهمی در سلامت پوست دارد، خشکی پوست می‌تواند پوست شما را چروک کند و جوانی را از چهره شما برباید. قصد نداریم به شما توصیه کنیم که به داروخانه بروید و در قبال پرداخت مبلغی پول انواع کرم‌ مرطوب‌ کننده را بخرید، ما در ادامه  به شما خواهیم گفت چگونه می‌توانید با راهکارهای خانگی در خانه خود و بادستان‌تان کرم‌هایی با خواص مرطوب‌کنندگی بسازید و علاوه بر اینکه از خواص آنها بهره‌مند می‌شوید و رطوبت را به پوست خود هدیه می‌‌دهید، لذت کرم ساختن با دستان خودتان را هم تجربه کنید.

بیشتر بدانید : کرم مرطوب کننده خانگی با 16 ترکیب طبیعی!!

ماسک مرطوب کننده خانگی

مواد لازم برای کرم مرطوب کننده خانگی شماره 1

یك كاسه، آووكادو، تخم‌مرغ، سركه سیب، چنگال

روش تهیه کرم مرطوب کننده خانگی شماره 1

یك آووكادو تازه را به 4 قسمت مساوی تقسیم كنید و یك قسمت را به خوبی در یك كاسه بكوبید، سپس با استفاده از یك چنگال این میوه كوبیده شده را بزنید تا به شكل چسب درآید. سپس زرده و سفیده یك تخم‌ مرغ را از هم جدا كرده و فقط زرده را به آووكادو كوبیده‌ شده اضافه كنید. بعد به این مخلوط یك تا 2 قاشق غذاخوری سركه سیب اضافه كنید و مخلوط را خوب به هم بزنید تا كاملا به شكل چسبی نرم شود. حالا با دست‌های‌تان لایه‌ای نازك از این مخلوط چسبی‌شكل را روی صورت‌تان بمالید؛ بهتر است این ماسك را زیر چشم و ابرو نمالید. حدود 15 تا 20 دقیقه صبر كنید تا ماسك روی صورت‌تان بماند یعنی تا زمانی كه ماسك كاملا روی پوست خشك شود، حالا با آب گرم صورت را آب بكشید. 


 
 مرطوب‌كننده پروتئینه

مواد لازم برای کرم مرطوب کننده خانگی شماره 2

یك زرده تخم‌مرغ، یك فنجان شیر

روش تهیه کرم مرطوب کننده خانگی شماره 2

زرده تخم‌ مرغ را با شیر مخلوط كنید و خوب هم بزنید تا حالت چسبی پیدا كند. این مخلوط را در یك شیشه بریزید؛ می‌توانید آن را برای مدتی طولانی در یخچال قرار دهید، حالا شما یك كرم مرطوب‌كننده سرشار از پروتئین برای صورت‌تان دارید.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کرم مرطوب کننده خانگی درست کنید

 

مرطوب‌ كننده عمیق پوست

مواد لازم برای کرم مرطوب کننده خانگی شماره 3

یك قاشق غذاخوری عسل، یك قاشق غذاخوری، روغن نارگیل، یك قاشق چای‌خوری آبلیمو

روش تهیه کرم مرطوب کننده خانگی شمار 3

این مواد را به خوبی با هم مخلوط كنید سپس به پوست بمالید و بگذارید حداقل 30 دقیقه روی پوست‌تان بماند، اگر صبر كنید كه این كرم تا چندین ساعت روی پوست‌تان بماند تاثیر بیشتری می‌گذارد؛ سپس با آب گرم صورت‌تان را بشویید. این كرم برای پوست‌های خیلی خشك بسیار مناسب است. باقیمانده این مخلوط را می‌توانید تا چندین روز در یخچال نگهداری كنید.

 

مرطوب‌ كننده‌ای برای انواع پوست‌ها

مواد لازم برای کرم مرطوب کننده خانگی شماره 4

2 قاشق غذاخوری ماست، یك‌ و نیم قاشق چای‌ خوری عسل، نصف لیمو ترش، یك سفیده تخم‌ مرغ

روش تهیه مرطوب کننده خانگی شماره 4

آب لیمو ترش را بگیرید، سپس سفیده تخم‌ مرغ را آنقدر بزنید تا كاملا پف كند، حالا تمام این مواد را به خوبی مخلوط كنید و آنقدر هم بزنید كه به شكل كرم در بیاید، سپس این كرم را به صورت و گردن‌تان بمالید و حدود 10 تا 15 دقیقه صبر كنید و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

 

نرم‌كننده و مرطوب‌كننده‌ پاها

مواد لازم برای کرم مرطوب کننده خانگی شماره 5

روغن كنجد، موم عسل، اسانس نعناع، اسانس لیموترش

روش تهیه کرم مرطوب کننده خانگی شماره 5

درون یك قابلمه آب بریزید و روی اجاق بگذارید تا گرم شود سپس در یك قابلمه یا ظرف كوچك‌تر 3 قاشق غذاخوری روغن كنجد بریزید و درون این آب بگذارید تا به‌طور غیرمستقیم حرارت ببیند، بعد از چند دقیقه كه روغن گرم شد، كمتر از 2 قاشق غذاخوری موم عسل به آن اضافه كنید و همچنان به‌طور ملایم به این مخلوط حرارت دهید. صبر كنید تا موم كاملا درون روغن ذوب شود، سپس از روی حرارت بردارید و چند دقیقه زمان دهید تا مخلوط كمی خنك شود.
 سپس در یك ظرف دربسته یك قطره اسانس لیموترش و 10 قطره اسانس نعناع بریزید و بعد روی آن این مخلوط را افزوده و شیشه را تكان دهید تا حسابی با هم مخلوط شوند. اگر پوست شما نرمال است توصیه می‌كنیم مقدار كمی از این مخلوط را قبل از خواب شبانه به پاهای‌تان بمالید و بگذارید تا صبح بماند، اگر پوست شما خیلی خشك است یك لایه ضخیم از این مخلوط را روی پاها بمالید، جوراب بپوشید و بگذارید تمام طول شب روی پاهای‌تان بماند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله سیب سبز