درمان یبوست با ملین های طبیعی
یبوست یکی از مشکلات گوارشی است که دردسر بسیاری برای تان دارد. شما می توانید به جای استفاده از داروهای شیمیایی با ملین های طبیعی یبوست تان را درمان کنید.

یبوست تان را با ملین های طبیعی درمان کنید

همه ما در زندگی بارها دچار یبوست شده‌ایم. مصرف ملین های طبیعی برای سالم نگه داشتن دستگاه گوارش ضروری است . در ادامه مطلب چند ملین طبیعی را معرفی می کنیم.

بیشتر بدانید : درمان یبوست با 9 دمنوش خانگی!

درمان یبوست با غلات کامل

غلات کاملی مانند بلغور، برنج قهوه ای، بلغور جو دو سر و جو، سرشار از فیبر خوراکی است که به نرم شدن مدفوع کمک و حرکتش را ساده تر می کند و حتی ممکن است از مشکل هموروئید پیشگیری کند.

 

درمان یبوست با سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارد

کلم یکی از سبزیجات بسیار مفید است و از بهترین ملین های طبیعی به حساب می‌آید. سبزیجاتی که مانند کلم، برگ چغندر و اسفناج برگ سبز دارد، حاوی منیزیم است، ماده معدنی که به نرم شدن مدفوع کمک می‌کند تا گذشتنش از روده آسان شود.

 

درمان یبوست با کشمش

شاید قدیمی ها به جای آلو سیاه کشمش را تجویز کنند. این میوه خشک که بیشتر به عنوان میان وعده استفاده می شود نه تنها حاوی مواد نرم کننده مدفوع مانند منیزیم و فیبر است بلکه خیلی ها فکر می کنند طعمش نیز از آلو سیاه بهتر است. به علاوه کشمش مانند آلوسیاه نفخ آور نیست.

 

درمان یبوست با بذر کتان

اگر روی ماست یا بلغور جو دو سر، بذر کتان بریزید به یک ملین تبدیل می شود. این دانه ها فیبر بسیار  بالایی دارد . همچنین مقدار زیادی اسید چرب امگا 3 دارد که در کاهش التهاب نقش ایفا می کند.

 

درمان یبوست با سیب و گلابی

این میوه های پاییزی سرشار از پکتین است، (یک نوع فیبر که روده را تحریک می کند ) . این ماده جریان مواد در مسیر گوارشی را تسهیل می کند.

 

درمان یبوست با بروکلی و گل کلم

بروکلی و گل کلم حاوی فیبرهای محلول و غیر محلول است .

 

درمان یبوست با مرکبات

میوه های آبدار مانند پرتقال، گریپ فروت، لیمو شیرین یا لیمو ترش نه تنها حاوی آب زیادی است که به نرم شدن مدفوع و کاهش ورم کمک می کند، بلکه حاوی مقادیر زیادی پکتین است.

 
بیشتر بدانید : درمان یبوست با 5 دمنوش خانگی

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com