درمان سرفه با چند روش خانگی
سرفه یکی از عوارض سرماخوردگی های پاییزی است که وقتی طولانی مدت شود می تواند ناراحتی هایی برای فرد ایجاد کند. شما می توانید به جای استفاده از داروها شیمیایی با روش های خانگی سرفه تان را درمان کنید.

درمان خانگی سرفه

سرفه های مکرر و پشت سر هم برای بیشتر افراد نگران کننده است؛ مصرف داروهای ضد سرفه هم علایم را موقتی کاهش می دهد و باعث برطرف شدن عفونت و سوزش و توقف تولید خلط در مجاری تنفسی نمی شود، اما راهکارهای مختلفی برای درمان سرفه وجود دارد که در ادامه، به برخی از این موارد اشاره می کنیم.

 

بیشتر بدانید : درمان سرفه با کمک 4 روغن‌ طبیعی


درمان سرفه با مرطوب نگه داشتن خانه

هوای خشک باعث خارش گلو و ایجاد سرفه خشک می شود، پس با یک دستگاه بخور هوای خانه را مرطوب نگه دارید. هوای گرم و مرطوب، خلط را نرم و راه های تنفسی را باز می کند. به گزارش آوای سلامت اضافه کردن چند قطره اوکالیپتوس به آب دستگاه، در رفع خلط بسیار موثر است، زیرا ریه ها را تحریک و راه بینی را پاک می کند.

 

عسل؛ ضد سرفه خوشمزه

در مطالعه ای بین کودکان ۲ سال به بالا که مبتلا به عفونت دستگاه تنفسی بودند، محققان قبل از خواب شبانه ۲ قاشق مرباخوری عسل به کودکان دادند که مشخص شد عسل به اندازه داروهای ضد سرفه در کاهش سرفه های شبانه (در خواب) و بهبود کیفیت خواب کودکان موثر بوده است.
 

 

درمان سرفه با چای پیاز

 مواد لازم : ۳ لیتر آب و یک کیلوگرم پیاز
روش آماده سازی : پیاز را می شوییم و تمیز می کنیم و به چهار قطعه برش می زنیم. قطعات را در یک ظرف می ریزیم، آب اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا زمانی که نیمی از آب تبخیر شود. سپس می گذاریم خنک شود. در ۲۵۰ میلی لیتر از مایع حاصل شده، یک قاشق عسل و کمی آب لیمو می ریزیم. معمولاً علایم سرفه بعد از دو بار خوردن کاهش می یابد.

 

درمان سرفه با آب پیاز

مواد لازم : ۱۰۰ گرم عسل + ۱۰۰ گرم آب پیاز
روش آماده سازی : آب پیاز را در یک شیشه بریزید و به آن عسل اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی بنوشید یعنی سه بار در روز. این معجون حافظه را بهبود می دهد و رگ ها را باز می کند و برای سلول های مغزی بسیار مفید است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seeemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com