جلوگیری از نازک شدن مو با چند روش موثر
نازک شدن مو ها یکی از مشکلاتی است که با بالا رفتن سن به آن مبتلا می شوید. در این مقاله می خواهیم به شما راه حل هایی را معرفی کنیم که از نازک شدن مو های تان جلوگیری کند.

روشهای جلوگیری از نازک شدن مو

مانند خانم هایی که در تبلیغات شامپو می بینید موهایی رخشان ندارید و در واقع با بالا رفتن سنتان دچار مشکلی به نام نازک شدن موها نیز می شوید.اما در واقع راه هایی هست که جلوی این روند را بگیرید و حتی به بهبود موهای خود کمک کنید. در این مقاله می خواهیم به شما این راه حل ها را معرفی کنیم.

 

برای جلوگیری از نازک شدن مو های تان، آنها را بیشتر بشویید

گر چه اطلاعات متناقضی درباره اینکه هر چند وقت یکبار باید موهای خود را بشویید شنیده اید اما آنهایی که دچار نازکی مو می شوند باید به صورت مرتب موهایشان را بشویند. چرب شدن نه تنها بیشتر خود را روی این نوع موها نشان می دهد بلکه انباشته شدنش باعث جلوگیری از رشد مو نیز می شود. در حالی که شامپو می زنید کمی بیشتر وقت بگذارید تا کف سرتان را ماساژ دهید. این کار جریان خون به فولیکوا ها را افزایش می دهد که رشد مو را بهبود می بخشد.

 

برای جلوگیری از نازک شدن مو های تان بیش از حد محصولات مربوط به مو را استفاده نکنید

وقتی نوبت به سرم ها، حجم دهنده ها و اسپری های مو می رسد، تنها مقدار کمی از آنها کلی به حساب می آید. استفاده بیش از حد از این محصولات وزن موها را بالا می برد و موهای سر به نظر صاف می آیند. پس دقت کنید اگر درگیر نازک شدن موها هستید از این محصولات کمتر استفاده کنید.

 

برای جلووگیری از نازک شدن مو های تان، بافت طبیعی موی خود را قبول کنید

بیایید با حقیقت روبرو شویم: بیش از حد فشار آوردن برابر است با بدتر شدن اوضاع. اگر همین حالا درگیر نازک شدن موها هستید آخرین چیزی که می خواهید فشار مضاعف روی موهای سرتان است. بیش از حد از مواد شیمیایی استفاده نکنید تا موها آرامش داشته باشند.

 

برای جلوگیری از نازک شدن مو های تان تا جایی که می توانید استرس را کاهش دهید

استرس، هم مزمن هم گذرا ، می تواند باعث جلوگیری از رشد مو شود و یا باعث ریزش تکه های مختلف آن شود. برای جلوگیری از این تاثیر منفی استرس خود را با مدیتیشن و نوشیدن چای سبز کاهش دهید. هر کار دیگری که به روشی سالم باعث بهبود استرستان می شود حساب است.

 

برای جلوگیری از نازک شدن مو های تان درست غذا بخورید

اگر موهای سرتان به صورت پیوسته در حال ریزش است توصیه می شود برای تعیین سطح آهن و ویتامین D خونتان یک آزمایش بدهید. اگر در هر دو مورد دچار کمبود باشید پزشکتان مسلما مکملی تجویز خواهد کرد که از ریزش مو جلوگیری می کند. علاوه بر مکمل ها به دنبال غذاهایی باشید که حاوی ویتامین D و آهن باشند از جمله سبزیجات سبز برگ، گوشت قرمز و حبوبات.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : دکتر کرمانی