چگونه در فصل پاییز از پوست مان مراقبت کنیم که خشک نشود؟
فصل پاییز برای بسیاری از پوست ها مشکلات بسیاری درست می کند. بسیاری از افراد با شروع فصل پاییز با مشکل خشکی پوست مواجه می شوند. اگر شما پوستی خشک دارید با این مراقبت ها از خشک شدن پوست تان در فصل پاییز جلوگیری کنید.

نکته هایی مهم در مراقبت از پوست در فصل پاییز

یکی از مهم‌ترین نکاتی که امروزه مورد تاکید متخصصان و محققان قرار دارد، این است که همه چربی‌ها دشمن پوست نیستند، بلکه بعضی از آن‌ها واقعا برای حفظ زیبایی و سلامت پوست ضروری‌اند. متاسفانه، بسیاری از افراد هنوز هم فکر می‌کنند که همه انواع چربی‌ها برای پوست مضر هستند و می‌توانند باعث انسداد منافذ پوستی و درنهایت چرب شدن بیش از حد پوست شوند.

کارشناسان حوزه زیبایی معتقدند که وجود چربی‌ها یا استفاده از چربی‌های مفید برای کارهایی مثل پاک کردن مواد آرایشی از روی صورت لازم است. استفاده از روغن نارگیل، خصوصا در فصل پاییز، می‌تواند نیازهای پوست را در شرایط آب‌ و هوایی پاییزی تا حد زیادی تامین کند. بعضی از متخصصان توصیه می‌کنند که مواد آرایشی چشم‌ها را در فصل پاییز با استفاده از روغن نارگیل پاک کنید. این روغن، دو ویژگی مهم دارد که هر دو برای شما مفید محسوب می‌شوند. اول این‌که غلیظ‌ ترین مواد آرایشی ضدآب را هم از چشم‌ها پاک می‌کنند و دوم این‌ که چشم‌ها و صورت شما را متناسب با تغییرات آب‌ و هوایی فصل پاییز، کاملا مرطوب نگه می‌دارند.

همه ما می‌دانیم که خشکی پوست در فصل پاییز، تا چه اندازه می‌تواند آزاردهنده باشد. با این‌ حال، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، راه‌های مختلفی پیش روی ما قرار دارند. مهم‌ترین کاری که باید انجام بدهیم، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده قبل از خواب است. اگر پوست قسمت‌های مختلف بدن مثل کف پا در ماه‌های سرد سال دچار خشکی شدید شود، باید شب‌ها از وازلین استفاده کرد و حتما موقع خواب جوراب پوشید. ادامه دادن این کارها در درازمدت به نتایج مثبتی منجر می‌شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com