تقویت رشد مو با 8 محرک خوراکی!!
 مو‌های طبیعی باید هر ماه حدود 1 سانتی‌متر رشد کنند و رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم به رشد آنها کمک می‌کند. مواد غذایی با پروتئین بالا، اسید‌های چرب امگا 3، ویتامین A، B، C، E، آهن، روی، مس، منیزیم، سلنیوم و انواع ویتامین B برای رشد مو بسیار مهم هستند. 8 ماده غذایی که در ادامه می‌بینید، از محرک‌های طبیعی رشد مو محسوب می‌شوند.

موها نیز درست مانند گیاهان یک باغ، برای رشد به تغذیه کافی و بستری سالم نیاز دارند. ریشه مو، با توجه به غذایی که می‌خوریم، تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و تغییر می‌کند. با کمبود مواد مغذی یا استفاده از مواد غذایی آسیب‌رسان، قدرت بقای ریشه مو به‌طور فزاینده‌ای کاهش می‌یابد و در نتیجه رشد مو کاهش می‌یابد و موها شروع به ریزش می‌کنند.
 مو‌های طبیعی باید هر ماه حدود 1 سانتی‌متر رشد کنند و رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم به رشد آنها کمک می‌کند. مواد غذایی با پروتئین بالا، اسید‌های چرب امگا 3، ویتامین A، B، C، E، آهن، روی، مس، منیزیم، سلنیوم و انواع ویتامین B برای رشد مو بسیار مهم هستند. 8 ماده غذایی که در ادامه می‌بینید، از محرک‌های طبیعی رشد مو محسوب می‌شوند.

 

هشت محرک رشد مو

تحریک رشد مو با ماهی قزل‌آلا

ماهی قزل‌آلا، اسید‌های چرب امگا 3 بالایی دارد که بدن به‌ طور مستقل قادر به تولید آن نیست. کمبود اسید‌های چرب امگا 3 اغلب منجر به خشکی پوست سر و گردش خون ضعیف می‌شود. اسید‌های چرب امگا 3 در گونه‌های ماهی مانند: ماهی خال‌مخالی، ماهی تن و شاه‌ ماهی وجود دارد. می‌توانید ماهی قزل‌آلای وحشی را هفته‌ای 2 تا 3 مرتبه در وعدهای غذایی خود بگنجانید.
یکی از مواد غذایی گیاهی‌ای که حاوی اسید‌های چرب امگا 3 است تخم چیا یا همان تخم شربتی است.
تخم شربتی را با یک‌چهارم قاشق چایخوری گیاه جو در یک لیتر آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید و این ترکیب را به دفعات در طول روز بنوشید. علاوه بر این، گیاه جو اثر قلیایی دارد و به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند.

 

تحریک رشد مو با آووکادو

درصد بالای چربی موجود در آووکادو یکی از عوامل داشتن موهای زیبا و براق است. آووکادو رطوبت بالایی به موها می‌رساند و آنها را در برابر شکنندگی و بدحالتی حمایت می‌کند. پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، اسید فولیک، منیزیم و بیشتر ویتامین‌های موجود در این میوه، موها را تغذیه و رشد آنها را تحریک می‌کنند. از آووکادو به‌عنوان ماسک مو نیز می‌توان استفاده کرد؛ این میوه را کاملا له کنید و به‌عنوان ماسک مستقیما روی مو‌ها قرار دهید.

 

تحریک رشد مو با آجیل

آجیل‌ها مانند بادام، گردو و ... غنی از بیوتین و ویتامین هستند که رشد مو را تحریک می‌کنند. بیوتین یا ویتامین B7 یک کوآنزیم و قسمت مهمی در آنزیم‌های متابولیزکننده‌ چربی، کربوهیدرات و سایر مواد مغذی است. آجیل‌ها همچنین کمک می‌کنند سلول‌های موی فرد سالم تولید شوند و موهای ضخیم‌تر و سالم‌تری داشته باشد. روزانه، خوردن یک مشت آجیل نیاز بدن را برطرف می‌کند.

 

تحریک رشد مو با گرده زنبور عسل

گرده زنبور عسل شامل تمام ویتامین‌های گروه B است که برای موها بسیار مناسب‌اند. تخم‌مرغ، حبوبات و سبزیجات برگ سبز نیز ویتامین‌های مهم گروهB را تامین می‌کنند. ویتامین‌های گروه B برای سوخت و ساز و گردش خون بسیار مهم هستند. آنها ساخت و رشد سلول‌های جدید را پشتیبانی می‌کنند و جریان خون پوست سر را بهبود می‌بخشند، سلامت فولیکول‌های مو را حمایت می‌کنند و ریزش مو را کاهش می‌دهند.
روش کاربرد از این قرار است: برای انرژی بیشتر و رشد بهتر مو یک قاشق چایخوری گرده زنبور عسل را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل ترکیب و روزی یکبار آرام‌ آرام میل کنید.

 

تحریک رشد مو با تخم‌ مرغ

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین، زینک، گوگرد، فسفر، آهن و سلنیوم است که برای موها خیلی مهم‌ است. زینک تکثیر سلولی و رشد بافت‌ها را ترویج می‌دهد و بافت شکننده را ترمیم می‌کند. همچنین به حفظ غدد چربی موجود در فولیکول‌های مو که باعث کاهش ریزش مو می‌شود، کمک خواهد کرد.
تخم‌مرغ را به‌ عنوان ماسک مو نیز می‌توان استفاده کرد. این ماسک از موها مراقبت و رشد آنها را تحریک می‌کند.
2 تخم‌مرغ خام را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب و روی موها و پوست سر پخش کنید. بعد از 15 تا 20 دقیقه موها را با آب ولرم مایل به سرد شامپو کنید. این ماسک را ماهی یکبار تکرار کنید.

 

تحریک رشد مو با چای گیاهی

گیاهانی مانند رزماری، سلنیوم، گزنه، باباآدم، گیاه دم‌اسبی و مریم‌گلی رشد مو را افزایش می‌دهند. رزماری به‌ویژه برای رشد مو بسیار مناسب است. رزماری فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند و درخشش زیبایی به موها می‌بخشد.
چای سبز نیز به رشد مو کمک می‌کند. چای سبز غنی از پلی‌فنول‌هاست و خاصیت ضدالتهابی دارد. همچنین مانند بسیاری از گیاهان گردش خون را بهبود می‌بخشد. این‌گونه گیاهان می‌توانند مانند چای تهیه و بعد از شستشوی موها استفاده شوند.

روش آماده‌سازی محلول شستشو از این قرار است : گیاه مورد نظر را 10 تا 20 دقیقه در آب گرم قرار دهید سپس اجازه دهید محلول سرد شود و بعد از شامپو کردن و آبکشی موها در پایان با محلول تهیه‌ شده آبکشی کنید. این عمل مو‌ها را تقویت می‌کند و رشد آنها را بهبود می‌بخشد.

 

تحریک رشد مو با سیب‌زمینی شیرین

میوه‌های نارنجی و سبزیجاتی مانند هویج، کدو تنبل، سیب‌ زمینی شیرین، هندوانه، خربزه، هلو و پاپایا سرشار از ویتامین A هستند. ویتامین A عملکرد سلول‌های پوست را حمایت و آنها را حفظ می‌کند و نقش مهمی در سیستم ایمنی و گردش خون دارد. ویتامین A پوست سر و موها را در برابرخشکی محافظت و به پشتیبانی و رشد موها کمک می‌کند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamat.ir