با این روش ها دیگر در وکس موهای زائد درد نمی کشید!!
آیا جلسه‌ ی وکس داشته‌ اید و حالا درد ناشی از آن را احساس می‌کنید؟ بسیار خب، لی ‌لی گومز، زیبایی ‌شناس و متخصص وکس افراد مشهور در سالن زیبایی Rita Hazan به ما کمک می کند. بنابراین قبل از جلسه ‌ی وکس بعدی ‌تان این مطلب را بخوانید تا تجربه ‌ی وکس‌‌ بی درد یا شاید دقیق تر که بخواهیم بگوییم، کم درد تر داشته باشید.

چطور می‌توان درد وکس را کاهش داد؟

برای کاهش درد وکس، سراغ جعبه‌ دارو‌ها بروید

20 دقیقه قبل از جلسه‌ی وکس‌، یک ادویل یا تیلنول بخورید تا درد را در حین وکس و پس از آن کاهش دهید.

 

برای کاهش درد وکس، ناحیه مورد نظر را بی‌حس کنید

با پزشک خود مشورت کرده و با نسخه‌ او یک کرم بی حسی موضعی برای خط مایو مانند کرم EMLA (لیدوکائین و پریلوکائین ۲۵ میلی گرم) تهیه کنید. این روش به کاهش درد طی وکس کردن، کمک می‌کند. برای نتیجه‌ی مطلوب‌ تر، یک نایلون پلاستیکی را روی ناحیه‌ ی کرم زده شده قرار دهید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند.

 

لایه برداری کنید

پس از وکس، به مدت یک هفته از محصول Loofah ارگانیک (مانند Whole Egyptian Organic Natural Scrubber Sponge LOOFAH LOFA LOOFA Exfoliation) برای لایه برداری این ناحیه استفاده کنید تا از رشد موهای زیر پوستی جلوگیری شود.

 

از مرطوب کننده استفاده نکنید

بر خلاف باور عموم استفاده از کرم مرطوب کننده قبل از جلسه‌ ی وکس ایده‌ی خوبی نیست. بهترین روش این است که پوست در حالت طبیعی خود باشد چرا که مرطوب کننده ممکن است باعث التهاب محل شود. در کنار استفاده از یک کرم بی حس کننده قبل از وکس، تمیز بودن ناحیه مورد نظر نیز کمک زیادی می کند.

 

مراقبت‌های بعد از وکس

 پس از وکس خط مایو، اگر پوست‌ دچار قرمزی و سوزش شد که کاملا هم عادی است، Neosporin روی آن ناحیه گذاشته یا از یک پماد آنتی بیوتیک برای آرام کردن درد استفاده کنید.

 

نکته : قبل از انجام دادن تمام مراحل بالا حتما با دکتر پوست تان مشورت کنید.

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : fitnessmagazin.ir