خوردن آب در این مواقع ممنوع!!
 آب یکی از نوشیدنی هایی که بیشتر افراد تصور می کنند در هر زمانی می توانند آن را بنوشند و هیچ ضرری هم برای بدن شان ندارد. باید بدانید که در مواقعی نوشیدن آب ممنوع است. این مواقع عبارتند از :

 مواقع مضر در نوشیدن آب

مصرف آب همراه غذا یا بلافاصله پس از آن به‌ ویژه در افرادی که طبق تشخیص متخصص طب سنتی به سوء مزاج سرد اجزای دستگاه گوارش مبتلا هستند، مضر است. در بسیاری از مواقع افراد تصور می‌کنند که هرگاه تشنه می شوند باید بی‌ درنگ به‌ سمت یخچال بروند و آب  سرد بنوشند تا به‌گمان خود نیاز طبیعی بدنشان رفع شود اما باید دانست که در طب ایرانی، مصرف آب در زمان هایی نهی شده زیرا مضر است و در دراز‌ مدت به بیماری منجرمی‌شود. مصرف آب سرد در حالت ناشتا و خالی بودن معده، مصرف آب در حمام و بلافاصله پس از استحمام، مصرف آب پس از خوردن میوه‌های آبدار به ویژه میوه‌هایی نظیر خربزه و هندوانه و انگور بسیار به بدن آسیب وارد می‌کند.

وی اضافه کرد : مصرف آب میانه خواب یا بلافاصله بعد از برخاستن از خواب، مصرف آب بعد از فعالیت شدید بدنی و مصرف آب بلافاصله بعد از آمیزش جنسی نیز بسیار مضر است. در صورتی که در هر کدام از موارد یادشده، فرد بسیار تشنه باشد و تحمل تشنگی را نداشته باشد به‌ مقدار کم و به‌ صورت مکیدن یا جرعه‌ جرعه آبی که خیلی سرد نیست ،بنوشد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : tasnimnews.com