سم زدایی بدن با 8 راه ساده و بدون دردسر!!
سم زدایی بدن یکی از نکات مهم در روزهای آلوده این دوره از سال برای داشتن بدنی سالم و مقوی است. برای سم زدایی کردن بدن تان می توانید از راه های ساده زیر استفاده کنید.

روش های سم زدایی بدن

برای پاکسازی بدن و پوست تان نیازی به مکان های دنج و اسپاهای مد روز نیست. این راه های آسان برای ریکاوری، به شما کمک خواهند کرد احساس کنید سالم تر از همیشه هستید!

 

برای سم زدایی قند مصرفی تان را کاهش دهید

سم زدایی فصلی، یک راه موثر برای پاک کردن بدن تان از سموم است که به متابولیسم شما نیز سرعت خواهد بخشید و سلامت کلی تان را بهبود می بخشد. مت داور، مدیر اسپا در Mirbeau Inn & Spa می گوید با کاهش مقدار قند مصرفی تان شروع کنید و آن شامل عسل و شیرین کننده های مصنوعی است.
او می گوید: اگر شما قند بیشتری بخورید، از بدن تان انسولین بیشتری می خواهید، لوزالمعده تان را تحت فشار قرار می دهید و خودتان را فرسوده می کنید. این نوع عادت در دراز مدت می تواند باعث شود که شما به طور مزمن خسته و دیابتی شوید، به سرطان مبتلا گردید و دچار اضافه وزن شوید.

 

برای سم زدایی بدن تان با آب شروع کنید

داور به شما پیشنهاد می کند که در صبح یک لیوان بزرگ آب به همراه آب نصف یک لیمو میل کنید. او می گوید: لیمو به آب رسانی مجدد سیستم و بهبود هضم کمک می کند که به خارج شدن مواد زائد از بدن شما کمک خواهد کرد.

 

برای سم زدایی بدن تان را حرکت دهید

داور می گوید ورزش منظم، گردش خون را در سیستم لنفاوی و خونی افزایش می دهد. انجام این کار، هضم را نیز بهبود می بخشد، تنش را کاهش می دهد، مفاصل را روان می کند و بدن تان را تقویت می نماید. این، یک واقعیت اثبات شده است. او اشاره می کند افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، سموم کلی به مراتب کمتری در سیستم هایشان دارند.

 

برای سم زدایی بدن تان مقدار زیادی چای بنوشید

اشلی کار، یک روانشناس پژوهشگر و مربی سلامتی می گوید : چای نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان است بلکه شما را هیدراته کرده (به خصوص اگر گیاهی باشد) و شکمتان را پر می کند. این بدان معناست که کمتر احتمال خواهد داشت که پرخوری کنید یا چیزهای نامناسب بخورید. به خاطر داشته باشید که کافئین موجود در چای با کافئین موجود در قهوه متفاوت است. آن با سیستم شما ملایم تر است. همچنین به شما انرژی خواهد داد، بدون آنکه شما را عصبی کند.

 

برای سم زدایی بدن تان ارگانیک بخورید

چاد سارنو، سرآشپز رشد و توسعه برای غذاهای کامل Health Starts Here initiative به شما پیشنهاد می کند که رژیم غذایی تان را در این سال مجددا پیکربندی کنید. او می گوید: انواع میوه ها و سبزیجات رنگارنگ باید تمرکز اصلی رژیم غذایی شما باشند به همراه غلات کامل، لوبیا، حبوبات و مقادیر کمی آجیل و دانه ها. شما باید غذاهای گیاهی کامل بخورید چون غذاهای فرآوری شده فاقد مواد مغذی مورد نیاز بدن تان هستند. به عنوان مثال سبزیجات سبز تیره، پر از ریز مغذی ها هستند و کالری بسیار کمی دارند بنابراین می توانید مقدار زیادی از آنها را بخورید.

 

برای سم زدایی بدن تان با آلاینده های زیست محیطی مبارزه کنید

فراموش نکنید که آلودگی و آلرژن ها، همه در اطراف شما هستند. آنها در هوا هستند و می توانند باعث علائم آلرژی (مانند چشم های قرمز و پف کرده) شوند. دکتر تراویس استورک، میزبان تاک شوی The Doctors به شما توصیه می کند که کانال های بینی تان را به طور منظم با یک نتی پات تخلیه کنید. انجام این کار می تواند عوارض جانبی آلاینده های هوا را از بین ببرد و به طور طبیعی منجر به تنفس بهتر شود. اگر از نتی پات قبل از خواب استفاده کنید، خیلی بهتر است چون خواب تان را بهبود خواهد بخشید.

 

با عرق کردن در سونا، آن را از بدن تان خارج کنید

فوربس رایلی، خالق محصول تناسب اندام SpinGym، یکی از طرفداران پر و پا قرص سم زدایی است. او به همین روش، افزایش وزن بارداری اش در ۴۲ سالگی را بعد از به دنیا آوردن دوقلوهایش از دست داد. او توصیه می کند که شما به طور مرتب از سونا استفاده کنید. او می گوید: هیچ چیز به اندازه عرق کردن برای خارج کردن سموم، در سم زدایی موثر نیست.

 

لایه برداری کنید

کریستینا چودوس، یک مشاور سلامت تایید شده و مربی از شیکاگو می گوید:برس کشیدن پوست و ماساژ با روغن به حذف سموم از پوست شما و تازه کردن گردش خون کمک خواهد کرد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : fitnessmagazin.ir