3 دمنوشی که باید در صبحانه تان قرار دهید!!
در این نوشتار چند نمونه از این نوشیدنی ها را که همگی ساده، اقتصادی و صرفه جویی در وقت را به همراه دارند، معرفی می کنیم.

3 دمنوش عالی برای صبحانه

انتخاب صحیح نوشیدنی در آغاز هر روز موجب شادابی و تعادل جسمی و روحی می شود. شروع یک روز شاداب و پر از انرژی، می تواند با نوشیدن انواع سالم و ساده نوشیدنی های طبیعی برای ناشتا همراه باشد. در این نوشتار چند نمونه از این نوشیدنی ها را که همگی ساده، اقتصادی و صرفه جویی در وقت را به همراه دارند، معرفی می کنیم.

بیشتر بدانید : مافین انگلیسی، یک صبحانه خوشمزه و مقوی

چای سبز

چای سبز که از جمله چای های پرمصرف در سراسر دنیا محسوب می شود، با دارا بودن خواص آنتی اکسیدان، محرک خوبی برای سوخت و ساز مناسب بدن در ابتدای روز است. این چای خواص دیورتیک نیز دارد که برای آن دسته از کسانی که با چشمانی پف دار از خواب برمی خیزند، گزینه مناسبی به حساب می آید. این چای، فعالیت کلیه ها را تحریک می کند. ضد سرطان قوی می باشد و محافظ طبیعی برای دندان های شما نیز هست. برای جذب بهتر چای سبز بهتر است آن را در خارج از وعده های اصلی غذایی خود میل کنید.

 

دمنوش زنجبیل و عسل

اگرچه عسل و زنجبیل هر کدام به تنهایی دارای خواص بسیار زیادی هستند اما ترکیب آنها با هم متابولیسم بدن را به مقدار قابل توجهی بالا می برد و انرژی زیادی تولید می کند در نتیجه در صورتی که شما در گروه افرادی قرار دارید که بیشتر مواقع از خستگی شکایت می کنید، بی اشتها، سرمایی و بی حس و حال هستید، این دمنوش نوع بسیار مناسبی برای وعده ناشتای شما خواهد بود.

زنجبیل که ادویه ای تند و نسبتا پرمصرفی است، طبع گرم را با خود به همراه دارد که در بهبود عملکرد کبد موثر است. همچنین زنجبیل به دلیل دارا بودن خاصیت ضدالتهابی، بسیاری از دردها را تسکین می دهد.

برای تهیه این نوع دمنوش، هم می توانید از برش های نازک گیاه زنجبیل و هم از پودر آن استفاده کنید. ۳ برش نازک و یا مقداری از پودر آن را در یک فنجان بزرگ به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و سپس کمی عسل به آن اضافه کنید. سعی کنید از عسل ارگانیک استفاده کنید چرا که در انواع دیگر آن، وجود مواد نگه دارنده، اثربخشی آن را کاهش می دهد.

 

دمنوش دارچین و استویا

اگر به نوشیدنی های شیرین علاقمند هستید و دایم ریزه خواری می کنید و نیز نگران میزان قند خون هستید، استفاده از این دمنوش خوشمزه و شیرین، مقدار فراوانی از انرژی را در شما آزاد می کند. تنظیم میزان قند خون در این ترکیب بر عهده دارچین است که می تواند هر نوشیدنی یا غذایی را معطر و باب میل کند.

استویا که هم به صورت برگ خشک و هم عصاره فروخته می شود، از جمله شیرین کننده های طبیعی به شمار می رود و جایگزین بسیار مناسبی برای افرادی است که نگران میزان قند خون و تناسب اندام شان هستند، چرا که کالری ندارد و قند خون را افزایش نمی دهد. شما می توانید این نوشیدنی را حدود نیم ساعت پیش از وعده صبحانه خود میل کنید و در صورت تمایل در طول روز نیز آن را مصرف نمایید اما به خاطر داشته باشید که جذب ترکیبات مفید این نوشیدنی، هنگام ناشتا به میزان قابل توجهی بیشتر است.


بیشتر بدانید : طرز تهیه دمنوش زردچوبه عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بیشتر بدانید : دمنوش های گیاهی خوشمزه و مفید برای بدن + طرز تهیه

بیشتر بدانید : بهترین زمان خوردن صبحانه چه موقع است؟

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : rooziato.com