روشن کردن پوست برای میهمانی های نوروزی با چند ماسک طبیعی
ماسک های طبیعی صورت یکی از بهترین راه ها برای روشن کردن پوست هستند. با ما همراه شوید تا شما را با چند ماسک طبیعی برای روشن کردن پوست تان آشنا کنیم.

ماسک روشن کننده پوست

ساده ترین و در دسترس ترین راه برای روشن کردن پوست استفاده از ماسک های خانگی است. اگر چه این ماسک ها اثر دائمی ندارند اما حسنشان این است که عوارض جانبی به همراه نداشته و ارزان قیمت هستند. اگر قرار است چند روز دیگر به یک مهمانی مهم بروید و می خواهید پوستی شفاف و درخشان داشته باشید این ماسک ها را امتحان کنید.

 

ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن کردن پوست

علاوه بر اینکه پوست شما را سفید می کند، برای از بین بردن جوش های صورت هم موثر است.
یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا شبیه کف شود، سپس آن را روی پوست تان بمالید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با خیال راحت دراز بکشید بعد پوست تان را با آب ولرم بشویید و در آخر کمی آب خنک روی صورت تان بریزید. می بینید که بعد از چند روز پوست تان کاملا تغییر می کند.

 

ماسک ماست و نشاسته برای روشن کردن پوست

این هم ماسک خانگی ساده ای برای روشن کردن پوست است. یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چایخوری پودر نشاسته مخلوط کرده سپس آن را به آرامی روی پوست تان بمالید. یک ربع تا ۲۰ دقیقه استراحت کنید و بعد صورت تان را با آب سرد بشویید.

 

ماسک عسل برای روشن کردن پوست

یک قاشق مرباخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام مخلوط کنید. بهتر است این مخلوط را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت کتری قرار دهید تا عسل حالت روانتری پیدا کند. سپس این مخلوط را به آرامی روی صورت بمالید و بعد از اینکه خشک شد، با آب ولرم بشویید.

 

ماسک موز و عسل برای روشن کردن پوست

یک موز کوچک رو له کنین، ۲ قاشق خامه ترش و یک قاشق عسل بهش اضافه کنین، این مواد رو خوب باهم مخلوط کنین و ماسک درست شده رو بر روی صورتتون قرار بدین و بعد از چند دقیقه با آب سرد تازه بشورین.

 

ماسک پوست های حساس

آب خیار، آب آهک و چند قطره آب گوجه فرنگی رو بر روی صورتتون به کار ببرین و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خوب بشورین، این روش بهترین نتایج رو برای پوست های حساس به بار میاره.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : pezeshkin.ir