دوش آب سرد بگیریم یا آب گرم؟ کدامیک برای سلامتی و پوست بهتر است؟
دوش گرفتن یکی از کارهایی است که در طول روز هم برای داشتن بدنی خوشبو و رعایت بهداشت و هم به دلیل فواید بسیاری که برای بدن دارد انجام می دهیم. اما دوش گرفتن با دو نوع آب مرسوم است، دوش گرفتن با آب سرد و آب گرم. با ما همراه شوید تا بدانید هر کدام از آنها چه فوایدی برای بدن تان دارند.

تفاوت بین دوش آب گرم و آب سرد چیست؟

دوش گرفتن روزانه به حفظ بهداشت بدن کمک می کند. اما دوش آب گرم مفید است یا  سرد ( خنک ) ؟ باید دانست که هر یک مزیت‌های خود رادارد که در این مطلب به ذکرشده است.

_ دوش آب گرم مناسب عصرها و دوش آب سرد مناسب صبح‌هاست.

_ دوش آب سرد با تحریک هورمون‌های خاص، باعث بهبود خلق‌ و خو می‌شود. در حالی‌ که  دوش آب گرم می‌تواند خواب‌آلودگی ایجاد کند.

_ دوش آب سرد باعث هوشیاری و افزایش تمرکز در فرد می‌شود. در حالی‌ که دوش آب گرم سردرد را کاهش می‌دهد و باعث آرامش می شود.

_ دوش آب سرد روند سوخت ‌و ساز بدن را سرعت می بخشد و دوش آب گرم به بدن در دفع مواد زائد و سموم کمک می کند.

_ دوش آب سرد انرژی زاست. درحالی‌که دوش آب گرم  احساس خستگی  را پس از یک روز پرتنش از بین می برد.

_ دوش آب سرد احساس کسلی  پس از بیدار شدن از خواب را برطرف می‌کند. از طرفی احساس اضطراب و استرس را پس از یک روز سخت کاری رفع می کند. در مقابل دوش آب گرم  باعث آرام شدن عضلات  می شود.

_ آب سرد  سیستم ایمنی بدن  را تقویت می کند.  دوش آب سرد هنگام صبح برای افزایش هوشیاری و تمرکز و دوش آب گرم هنگام شب برای رفع  خستگی مفید است.

_ دوش آب سرد پوست را  سفت و محکم می‌کند، درحالی‌ که دوش آب گرم منافذ موجود روی پوست را باز می‌کند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com