درمان سرماخوردگی بهاری با چند معجون طبیعی
با نزدیک شدن به زمان تغییر فصل اغلب کودکان و بزرگسالان گرفتار سرماخوردگی می شوند. به کمک چند درمان طبیعی و خانگی از ابتلا به سرماخوردگی که اغلب با تغییر فصل سراغ کودکان و بزرگسالان آمده پیشگیری کنید.

معجون های طبیعی برای درمان سرماخوردگی

با نزدیک شدن به زمان تغییر فصل اغلب کودکان و بزرگسالان گرفتار سرماخوردگی می شوند. به همین دلیل می‌توان به کمک برخی درمان های طبیعی و خانگی از ابتلا به سرماخوردگی معمولی پیشگیری کرد و در صورت ابتلا نیز مانع از تبدیل آن به عفونت تنفسی شد که تهدید کننده زندگی بیمار است. به کمک چند درمان طبیعی و خانگی از ابتلا به سرماخوردگی که اغلب با تغییر فصل سراغ کودکان و بزرگسالان آمده پیشگیری کنید.

درمان سرماخوردگی بهاری با آب 

نوشیدن آب ولرم در کاهش التهاب گلو و مبارزه با سرماخوردگی، سرفه و گلو درد مفید بوده  و شست و شو دهنده عفونت‌ها نیز است.

 

درمان سرماخوردگی بهاری با بخور زنجبیل 

2 قاشق چای خوری زنجبیل پودر شده را در کاسه بزرگ آب داغ ریخته و بخور آن را استنشاق کنید. اگر کودک شما بیش از 10 ماه سن دارد، این روش برای پیشگیری از سرماخوردگی بسیار موثر است، یک تکه 2 سانتی متری زنجبیل خشک و مقدار بسیار اندکی فلفل را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید آب به مدت 4 - 5 دقیقه بجوشد و پس از آن 6 - 7 برگ ریحان را به آن بیفزایید و تا زمانی که برگ ریحان‌ها حالت پژمردگی پیدا کند، صبر کنید.برای طعم بهتر، شیرین کننده طبیعی به آن بیفزایید، سپس 2 قاشق چای خوری از این معجون را هر چهار ساعت به کودک بدهید. بزرگسالان می‌توانند پودر قهوه به این مخلوط اضافه کنند.

 

درمان سرماخوردگی بهاری با شیر و زردچوبه 

زردچوبه از زمان‌های قدیم به عنوان درمان بسیاری از عفونت‌ها استفاده می شده، کافی است یک و یک چهارم قاشق چای خوری زردچوبه را به 2 لیوان شیر در حال جوش اضافه کنید و بگذارید خنک شود، این معجون را در یخچال نگهداری کنید و قبل از خواب  به کودک خود بدهید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : yjc.i