روشهای غلبه بر خواب آلودگی بعد از ظهر در محل کار
خواب آلودگی بعد از صرف ناهار و در محل کار یکی از مشکلاتی است که کم و بیش برای هر فردی اتفاق می‌افتد، به ویژه وقتی هوا رو به گرمی می رود و  ساعت های بعد از ظهر طولانی تر می شود؛ ولی می‌توان این مسئله را حل کرد.

7 راه مبارزه با خواب آلودگی در محل کار

خوابیدن زیاد موجب اتلاف وقت و کمبود وقت نیز موجب ناتوانی در انجام وظایف روزانه می‌شود. گاهی هنگامی که بیش از حد می‌خوابید، خجالت زده شده و از خود خشمگین می‌شوید که این حالت به تدریج بر عزت نفس شما تاثیر منفی می گذارد.

 

برای مبارزه با خواب آلودگی بعد از ناهار چای عصرانه بنوشید

بعد از ظهر چای بنوشید. این روش خوبی برای مقابله با احساس خواب آلودگی در بعد از ظهر است که با مقدار کم کافئین موجود در چای و انجام اقدامات لازم برای دم کردن و آماده کردن چای، حاصل می‌شود. از انواع مختلف چای‌های طعم‌دار ( ترجیحا کافئین‌دار ) و فنجان و نعلبکی زیبا برای نوشیدن چای استفاده ‌کنید.

 

با یکی از نزدیکان خود تماس بگیرید

شما می‌توانید با همسر، فرزند، خواهر و برادر، پدر و مادر، یکی از دوستان یا یکی از همکاران قدیمی خود تماس بگیرید. یک مکالمه پنج دقیقه‌ای روحیه‌ شما را بهتر می کند و برای انجام کارهایتان، نیروی تازه‌ای به شما می‌بخشد.

 

حرکات کششی انجام دهید

شانه‌های خود را به سمت جلو و سپس عقب بچرخانید و هر چرخش را با دم و بازدمی عمیق زمان‌بندی کنید. این کار را به مدت ۲ دقیقه تکرار کنید.

 

تکه‌ای شکلات تلخ بخورید

شکلات تلخ به دلیل داشتن چربی‌های سالم و آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر، منیزیم بالا و اندکی کافئین، حس سرخوشی را در فرد ایجاد می‌کند.

 

در محل کارتان، گیاه رُزماری بگذارید

قرار دادن یک گلدان در حال رشد در فضای محل کارتان، موجب بهبود روحیه خواهد شد. نتایج مطالعات نشان می دهد که عطر رُزماری موجب افزایش انرژی می‌شود. هر زمان که احساس خستگی و بی‌حالی کردید، فقط کافی است که شاخه کوچکی را میان انگشتان خود بمالید تا عطر آن در فضا پخش شود.

 

کاری را که بیشتر علاقه دارید ،انجام دهید

در ابتدای روز و زمانی که به سر کار می‌روید، میزان انرژی شما بالاست. بنابراین روز خود را با انجام کارهایی شروع کنید که بیش از همه، از انجام آن‌ها نگران هستید، زیرا هنگام صبح می‌توانید این کار‌ها را با سرعت و سهولت بیشتری انجام دهید و کارهای مورد علاقه‌تان را به ساعت‌های بعدی در طول روز موکول کنید. به این طریق، وقتی احساس خواب‌آلودگی در بعدازظهر به سراغتان می‌آید، شوروشوقی که برای انجام کارهای مورد علاقه‌تان دارید، از اُفت انرژی و خواب‌آلودگی تان جلوگیری می کند.

 

هر چند بار که می‌توانید از جایتان بلند شوید

نتایج مطالعات نشان می دهد که حتی فعالیت‌های کوتاه‌ مدت نیز موجب هوشیاری می‌شود و تناسب اندام را حفظ می کند. برای نمونه، به جای ارسال ایمیل یا تماس گرفتن با همکاران خود، به سر میز آن ها بروید و سوال خود را حضوری بپرسید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : yjc.ir