3 اشتباه بزرگ در شستن دست که هر روز مرتکب می شوید
از آن جا که شست و شوی غیر اصولی دست ها باعث باقی ماندن جرم هایی روی آنها می شود، بد نیست با اشتباهات رایج بیشتر افراد هنگام شستن دست، آشنا شویم.

در شستن دست های تان مراقب این اشتباهات باشید

عجله در شستن دست‌ها

طبق تحقیقات، ویروس هایی همچون سالمونلا، کلستریدیوم دیفیسیل، کمپیلو باکتر و... از جمله میکروب‌های خطرناکی است که در برابر آنتی بیوتیک مقاومت نشان می‌دهد. بنابراین لازم است هنگام شستن دستانمان دقت کنیم و زمان بیشتری را به آن اختصاص دهیم.

 

خشک نکردن دست پس از شست‌وشو

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود باکتری روی دست باقی بماند، این است که دست هایتان را به خوبی خشک نمی کنید. در واقع خشک نکردن دست‌ها تمام زحمات شما را در امر پاکیزگی به باد می‌دهد. اگر خشک کننده های حرارتی تنها وسیله در دسترس برای خشک کردن دست ها باشد، باید زمان بیشتری را به خشک کردن دست اختصاص داد.

 

آب سرد یا آب داغ؟

آب ولرم و حتی سرد هم می تواند برای از بین بردن باکتری ها مفید باشد. افرادی که پوست خشک تری دارند بهتر است با آب بسیار گرم دستان خود را نشویند. توجه داشته باشید که آب گرم قرار نیست معجزه کند! بر اساس نتایج مطالعه اخیری که در دانشگاه «واندربیلت» تنسی انجام شد، آب سرد نیز همانند آب گرم می تواند در از بین بردن جرم ها نقش داشته باشد البته این در صورتی است که دست ها خوب به هم مالیده شده، آبکشی و خشک شود. از آن جا که دمای ۲۱۲ درجه فارنهایت (صد درجه سلسیوس) برای از بین بردن پاتوژن ها مفید است، می تواند بهترین دما برای از بین بردن تمامی پاتوژن ها باشد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bornanews.ir