جلوگیری از ترش کردن معده با چند ماده غذایی!!
ترش کردن معده یا همان رفلاکس معده یکی از مشکلات گوارشی است که افراد بسیاری درگیر آن هستند. با خوردن این مواد غذایی می توانید از ترش کردن معده تان جلوگیری کنید.

این مواد غذایی از ترش کردن معده تان جلوگیری می کند

همه ما ممکن است گاهی اوقات دچار حالت ترش کردگی معده شویم که در این وضعیت میزان اسید معده افزایش می‌یابد و به اصطلاح معده اسیدی می‌شود. این مشکل زمانی بروز می کند که غدد گوارشی در معده اسید زیادی ترشح می‌کند و وقتی مقدار آن ها از حد معمول بیشتر شود، احساس سوزش سردل ایجاد و با مصرف غذاهای ادویه ‌دار تشدید می‌شود.

کارشناسان برای پیشگیری از این حالت مصرف چند ماده خوراکی را توصیه می کنند

موز

موز یک پادزهر طبیعی و موثر در مقابله با ترش کردن معده است. این میوه به دلیل میزان بالای پتاسیم به رفع علایم اسیدی شدن معده کمک می کند. پتاسیم موجود در موز پوشش معده را به تولید مخاطی تحریک می کند که موجب کاهش میزان PH در بدن می شود.

 

آب نارگیل

آب نارگیل به حفظ میزان عادی pH بدن کمک می کند و در پی آن مانع از اسیدی شدن معده می شود. همچنین این نوشیدنی طبیعی به دفع سموم بدن کمک می کند و در نتیجه عامل تسکین دهنده سریع اسیدی شدن معده است.

 

کشک و آب دوغ

علاوه بر شیر، محصولات لبنی دیگر نظیر دوغ و کشک هم برای رفع این مشکل مفید است.  این محصولات با خنک کردن معده و کاهش سوزش و ناراحتی، با احساس سوزش ناشی از اسیدی شدن مقابله می کند.

 

آب داغ

یکی از این راه حل ها، نوشیدن آب داغ در صورت ترش کردن معده است. آب گرم به عنوان یک عامل سم زدای طبیعی عمل و سموم مختلف را از بدن دفع و به کاهش میزان اسید معده کمک می کند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com