3 اشتباه بزرگ در شستن صورت که باید بدانید!!
شستشوی صورت یکی از کارهای روتین روزانه برای داشتن پوستی زیبا و شفاف است. اگر قصد دارید پوست صورت شما سالم‌تر، لطیف‌تر و جوان‌تر به نظر برسد، از این سه اشتباه که در ادامه به آنها اشاره می شود، پرهیز کنید.

در شستن صورت تان مراقب این اشتباهات باشید

برخی افراد تمایل دارند در تمام طول سال از یک محصول برای شستشوی صورت خود استفاده کنند. این به معنای استفاده از پاک کننده صورت مشابه برای تابستان و زمستان است. اما باید به این نکته توجه داشت که صورت ما به محصولات مختلف برای فصول مختلف نیاز دارد.

بیشتر بدانید : روش صحیح شستن انواع صورت برای داشتن پوستی زیبا

صورت ما یکی از بخش های بدن با بیشترین میزان مواجهه با عوامل خارجی محسوب می شوند. در نتیجه، صورت به راحتی می تواند تحریک شود. همه ما دوست داریم که صورت خود را تمیز، سالم و با ظاهری جوان حفظ کنیم. شستشوی صورت یکی از توصیه های مراقبتی پایه در این زمینه محسوب می شود. اما آیا می دانید چگونه صورت خود را به درستی شستشو دهید؟

شستشوی صورت یکی از اقداماتی است که ما به عنوان بخشی از روتین زندگی روزانه خود انجام می دهیم. با این وجود، روشی که برای این کار مد نظر قرار می دهید می تواند اثر منفی یا مثبت روی پوست شما داشته باشد. اگر قصد دارید پوست صورت شما سالم‌تر، لطیف‌تر و جوان‌تر به نظر برسد، از این سه اشتباه که در ادامه به آنها اشاره می شود، پرهیز کنید.

 

اشتباه شماره 1 در شستن صورت : عدم شستشوی روزانه صورت

بسیاری از مردم فکر می کنند اگر هر روز صورت خود را شستشو دهند، این کار رطوبت طبیعی پوست را از بین خواهد برد. اگر صورت خود را نشورید، تنها اجازه می دهید گرد و غبار و چربی بیشتری روی پوست تجمع کنند. در نتیجه، هر چه بیشتر با جوش ها و آکنه مواجه می شوید. نکته کلیدی این است که صورت خود را هر روز با پاک کننده های ملایم شستشو دهید. برای افرادی که از نظر جسمانی فعال‌تر هستند، شستشوی صورت دو بار در روز ضروری است.

 

اشتباه شماره 2 در شستن صورت عدم تغییر محصولات مورد استفاده برای شستشوی صورت

به گفته کارشناسان، برخی افراد تمایل دارند در تمام طول سال از یک محصول برای شستشوی صورت خود استفاده کنند. این به معنای استفاده از پاک کننده صورت مشابه برای تابستان و زمستان است. اما باید به این نکته توجه داشت که صورت ما به محصولات مختلف برای فصول مختلف نیاز دارد. به عنوان مثال، در فصل تابستان، یک نفر ممکن است به استفاده از یک پاک کننده با ظرفیت تولید کف بالا نیاز داشته باشد. اگر مستعد ابتلا به آکنه هستید، ممکن است به استفاده از یک محصول حاوی اسید سالیسیلیک نیاز داشته باشید. طی فصل زمستان نیز بهتر است از پاک کننده ای ملایم با صابون کمتر استفاده شود.

 

اشتباه شماره 3 در شستن صورت : استفاده از مواد ساینده روی صورت

استفاده از حوله های دستی، لایه بردارهای صورت و دیگر مواد لایه بردار به صورت روزانه برای پوست چندان مفید نیست. پوست انسان به طور طبیعی از شر سلول های مرده خود خلاص می شود. اگر هر روز از این قبیل محصولات برای لایه برداری پوست استفاده کنید، به جای این که نفعی برای پوست داشته باشد بیشتر به آن ضرر می رسانید. لایه برداری را می توانید حداکثر دو بار در هفته انجام دهید.

بهترین روش برای شستشوی صورت استفاده از آب ولرم و یک پاک کننده ملایم است. آب ولرم به کسب آرامش پوست کمک می کند. پس از آن، می توانید یک مرطوب کننده سبک را برای استفاده روزانه یا کرمی سنگین را به عنوان مرطوب کننده شبانه انتخاب کنید.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatnews.com