تقویت ناخن و زیبایی صورت با 6 روغن طبیعی!!
روغن های گیاهی و طبیعی بسیاری هستند که می توانند پوست صورت تان را شفاف و ناخن های تان را تقویت کنند. با ما همراه شوید تا 6 روغن مفید را به شما معرفی کنیم.

روغن های مفید برای زیبایی و سلامت

بعضی میهمانی ها یک دقعه ای اتفاق می افتند و مجبور می شوید هر چه زودتر خودتان را برای آن مراسم آماده کنید. در این مقاله با معرفی چند روغن سحرآمیز به شما کمک می کنیم که زیبایی طبیعی تان را حفظ کرده و برای میهمانی آماده شوید.

 

روغن کنجد برای سلامت دندان ها

روغن کنجد حاوی اسیدهای پلی ویتامین و عناصر مختلفی است. دهان را با روغن کنجد بشوئید تا دندان ها سفیدتر شوند. به علاوه باعث بهتر شدن وضعیت لثه ها، حفره دهان و زبان می شود. فقط باید حواستان باشد که درست از آن استفاده کنید.

 

روغن کرچک برای ابروها و مژه ها

تنها عیبی که می توان به روغن کرچک گرفت بوی بد آن است. این روغن سرشار از خواص مفید برای بدن است. روغن کرچک سوخت و ساز سلول ها را تقویت می کند و اسید لینولئیک و اسید استریک آن از بخار شدن رطوبت جلوگیری می کند و مانع از ریختن موهای ریز و خشکی موها و تاثیرات گرما و اشعه خورشید می شود.

 

روغن بذرکتان برای سم زدایی

روغن بذر کتان از زمان های بسیار قدیم به عنوان اکسیر در نظر گرفته می شد. بذر کتان حاوی اسیدهای چرب، ویتامین ها، و پتاسیم است به همین دلیل داشتن آن برای همه ما ضروری است. روغن بذر کتان بدن را سم زدایی می کند و بعد از ۷ روز مصرف متوالی فرایند متابولیک بدن را راه اندازی مجدد می کند. برای این که از فواید این روغن بهره مند شوید هر روز از آن مصرف کنید.

 

روغن درخت چای برای درمان جوش

روغن درخت چای خاصیت ضد التهاب، ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس دارد و زخم ها را درمان می کند. از روغن درخت چای برای درمان جوش ها و مراقبت از پوست های چرب استفاده می شود.

 

روغن زیتون برای نرمی پاها

اسیدهای چرب اشباع نشده روغن زیتون برای کبد و معده بسیار مفید است. علاوه بر این سطح کلسترول خون را کاهش می دهد. روغن زیتون برای پوست، مو و ناخن ها هم مفید است. از این روغن هم می توان جداگانه استفاده کرد و هم در ترکیب با محصولات زیبایی دیگر.

 

روغن بادام برای ناخن ها

روغن بادام باید روزانه مصرف شود تا سلول های پوست را تغذیه و بازسازی کند. روغن بادام خاصیت ضد قارچ هم دارد.

نکته شماره 1 : اگر می خواهید از تاثیرات این روغن ها بهره مند شوید مصرف آن ها کمتر از یک هفته نکشد. این روغن ها را علاوه بر ماسک می توانید به کرم های روزانه، نرم کننده مو، و انواع سرم ها اضافه کنید. البته بعضی از روغن ها مصرف خوراکی هم دارند.

نکته شماره 2: مهم تر این که قبل از مصرف هر روغنی ابتدا نوشته های روی پاکت را کامل بخوانید و در صورت لزوم با پزشک مشورت کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir