12 ماده غذایی که متخصصان تغذیه برای لاغری و زیبایی استفاده می کنند
مواردی که در این مقاله به شما می گوییم گزینه هایی هستند که هر متخصص تغذیه ای برای داشتن انرژی، سلامت و یک بدن جذاب در آشپزخانه اش نگه می دارد.

12 ماده غذایی ضروری برای بدن

حتی کارشناسان هم نمی توانند در مورد بهترین نکات رژیمی برای پیروی کردن، به یک اتفاق نظر برسند ( مانند یک غارنشین غذا بخورید! دو روز در هفته، روزه بگیرید!میوه نخورید! فقط میوه بخورید! ). اما این مواردی که در این مقاله به شما می گوییم گزینه هایی هستند که هر متخصص تغذیه ای برای داشتن انرژی، سلامت و یک بدن جذاب در آشپزخانه اش نگه می دارد.

 

good-food01.jpg

آووکادو

کارولین براون، یک متخصص تغذیه دارای پروانه رسمی در Foodtrainers در شهر نیویورک است. او می گوید: هر متخصص تغذیه ای که من می شناسم موافق است که آووکادو ماده غذایی است که مصرف اش ضروری است. آووکادو یک منبع عالی از چربیهای سالم است که به سیر کردن شما کمک می کند بنابراین کمتر احتمال خواهد داشت که پس از آن به یک میان وعده نیاز داشته باشید. به علاوه آووکادو طعم واقعا لذیذی دارند. من عاشق گذاشتن برش های آووکادو روی سالادم هستم. تحقیقات نشان می دهند که آووکادو به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی را جذب نماید و اگر یک آدم پر تحرک هستید یک ماده غذایی مناسب برای شما است. من هنگامی که پرواز دارم،یک آووکادو در ساک دستی ام می گذارم. آن را نصف می کنم،کمی نمک و فلفل روی آن می پاشم، چند عدد کراکر بر می دارم و حالا یک میان وعده کامل برای طول پرواز دارم.

 

good-food02.jpg

شیر بادام

کارولین براون می گوید مهم نیست که چه فکری در مورد لبنیات می کنیم، لبنیات بیشتر از آنچه ممکن است انتظار داشته باشید در رژیم غذایی شما رخنه می کند. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه عاشق شیر بادام شیرین نشده هستند. شیر بادام شیرین نشده غلظتی مشابه شیر گاو اما نیمی از کالری آن را دارد و شما در عین حال ویتامین E نیز دریافت می کنید. من عاشق استفاده از شیر بادام در اسموتی ها هستم و همچنین در هنگام درست کردن بلغور جو دوسر و پودینگ، آن را جایگزین شیر می کنم.

 

دارچین

دارچین

جنفیر مک دانیل متخصص تغذیه دارای پروانه رسمی در سنت لوئیس و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی می گوید : دارچین یکی از آن ادویه های موثر و قدرتمندی است که هر متخصص تغذیه سعی می کند در رژیم غذایی اش جای دهد. تحقیقات نشان می دهد که فقط نصف قاشق چایخوری دارچین در روز می تواند به تنظیم قند خون کمک کند. هنگامی که قند خون ما افت می کند ما احساس گرسنگی می کنیم بنابراین دارچین می تواند اشتهای شما را سرکوب کند. من قبل از آسیاب کردن دانه های قهوه ام 1 قاشق چایخوری دارچین به آنها اضافه می کنم. دارچین به قهوه من عطر و طعم و فواید سلامتی می افزاید.

 

توت های تیره

توت های تیره

کری گلاسمن یک متخصص تغذیه در شهر نیویورک و نویسنده رژیم غذایی جدید و بهبود یافته می گوید : یک کاسه توت چیزی است که اکثر متخصصان تغذیه هنگامی که هوس چیزی شیرین می کنند میل می نمایند. توتها سرشار از فیبر، ویتامین ها و آنتی اکسیدانها هستند که برای دوران پیری، حیاتی می باشند. ما توت های فوق العاده تیره مانند زغال اخته و شاه توت را ترجیح می دهیم چون آنها دارای بالاترین مقادیر از آنتی اکسیدان های قوی هستند.

 

good-food05.jpg

ماست یونانی

کیت گیگان یک متخصص تغذیه و نویسنده سبک زندگی تان را سازگار با محیط زیست کنید،لاغر شوید می گوید : متخصصان تغذیه به دلایل کاملا واضحی شیفته ماست یونانی هستند. پروتئین موجود در ماست یونانی دو برابر ماست معمولی بوده و قند کمتری نسبت به آن دارد. ماست یونانی سرشار از پروبیوتیک هاست که به قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن شما کمک می کنند و نسبت به سایر محصولات لبنی، لاکتوز کمتری دارد و در نتیجه برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز مناسب است.

 

تخم مرغ

تخم مرغ

جنیفر مک دانیل می گوید : شما در یخچال هر متخصص تغذیه از جمله من یک باکس تخم مرغ پیدا خواهید کرد. تخم مرغ ها به علت محتوای کلسترول شان دارای شهرت بدی هستند اما تحقیقات نشان می دهد که شواهد محدودی در ارتباط با مصرف تخم مرغ و بیماری قلبی وجود دارد. به علاوه، این ماده غذایی غنی از پروتئین دارای 70 کالری،13 ویتامین و ماده معدنی و ماده مغذی ضد التهابی کولین که اکثر آمریکایی ها نیاز دارند،می باشد.

 

روغن زیتون فوق بکر

روغن زیتون فوق بکر

کیت گیگان می گوید: متخصصان تغذیه عاشق روغن زیتون بکر هستند چون طعم خوب، تغذیه و سلامت در آن به هم می پیوندند و روغن زیتون فوق بکر، یک برد سه گانه است. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدانها و چربیهای غیر اشباع مفید برای شماست. من همیشه روغن زیتون را در یک بطری تیره رنگ خریداری می کنم چون نور می تواند این روغن را اکسید کند و برخی از فواید سلامتی آن را به حداقل برساند.

 

حمص

حمص

جنیفر مک دانیل می گوید : حمص غذای راحت هر متخصص تغذیه است.در تنها  1/4 فنجان حمص شما فیبر، پروتئین، کربوهیدرات و چربی سالم از روغن زیتون را دریافت می کنید.

 

آجیل

آجیل 

کری گلاسمن می گوید : تعداد بسیار زیادی از مراجعین من از آجیل ها دوری می کنند چون آنها چربی بالایی دارند اما متخصصان تغذیه آجیل مصرف می کنند چون ما می دانیم که چربی تک غیر اشباع در حد اعتدال می تواند به شما کمک کند وزن تان را حفظ کرده یا حتی آن را کم کنید. بادام درختی و گردو ،آجیل های مورد علاقه من هستند. آنها ولع خوردن یک چیز ترد را فرو می نشانند و ترکیب چربی ــ فیبر آنها مرا سیر می کند. آجیل ها همچنین سرشار از پروتئین، آنتی اکسیدانها و انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

 

good-food10.jpg

آب با لیمو

کارولین براون می گوید : بسیاری از دوستان متخصص تغذیه من روزشان را با نوشیدن آب با لیمو شروع می کنند و این عادت صبحگاهی من نیز می باشد. مگر در مواردی که شما غذاهای عمدتا کامل و گیاهی می خورید،تعادل PH در دستگاه گوارش تان احتمالا در سمت اسیدی است. لیمو بسیار قلیایی است و به بازگرداندن به یک تعادل ایده آل که برای سلامت کلی مهم است،کمک می نماید. بعلاوه نوشیدن یک لیوان بزرگ آب بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب یک راه عالی برای به حرکت در آوردن دستگاه گوارش شماست.

 

کینوآ

کینوآ

***کینوا گیاه بومی کوه‌های آند در بولیوی، شیلی و پرو، بسیار خوش هضم و منبع غنی از پروتئین، آهن، فسفر، انواع ویتامین‌ها و امگا۳ است. ***

جنیفر مک دنیل می گوید : اکثر متخصصان تغذیه به جای برنج قهوه ای یا ماکارونی گندم به سراغ این غله می روند چون یک منبع کامل از پروتئین است. یعنی تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن تان را دارد. هم چنین با داشتن 5 گرم فیبر در هر فنجان، حاوی فیبر بیشتری نسبت به اکثر غلات است و بهتر از آن :کینوآ حاوی اسیدهای چرب امگا3 گیاهی است که آن را به یک راه عالی برای دریافت آن چربی های ضد التهابی در رژیم غذایی تان تبدیل می کند.

 

کلم کیل

کلم کیل

کارولین براون می گوید : اگر یک سبزی وجود داشته باشد که هر متخصص تغذیه ای در سراسر کشور می خورد و توصیه می کند آن کلم کیل است. دلیلش این است که این سبزی برگ دار بسیار مغذی است. کلم کیل سرشار از ویتامین های K،A،C،فیبر و کلسیم می باشد و همچنین حاوی آنتی اکسیدانهای جلوگیری کننده از سرطان و مواد مغذی ضد التهابی بسیاری است. روش مورد علاقه من برای خوردن کلم کیل بیشتر درست کردن چیپس کلم کیل است ــ که مناسب مهمانی است و بچه ها دوستش دارند. کافی است کلم کیل را ببرید، کمی روغن زیتون به برگهای آن بمالید و بمدت 10 تا 15 دقیقه در فر 375 درجه فارنهایت قرار دهید.آنها بخوبی چیپس های سیب زمینی هستند.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ