جوانسازی پوست صورت با 4 ترفند خانگی!!
ترفندهایی برای افزایش زیبایی چهره زنان وجود دارند که شاید در برخورد اول خیلی عجیب و غریب به نظر برسند، اما واقعا به نتایج مثبت و چشمگیری منجر می‌شوند. در ادامه، با چند مورد از همین ترفندها آشنا می‌شویم که قبلا امتحان شده‌اند و واقعا نتیجه داده‌اند.

با این ۴ کار، صورت خود را جوان و زیبا کنید!

اگر سایت‌ها و مجله‌های زیبایی را جست‌وجو کنید، به نکات آرایشی مرسوم و رایجی برمی‌خورید که به زنان می‌گویند چطور از لوازم آرایشی استفاده کنند و سراغ چه نوعی از محصولات نروند. در کنار این نکات مهم، ترفندهای دیگری برای افزایش زیبایی چهره زنان وجود دارند که شاید در برخورد اول خیلی عجیب و غریب به نظر برسند، اما واقعا به نتایج مثبت و چشمگیری منجر می‌شوند. در ادامه، با چند مورد از همین ترفندها آشنا می‌شویم که قبلا امتحان شده‌اند و واقعا نتیجه داده‌اند.

بیشتر بدانید : جوانسازی پوست با ماسک عسل و ماست

رفع تیرگی زیر چشم با کمک رژلب قرمز!

زنان به دلایل مختلفی، نکات آرایشی و ترفندهای زیبایی را دنبال می‌کنند. یکی از مهم‌ترین خواسته‌های آنان، این است که چطور تیرگی‌های زیر چشم را با استفاده از همین ترفندها کاهش بدهند، چون تیرگی‌های زیر چشم باعث می‌شوند که چهره آنان خسته‌، بی‌روح و پیرتر از حالت عادی به نظر برسد. بدیهی است قطعا هیچ زنی نخواهد چنین وضعیتی را تجربه کند. کارشناسان این حوزه معتقدند که بهترین راه‌حل برای پیشگیری از بروز این مشکل، استفاده روزانه و منظم از کرم دور چشم است.

با این‌حال، اگر به هر دلیلی می‌خواهید این مشکل را سریعا برطرف کنید، می‌توانید از ترفند خاصی کمک بگیرید: پنهان کردن تیرگی‌های زیر چشم با استفاده از رژلب. شاید عجیب به نظر برسد، اما ابزاری که در این موقعیت به شما کمک می‌کند، واقعا همان رژلب قرمز است. رژلب قرمز می‌تواند به‌عنوان نوعی اصلاح‌کننده رنگ پوست عمل کند و حتی تاثیری تا دو برابر بیشتر از خود آن محصولات داشته باشد. سایه‌ای که با رژلب ساخته‌اید، رنگ‌ تیره مایل به بنفش تیرگی‌های زیر چشم را خنثی می‌کند و از این طریق به‌عنوان نوعی اصلاح‌کننده رنگ مضاعف عمل می‌کند.

برای انجام دادن این ترفند، ابتدا باید رژلب قرمز را خیلی آرام به دور چشم بزنید و بعد از برس سایه چشم برای پخش کردن کامل آن استفاده کنید. در این حالت، ‌هنوز رگه‌های قرمز به چشم می‌آیند، اما اصلا نگران نشوید. اسفنج آرایش را بردارید، یک لایه سبک از کانسیلر را روی آن بزنید و رگه‌های قرمز را بپوشانید.

اگر پوست شما خیلی روشن است، رژلب هلویی برای شما خیلی بهتر است. افرادی که پوست تیره‌تری دارند هم بهتر است از رژلب قرمز با ته‌رنگ نارنجی استفاده کنند. به یاد داشته باشید که قبل از اجرای نهایی این ترفند، ابتدا باید آن را مانند همه ترفندهای دیگر امتحان کنید تا روش انجام دادن آن را کاملا یاد بگیرید. بنابراین، سعی کنید که سایه‌های مختلفی با استفاده از رژلب بسازید، تا درنهایت به بهترین ترکیب متناسب با پوست خودتان دست پیدا کنید.

 

حفظ شادابی و جوانی پوست با کمک سرکه سیب!

همه ما می‌دانیم که اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی واقعا برای سلامتی مفید است، اما کمتر کسی می‌داند که می‌توان از این سرکه خوراکی در ترفندهای زیبایی برای زنان استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های سرکه سیب، این است که به‌عنوان نوعی تونر یا شاداب‌کننده طبیعی پوست عمل می‌کند.

امروزه بسیاری از متخصصان، استفاده از سرکه سیب را به‌عنوان بخشی از رژیم‌های ضدپیری پوست توصیه می‌کنند. با این‌حال، شاید بپرسید که چرا از تونرهای بسته‌بندی‌شده و موجود در بازار استفاده نکنیم و سراغ سرکه سیب برویم؟! تونرها به‌طور کلی کمک می‌کنند تا سطح pH پوست به وضعیت متعادل و طبیعی بازگردد، اما بسیاری از تونرهای موجود در بازار حاوی الکل هستند که متاسفانه پوست را بیش از حد خشک می‌کنند. خوش‌بختانه، سرکه سیب کاملا طبیعی است و این خصلت منفی را ندارد. البته قبل از این‌که سرکه سیب را به‌عنوان تونر پوست استفاده کنید، باید آن را با آب رقیق کنید. فراموش نکنید که نسبت آب به سرکه در این کار، همیشه باید سه به یک باشد.

 

تقویت موها با کمک ماءالشعیر!

وقتی درباره ترفندهای زیبایی برای زنان صحبت می‌کنیم، کمتر کسی می‌تواند استفاده از چیزی مانند ماءالشعیر کلاسیک را در این زمینه حدس بزند. با این‌حال، چه باور کنید و چه نه، ماءالشعیر کلاسیک می‌تواند به سلامتی موها کمک کند، چون تارهای موی ضیعف را دوباره احیا می‌کند. همان‌طور که شاید بدانید همزمان با افزایش سن، موها نیز نازک‌تر می‌شوند و همین اتفاق می‌تواند حجم طبیعی موها را از بین ببرد. با این‌حال، ماءالشعیر کلاسیک می‌تواند تارهای مو را ضخیم‌تر و پُرتر کند و حجم موها را به وضعیت طبیعی خودشان بازگرداند. رازک و جوی طبیعی که در تهیه ماءالشعیر کلاسیک به کار می‌روند، حامل مواد مغذی ارزشمندی برای موها هستند.

برای انجام دادن این ترفند، باید یک بطری اسپری را بردارید و ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از ماءالشعیر کلاسیک را با نصف فنجان آب در آن مخلوط کنید. بعد، وقتی که موها را در حمام با شامپو تمیز کردید، مقداری از این ترکیب را روی موهای‌تان بریزید. در ادامه، آن را به‌خوبی ماساژ بدهید تا کمی به ریشه موها راه پیدا کند. بعد بگذارید این ترکیب قبل از آب‌کشی، بین ۲ تا ۳ دقیقه روی موها باقی بماند. درنهایت آن را آب‌کشی کنید تا از روی موها پاک شود.

 

پیشگیری از چین و چروک صورت با کمک پپتو بسیمول!

یکی از عجیب‌ترین ترفندهای زیبایی برای زنان که شاید به ذهن هیچ فردی خطور نکند، استفاده از پپتو بسیمول به‌عنوان ماسک ضدپیری پوست است. شاید بعضی از افراد، از پپتو بسیمول برای تسکین ناراحتی معده استفاده کرده باشند، ‌اما ما می‌خواهیم استفاده از آن را به‌عنوان نوعی ماسک صورت توصیه کنیم که در افزایش جلوه ظاهری چهره تاثیر می‌گذارد.
این ترکیب ضداسیدی معروف حاوی عنصر ضدباکتریایی خاصی به‌نام بیسموت ساب‌سالیسیلات است که با عنصر ضدآکنه‌ای به‌نام اسید سالیسیلیک شباهت دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که بیسموت ساب‌سالیسیلات به کاهش التهاب پوست و باز کردن منافذ مسدودشده پوست کمک می‌کند، و روند تشکیل سلول‌های جدید پوستی را تسریع می‌سازد.
این مساله واقعیت دارد که همه ترفندهای زیبایی در عمل نتیجه نمی‌دهند، اما افراد زیادی واقعا از این ترفند استفاده کرده‌اند و نتایج مثبتی گرفته‌اند. آنان بعد از استفاده از ماسک پپتو بسیمول، متوجه بهبودی در قرمزی پوست و آکنه‌های بزرگسالی شده‌اند. توصیه ما این است که به‌جای کمک گرفتن از انگشت‌های دست، از برس زیرساز کاملا تمیز برای استفاده از ماسک پپتو بسیمول استفاده کنید. برای این کار، باید یک لایه نازک و سبک از پپتو بسیمول را به‌طور مساوی روی تمام صورت پخش کنید، طوری که هیچ نقطه خالی و ناهماهنگی در آن باقی نماند.
بعد بگذارید تا این ماسک حدودا ۱۰ دقیقه روی پوست صورت باقی بماند و درنهایت آن را با آب ولرم بشویید. دقت کنید که برای شستن ماسک، نباید از آب داغ یا سرد استفاده کنید. در ادامه پوست صورت را با حوله خشک کنید و بعد هم حتما به آن کرم مرطوب‌کننده بزنید. 


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com