چه پاک کننده ای برای صورتم بخرم؟
برای انتخاب پاک‌ کننده صورت مناسب باید نیازهای پوست خودتان را بشناسید‎.باید بدانید که اگر پوست شما خشک است کدام پاک کننده را باید انتخاب کنید و اگر چرب است کدام برای صورت تان بهتر است.

دو نکته اصلی و مهم برای انتخاب پاک کننده صورت

کلید اصلی برای انتخاب مناسب پاک‌ کننده صورت این است که نیازهای پوست خودتان را بشناسید. اگر پوست خشک دارید پس حتما پوسته پوسته شدن یکی از مشکلات شماست و اگر پوست چرب دارید حتما از جوش و آکنه رنج می برید .

 

پاک کننده صورت برای افرادی که پوست خشک دارند

زنانی که پوست خشک و پوسته ‌پوسته دارند، نباید از لوازم آرایشی برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنند، چون باعث پیر شدن چهره آن‌ها می‌شود. بهترین راه برای مقابله با خشکی پوست، استفاده از پاک‌کننده‌های مرطوب‌کننده‌ است که حاوی آلفاهیدروکسی اسید است. این محصولات سلول‌های مُرده پوستی را به‌خوبی لایه‌برداری می کند و پوست را نرم‌تر و صاف‌تر می سازد. برخی متخصصان توصیه می‌کنند از شوینده‌های اسیدی برای صورت استفاده کنید که میزان اسید گلیکولیک در آن‌ها بیشتر از ۱۰ درصد است.

 

پاک کننده صورت برای افرادی که پوست چرب دارند

بهترین پاک‌کننده صورت برای کسانی که پوست چرب و منافذ پوستی بزرگ دارند، محصولات حاوی رتینول است. این محصولات نه‌ تنها سموم را از پوست پاک می‌کند، بلکه منافذ پوستی مسدود را هم تمیز می‌کند تا منافذ کوچک‌تر به نظر برسد.
برای کنترل چربی پوست، از پاک‌کننده‌های بدون چربی استفاده کنید که حاوی گوگرد و اسید سالیسیلیک هم باشد. به گزارش ایران اکونومیست، گوگرد، نوعی عامل ضدباکتریایی است که چربی‌ها و سموم را از منافذ پوستی بیرون می‌آورد. اسید سالیسیلیک هم باکتری‌های موجود در منافذ پوستی را خنثی می‌کند.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com