درمان ریزش مو با بهترین روشها
 در ادامه مطلب راهکارهایی برای پیشگیری از ریزش مو ارائه شده است .

 بهترین روشها برای درمان ریزش مو

موی سر عضو مهمی برای خانم‌ها وآقایان به شمار می‌رود. عضوی حساس که به مراقبت بسیاری نیاز دارد. اگر چه علل مختلفی برای ریزش مو ذکر شده است که، شایع ترین علت آن وراثت است و 95 درصد ریزش موها مربوط به آن است اما مصرف بعضی از داروها مانند شیمی درمانی، داروی نقرس، داروهای ضد بارداری و کمبود مواد مغذی مانند ویتامین A هم در این امر موثر است .

مو‌ی صاف و درخشان با استفاده از نمک

 برای داشتن مو‌هایی صاف و درخشان کافی است در هربار استحمام یک قاشق غذاخوری نمک به شامپوی خود اضافه کنید و پس از گذشت پنج دقیقه مو‌های خود را بشویید تا تاثیر مثبت آن را ببینید. اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که مکرر مو‌های خود را رنگ می‌کنند،  از کشمش، بادام زمینی بدون نمک و سبزی های سبز و روشن به مقدار زیاد مصرف کنید زیرا این مواد غذایی باعث کاهش عوارض ناشی از مواد شیمیایی رنگ خواهد شد.


صاف کردن مو‌ها

با استفاده از مواد طبیعی از جمله دم کرده سبوس، روغنِ گرم‌شده، شیر نارگیل، شیر، تخم‌مرغ، روغن زیتون، آلوئه ورا، سرکه سیب و روغن کرچک می‌توانید مو‌هایی صاف و خوش حالت داشته باشید.


از سشوار کردن پرهیز کنید

برای سلامت مو‌های خود به جای شانه پلاستیکی ازشانه چوبی استفاده کنید، از سشوار کمتر استفاده کنید و درصورت ضرورت، حرارت آن را در درجه کم قرار دهید.


درمان ریزش مو با روغن زیتون

یک قاشق روغن زنجبیل را به همراه یک قاشق زیتون یا روغن آووکادو ترکیب کنید و روی محل کم پشت سر به آرامی و دایره‌وار ماساژ دهید و پس از یک ساعت بشویید.


ماسک رشد سریع مو

 اگر از کندی رشد مو‌های خود ناراضی هستید، با استفاده از این معجون می‌توانید سرعت رشد آن‌ها را افزایش دهید. یک فنجان ماست را با یک فنجان شیر،یک موز کوچک،یک قاشق غذاخوری آرد گندم سبوس دار، یک انبه متوسط و یک قاشق غذاخوری وانیل ترکیب و صبح ناشتا میل کنید.  همچنین عسل و یک عدد زرده تخم مرغ را به همراه یک لیوان آب سیب زمینی مخلوط کنید و به ریشه مو  بزنید و بعد از دو ساعت بشویید. پس از استفاده از این ماسک‌ها می‌توانید به وضوح رشد موهایتان را ببینید.


چگونه رنگ مو را با لیمو روشن کنیم؟

 شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از رنگ مو‌ی خود راضی نباشید و دوست داشته باشید که آن را کمی روشن‌تر کنید، اما در عین حال می‌خواهید از روشی کاملا طبیعی استفاده کنید. کافی است که موی خود را با لیموی تازه مرطوب کنید و سپس به مدت ۳۰ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید. این کار را سه بار در هفته انجام دهید ماهیت اسیدی لیمو باعث روشن شدن رنگدانه‌های مو می‌شود.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com