ترفندهای مراقبت از پوست برای خانم های 20 تا 30 سال
در اینجا نكاتی وجود دارد كه متخصصانی كه من با آنها صحبت كردم گفته اند كه لازم است آنها را بدانید تا به بهترین نحو ممكن از پوستتان مراقبت كنید و پوستی سالم و درخشان در سن 20-30 و بعد از آن داشته باشید.

 نکته هایی برای مراقبت از پوست در خانم های 20 تا 30 ساله

همیشه جوانان جامعه، به خصوص زنان، با بالا رفتن سن، تحت فشارهای انتظارات خودشان یا انتظارات آزاردهنده دیگران از سلامت پوست شان قرار می گیرند و برای رهایی از این فشارها، باید پوست شان را در بهترین حالت مطلقی كه می توانند قرار دهند. ممكن است فكر كنید كه مجبور به نگران شدن و دغدغه داشتن در مورد این موضوع و انجام كارهایی برای مراقبت از پوستتان تا سن 30 سالگی یا 40 سالگی نخواهید بود؛ اما چیزهای زیادی وجود دارد كه می توانید آنها را در سن بین 20 تا 30 انجام دهید كه به شما اجازه مراقبت خوب از پوست تان و حفظ سلامت آن در بلند مدت را خواهد داد.

بیشتر بدانید : اشتباهات ساده ای هنگام خواب که پوست صورت تان را نابود می کند!!

استفاده از كرم ضد آفتاب

قطعا در حال حاضر می دانید كه در زمان رفتن به ساحل، استخر، یا مسیرهای پیاده‌روی، باید كرم ضد آفتاب با كیفیت بالا استفاده كنید، اما یكی از بهترین كارهایی كه می توانید برای پوستتان انجام دهید، استفاده از كرم ضد آفتاب در زمانی است كه می خواهید خارج از خانه باشید.
دكتر متیو الیاس، عضو هیئت مدیره پوست شناسی و دارای مجوز در این زمینه گفت: «دوست دارم تا به همه بیماران بگویم كه دو نوع اصلی از ضد آفتاب وجود دارد: مسدود كننده های فیزیكی و شیمیایی و بیشتر ضد آفتاب ها از تركیبی از این دو مسدود كننده استفاده می كنند و با توجه به میزان تركیب این دو نوع ضد آفتاب، طیف وسیعی از انواع كرم های ضد آفتاب می تواند ساخته شود، اما خود تركیب زینک یا روی، طیف وسیعی از كرم های ضد آفتاب دارد، پس دوست دارم به خصوص برای صورت؛ ضد آفتاب های زینك دار را توصیه كنم.
 
بسیاری از مردم در این مورد شكایت می كنند كه ضد آفتاب زینك دار سفید كننده پوست است اما اكنون آنها میكرونیزه یا شفاف شده اند، پس می توانید آن را به پوستتان بمالید و كسی متوجه زینك دار بودن آنها نمی شود. پس طیف وسیعی از ضد آفتاب های UVA/UVB، با SPF بالاتر از 30 وجود دارد، پس می توانید آن را مصرف كنید و آن را به صورت عادت، زمانی كه بیرون و زیر نور آفتاب می روید به كار ببرید.»

اگر در منطقه خارج از شهر زندگی می كنید (یا از مناطق خارج از شهر برای مدت زمانی بازدید می كنید)، ممكن است بخواهید تا ضد آفتابی استفاده كنید كه از شما در برابر آلاینده های زیست محیطی و مادون قرمز محافظت كند و همچنین تضمین كند كه پوستتان را در برابر هر چیزی كه می تواند به آن آسیب رساند محافظت كرده اید.

استفاده از عینك آفتابی

جنیفر مك الروی، متخصص معتبر زیبایی گفت: «عینك آفتابی، وسیله ای است كه وقتی كل روز بیرون هستید فقط به عنوان یك وسیله زیبا كننده به حساب نمی آید و كار آن ظریف تر است.» من زدن عینك آفتابی با لبه های پهن تر را برای حفاظت از منطقه چشمتان در برابر همه زوایای خورشید توصیه می كنم.»

مطمئن شوید كه یك عینكی را انتخاب كرده اید كه از چشمان شما حفاظت می كند، زیرا كه بینایی شما می تواند توسط آفتاب آسیب ببیند و همچنین عینك آفتابی، پوست ظریف را بدون آلودگی نگه داشته و بتوانید به طور شفاف بیرون را ببینید.

درمان آكنه (و دست نزدن به آن)

دستكاری لكه های پوستی می تواند كاری وسوسه انگیز باشد اما همانطور كه الیاس به ما می گوید، بهتر است كه اقدام به درمان آن كنید به جای اینكه آن را دستكاری كنید. الیاس گفت: «درمان آكنه اهمیت زیادی دارد. زیرا شما اسكار یا جای زخم یا آكنه را نمی خواهید.» درمان جای زخم یا آكنه از درمان خود آكنه مشكل تر است. درمان زمانی راحت تر است كه اسكار وجود ندارد، پس می خواهید تا شروع به پاك كردن زودتر آكنه تان كنید، منتظر نمایید تا زمانی كه ضایعات كیستیك ایجاد شود و مجبور به برداشتن و دستكاری آن شوید. به آسیب های پوستی دست نزنید، دختران دوست دارند كه آنها را دستكاری كنند اما این كار را نكنید.»

الیاس گفت كه بهترین محصول دفاعی در برابر آكنه، مصرف یك داروی شبه رتینوئید به نام دیفرین است كه اخیرا برای شفاف سازی پوست تایید شده است كه چند ماه طول می كشد تا آكنه را درمان كند. و اگر نمی توانید آكنه خود را با پاك كننده ها و داروهای بدون نسخه از بین ببرید، به متخصص پوست مراجعه كنید تا داروی قوی تری به شما تجویز كند.

بیش از حد آرایش نكنید

آرایش بیش از حد می تواند تاثیر بدی روی پوست شما ایجاد كند. مك الروی به من گفت كه زنان در سن 20-30 سالگی احتمالا نیازی به آرایش بیش از حد ندارند. ساده بودن می تواند كار را برای شما راحت تر كند زمانی كه صبح از خانه بیرون می روید.

مك الروی گفت: «در سن 20-30 سالگی، آرایش صورت سبك و ملایمی داشته باشید: كرم های BB (موم های زیبا) و كانسیلرهای سبك (پوشش دهنده های سبك) برای پوشش دهی لكه ها و ناهماهنگی های رنگی پوستی می تواند به كار رود. برای مواقع خاص، می توانید قطعا كمی بیشتر آرایش كنید اما مجبور نیستید كه در زمان رفتن به محل كار یا برای چند دقیقه قدم زدن در بیرون منزل، آرایش سنگین داشته باشید. پوست شما به خاطر استراحتی كه به آن می دهید از شما سپاسگذار خواهد بود.

سالی یكبار، سلامت پوست خود را چك كنید

مانند ویزیت سالانه كه باید با پزشك مراقبت های اولیه تان و با متخصص زنان داشته باشید، همین قضیه نیز برای متخص پوست تان برای چك آپ پوست تان وجود دارد و این موضوع اهمیت دارد.
الیاس به من گفت: «برای دختران جوان 20-30 سال، واجب و ضروری است كه به متخصص پوست شان مراجعه كنند و پوست خود را كنترل كنند. زیرا ملانوما، به سرعت در این گروه سنی افزایش می یابد- زنان جوان دارای سن 18 تا 30 سال، باید این چك آپ را انجام دهند.» و ملانوما، مرگبارترین شكل سرطان پوست است كه در صورت تشخیص زود هنگام به آن، قابل درمان است. پس مهم است كه این دسته از افراد به دقت مورد معاینه قرار گیرند و سالی یك بار برای معاینات پوستی شان مراجعه كنند.» این ضرب المثل معروف كه "بی خبری خوش خبری است" در اینجا به كار نمی رود. بهتر است كه هر عامل مشكل زا زودتر کشف شود.

همه آرایش خود را قبل از خواب پاك كنید

احتمالا این گفته را قبلا شنیده اید، اما به دلیل اهمیت آن، تكرار می شود زیرا بسیار اهمیت دارد. همیشه (با صرف نظر از اینكه چقدر خسته هستید) همه آرایش های صورتتان را قبل از رفتن به رختخواب پاك كنید. برخی از خانم ها، زمانی كه نوبت پاك كردن آرایش چشم قبل از خواب می رسد تنبلی می كنند و خود را كنار می كشند اما انجام این كار بسیار مهم است.
 طبق گفته مك الروی، انتخاب تمیز كننده و پاك كننده مناسب و درست برای نوع پوستتان اهمیت دارد. برای پوست های معمولی تا خشك، به دنبال پاك كننده های كف كننده و پاك كننده های كرمی باشید. ژل های پاك كننده به پوست های تركیبی/چرب می چسبند، یعنی باعث ایجاد حالت چسبندگی می شوند. در طول ماه های گرم تر و برای پوست های تركیبی خشك، مصرف پاك كننده های كف كننده نیز مناسب است.» این گفته مك الروی است: «محلول آب پاك كننده میسلار، اكنون خیلی مد و متداول شده است و می تواند آرایش چشم و صورت شامل مواد ضد آب (آرایش ماندگار) را پاك كند.»

آب كافی بنوشید

نوشیدن آب نیز برای سلامت كلی بدنتان مهم است و می تواند باعث تفاوت قابل توجه در قیافه، حس، و سلامت پوستتان نیز شود. مك الروی گفت: «پوست خود را هیدراته یا آبدار نگه دارید - آب كافی بنوشید - اما این كار فقط با آب صورت نگیرد، با محصولاتی كه حاوی تركیبات آبرسان است كه هیدراسیون یا آبرسانی را افزایش می دهند. رطوبت رسان ها باعث كاهش اتلاف رطوبت می شوند - این مواد مانند اسید هیلارونیك؛ سدیم pca، و گلیسیرین می باشد.» انتخاب محصولی كه می تواند هم به پوستتان آبرسانی كند یا آبزدایی را كاهش دهد، باعث تقویت میزان رطوبت پوست تان خواهد شد، به شما كمك می كند تا پر انرژی و تازه تر دیده شوید.

قبل از شستن صورت تان، دست هایتان را بشویید

سوزان سیمینلی یكی از متخصصان چهره افراد مشهور گفت: «فكر می كنم كه شستن دست تان قبل از شستن صورت تان مهم باشد.» او توضیح داد كه اگر از تمیز شدن كامل دست ها، قبل از شستن صورت مطمئن نشوید، هر باكتری یا چیز دیگر روی دستتان، به كل صورت تان مالیده می شود كه می تواند باعث پخش آن در صورت تان شود. و این خلاف چیزی است كه شما می خواهید. اگر از حوله استفاده می كنید، مطمئن شوید كه تمیز است و به طور منظم آن را عوض كنید.

مراقب برنزه کننده ها باشید

برنزه كننده ها ارزش ریسك كردن ندارند. سرطان پوست یكی از این خطرات است كه عیب بزرگ استفاده از برنزه كننده ها است اما فراتر از آن، این است كه این ها می تواند باعث آسیب رسانی به پوستتان شود یا منجر به ایجاد علایم قابل مشاهده پیری زودرس شود.
مك الروی گفت: «برنزه كردن با آفتاب (رنگ كننده سفارشی)، و نایستادن زیر اسپری، یك راه جایگزین برای برنزه شدن است و هنر واقعی برای رسیدن به پوست برنزه تدریجی كامل وجود دارد.» اگر فكر می كنید كه پوستتان كمی نیاز به برنزه شدن دارد، كمترین گزینه خطرناكی كه در اختیار دارید را انتخاب كنید. در غیر این صورت، انجام این كار ارزشی ندارد.

صبح و شب صورت تان را بشویید

شاید فكر كنید كه فقط شستن صورت تان در شب مهم باشد، بعد از این كه آرایشی كه در روز داشتید را پاك كردید؛ اما شستن صورت تان در صبح هم مهم است. سیمینلی به من گفت: «بدن در طول شب نفس می كشد و با تنفس، باكتری و آلودگی های دیگر وارد سطح پوست تان می شود.» توصیه می كنم كه از شیر پاك كن استفاده كنید آن را روی پوستتان و اطراف محدوده چشم تان ماساژ دهید سپس با حوله مرطوب گرم پاك كنید.
خوب با آب سرد بشویید. از یك مرطوب كننده طبیعی مانند گیاه یا عصاره نارون كوهی بعد از آن استفاده كنید تا مطمئن شوید كه كل پوستتان تمیز شده است. سپس از مرطوب كننده پوست به خصوص اطراف چشم، دهان و گردن استفاده كنید.» هر مرحله مهم است پس اگر پوستی بی عیب و نقص می خواهید این كارها را انجام دهید!

برای خرید كرم دور چشم هزینه كنید

قطعا كرم دور چشم چیزی نیست كه فقط افراد مسن باید استفاده كنند. به جای اینكه بعد از ظاهر شدن عیب و نقص در اطراف چشمتان تلاش كنید تا به این مشكلات رسیدگی كنید راه درست جلوگیری از ایجاد عیب های پوستی، شروع زودهنگام مصرف كرم دور چشم است. همانند محصولات پوستی دیگر، ممكن است نیازمند یافتن گزینه مناسبی برای نوع پوستتان باشید. مثلا اگر پوست تان مستعد ایجاد لكه است، احتمالا به استفاده از كرم های دور چشم مختلف و متفاوت از كرم دوستان تان كه مستعد لكه پوستی زیاد نیستند، نیاز دارید.

مك الروی گفت: «بهترین محل مصرف كرم دور چشم، استفاده از آن نزدیك یا روی استخوان دور سر است. برای مالیدن كرم دور چشم، از بخش خارجی تر چشم تان شروع كنید و به سمت داخلی چشم حركت كنید. این كرم را هر شب روی استخوان پلك/ ابرو بزنید.»

خوب خوابیدن

خواب كافی نه تنها برای سلامتی كلی تان مهم است بلكه برای سلامت پوست تان مهم است. اما اگر مراقبت از پوست تان در اولویت اول قرار دارد؛ قطعا باید خواب كافی داشته باشید. طبق گفته مك الروی، «بازسازی سلول پوست، بین ساعت 11 شب و 4 صبح بیشتر فعال است. پس حتما خواب كافی داشته باشید.» هشت ساعت كامل را بخوابید تا حس پر انرژی، شاد و سالم داشته باشید. این موضوع ارزشمند است - و به زیبایی پوست شما كمك می كند.

تركیبات به كار رفته در مواد آرایشی و محصولات مراقبت از پوست را بخوانید

تركیبات به كار رفته در محصولاتی كه برای پوستتان استفاده می كنید، چه محصولات مراقبت پوستی مانند كرم دور چشم یا مرطوب كننده ها یا محصولات آرایشی باشد، می تواند تاثیر به سزایی نیز -مثبت یا منفی - داشته باشد - و خواندن تركیبات تشكیل دهنده محصولات آرایشی را به عنوان یك عادت برای مراقبت از پوستتان انجام دهید.
آنجلا كالیا، یكی از متخصصین زیبایی شخصیت های مشهور گفت: «خواندن تركیبات اولیه مواد آرایشی و محصولات مراقبت پوستی را بیاموزید. بیشتر چیزهایی كه برای پوستتان مصرف می كنید وارد جریان خونتان می شود. اگر نمی توانید آنها را تلفظ كنید، نشان می دهد كه برای پوست تان خوب نیستند. در مورد آنها مجدد جستجو كنید و تركیبات آن را در گوگل جستجو كنید. بدانید كه تركیبات و مواد به كار رفته در محصولات مراقبت از پوست همانند تركیبات مواد غذایی هستند كه می خورید و دانستن آنها اهمیت دارد.»

ترك سیگار

سیگار یكی از نبایدها است اگر می خواهید كه از پوستتان در 20-30 سالگی مراقبت كنید. سیمینلی گفت: «هیچگاه سیگار نكشید. افراد مشهور زیادی با من این موضوع را درمیان گذاشته اند كه از سیگار كشیدن پشیمان شده اند زیرا واضح است كه چه بلایی بر سر پوستشان آورده است.» زمانی كه جوان هستیم فكر می كنیم كه همیشه جوان می مانیم. اما اینگونه نیست. زیبایی به دست آوردنی است.
البته سیگار كشیدن برای سلامت كلی بدنتان هم خوب نیست. طبق تحقیق مراكز كنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، سیگار كشیدن می تواند باعث سرطان هایی مانند سرطان ریه، بیماری های تنفسی مانند آمفیزم یا هواگرفتگی، بیماری مزمن انسداد ریه و بیماری قبلی عروقی و كرونری قلب شود.

غذاهای مغذی و خوب بخورید

همانطور كه روشن است، خوردن غذاهای سالم، غاهای كامل، یا غذاهای به اصطلاح "پاك" می تواند تاثیر زیادی روی سلامت و ظاهر پوستتان، نه فقط سلامت بدنتان داشته باشد. كالیا گفت: «رژیم خوب و پاكی داشته باشید. شما همان چیزی هستید كه می خورید.» در غیر این صورت خود را وادار كنید كه از پوست خود مراقبت خوبی داشته باشید، و غذاهای غیر مغذی نخورید. مصرف غذاهای آّبكی و آبرسان به بدن، یك رژیم برد-برد است و باعث سالم نگه داشتن شما می شود و بر میزان آبرسانی به بدن شما هم تاثیر می گذارد.

ورزش كافی انجام دهید

ممكن است ندانید كه ورزش می تواند به مراقبت از پوستتان كمك كند یا راهی برای مراقبت از پوستتان باشد. سیمینلی گفت: «ورزش مهم است. ورزش به اكسیژن رسانی خونتان كمك می كند و باعث می شود كه پوستتان بسیار شگفت انگیز دیده شود.» در كل، این مورد، چیزی است كه همه افراد به دنبال آن هستند: پوست سالم و درخشان. در طول استراحت ناهارتان كمی به اطراف پیاده روی كنید - قدم زدن، راه سریع و راحت مراقبت از پوستتان و سلامت قلب و ریه هایتان می باشد.

لبخند بزنید

در حالی كه ممكن است فكر كنید كه لبخند زدن باعث پدیدار شدن زودرس خط خنده پیری (در برخی از افراد) می شود اما كالیا شما را به لبخند زدن تشویق می كند. كالیا گفت: «شما جوان هستید و چهره شاد، یك چهره پر جنب و جوش است، مهم نیست كه چه سنی دارید.» هر كس با لبخند، بهتر و جذاب تر می شود! و این گفته را فراموش نكنید.

هیچ گاه برای شروع مراقبت از پوستتان دیر نیست

راه هایی كه با آن از پوستتان در سن 20-30 مراقبت می كنید می تواند پوست تان را برای سال های بعد سالم – و شاد - نگه دارد. مراقبت پیشگیرانه مانند حفاظت در برابر نور خورشید؛ غذای سالم خوردن؛ ورزش، استفاده از مرطوب كننده و درمان هر نوع آكنه، راحت تر از تلاش برای از بین بردن یا رسیدگی به هر مشكل به وجود آمده در زندگی بعد از به وجود آمدن آن است. از سلامت پوستتان مانند سلامت اعضای دیگر بدنتان مراقبت كنید.- می توانید هر روز بهترین حس و قیافه و ظاهر را داشته باشید.


بیشتر بدانید : شما که پوستی مختلط دارید بدانید!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی  ایده آل