لایه برداری پوست صورت با چند ماسک طبیعی
برای لایه برداری پوست به جای متوسل شدن به لایه بردارهای گران قیمت می توانید از موادی که در خانه دارید استفاده کنید و نتیجه مطلوب هم بگیرید.

چند ماسک طبیعی که می تواند پوست صورت تان را لایه برداری کند

هوای آلوده ، استرس ، تغذیه نادرست همه باعث می شوند که پوست کلاژن خود را از دست داده و کاهش کلاژن در پوست باعث چروک و تیرگی پوست می گردد . لایه برداری پوست در فواصل زمانی معین باعث از بین رفتن سلول های مرده و هوا رسانی به پوست و کلاژن سازی در نتیجه طراوت و شادابی آن می گردد .

داشتن پوستی شفاف ، سالم و زیبا آرزوی هر کسی است. زندگی در محیط شهری به خصوص اگر در شهرهای بزرگ زندگی می کنید به دلیل هوای آلوده سبب می شود پوست آلوده و کدر شود. برای رفع آلودگی و تیرگی پوست و برطرف کردن سلول های مرده گاهی به لایه بردارهای بسیار گران هم متوسل شده ایم .

بیشتر بدانید : روغن آرگان برای پوست صورت را چگونه استفاده کنیم؟

لایه برداری پوست صورت با ماسک شکر

شکر را با روغن زیتون مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید . این ترکیب باعث از بین رفتن سلول های مرده و شادابی پوست میشود .

لایه برداری پوست صورت با ماسک ماست و گردو

ماست به علت داشتن مقدار زیادی اسید لاکتیک باعث شادابی و جوانی پوست میشود . گردو هم پوست و مرطوب و جوان کرده و چین و چروک ها را از بین میبرد . ترکیب این دو برای جوانی و شادابی و تازگی سلول های پوست به عنوان یک لایه بردار بسیار مناسب است .

لایه برداری پوست صورت با ماسک آرد برنج

آرد برنج یک ماده ضد چروک است ولکه های پوستی را از بین می برد . لیمو با انتی اکسیدان های فراوانی که دارد باعث شفافیت و سفیدی پوست می گردد . ترکیب این سه ماده با هم یک لایه بردار و شاداب کننده بسیار خوب برای پوست است .

لایه برداری پوست صورت با ماسک نمک دریایی ، بادام زمینی و گردو

مقداری نمک دریایی و گردو و بادام را با هم آسیاب کرده و با مقداری آب لیمو طبیعی یک خمیر درست کنید و ان را به ارامی روی پوست ماساژ دهید بعد از مدتی خواهید دید که پوست شما چگونه ابریشمی و نرم لطیف خواهد شد .

لایه برداری پوست صورت با ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ پوست را شفاف می کند و به آن لطافت می دهد . فقط کافی است سفیده یک تخم مرغ را جدا کرده و انقدر بهم بزنید تا کف کند بعد آن را روی پوست بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید . بعد از چند هفته تاثیر بسیار خوب آن را بر روی پوست خود خواهید دید .

لایه برداری پوست صورت با ماسک نشاسه و شیر ( این ماسک ترمیم کننده جوش ها و لکه ها است )

مقداری ماست و نشاسه و شیر را با هم ترکیب کرده و روی پوست خود بمالید و دو بار در هفته این کار را تکرار کنید .

لایه برداری پوست صورت با ماسک بلغور جو و عسل

مقداری بلغور جو و عسل را با هم ترکیب کرده و روی پوست خود بمالید . بلغور جو التهاب پوست را از بین برده و به پوست ارامش میدهد و لایه بردار بسیار خوبی برای پوستهای حساس است . بلغور جو برای پوستهای چرب بسیار مناسب است و چربی زیادی روی پوست را ازبین می برد .

لایه برداری پوست صورت با ماسک پرتقال ، عسل و شکر

این ترکیب را روی پوست بمالید این ماسک افتاب سوختگی پوست را ترمیم می کند و حساسیت پوستی را تسکین می دهد .

لایه برداری پوست صورت با ماسک توت فرنگی ، جو دوسر و آبلیمو

این مواد حاوی آنتی اکسیدان فراوان هستند . انتی اکسیدان ها در طراوت و نشاط و شفافیت پوست بسیار موثر هستند و نرمی و لطافت خاصی به پوست می دهند.

لایه برداری پوست صورت با ماسک جو دوسر، ماست و خیار

این ماسک برای خنک کردن و ارامش پوست بسیار مفید است . خیار به پوست آبرسانی کرده و آن را مرطوب نگه میدارد ماست هم باعث لطافت و جوانی پوست می گردد . ماست سرشار از ویتامین و پروتیین است و مواد غذایی پروبیوتیک موجود در ان برای نشاط و جوانی پوست بسیار مفید است .

لایه برداری پوست صورت با ماسک آب پرتقال، لیمو و سایر مرکبات

آب مرکبات را با هم ترکیب کرده و هفته ای دو بار روی پوست خود بمالید . این ترکیب در عمق پوست نفوذ کرده و الودگی ها و سلول های مرده را از بین میبرد .

لایه برداری پوست صورت با ماسک کیوی

اگر پوست چربی دارید کیوی را له کرده و با مقداری روغن زیتون یا افتاب گردان مخلوط کرده و روی پوست بمالید این ترکیب چربی های اضافه روی پوست را از بین میبرد و پوست را مرطوب نگه میدارد .

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : luxbeauty.ir