رفع سیاهی دور چشم با چند روش موثر واقعی
 سیاهی دور چشم یکی از مشکلات پوستی است که آرایش شما را خراب می کند و همیشه چشم های شما را خسته نشان می دهد. در این مقاله بهترین روشها برای رفع سیاهی دور چشم را به شما معرفی می کنیم.

 بهترین و موثرترین روش ها برای رفع سیاهی دور چشم

سیاهی و حاله دور چشم در برخی افراد به دلیل ژنتیک یا بعضی بیماری ها ایجاد می شود اما بیشتر ریشه ژنتیکی داشته و از سال های ابتدای جوانی فرد را درگیر می کند . متاسفانه این مشکل پوستی تاثیر خیلی زیادی روی زیبایی ظاهری و اعتماد به نفس افراد دارد و چهره را ناراحت و خسته نشان می دهد در حالیکه واقعا ممکن است اینگونه نباشد . سیاهی دور چشم باعث می شود آرایش چشم هم با مشکل مواجه شود چرا که وجود این حاله سیاه باعث می شود با زدن ریمل یا خط چشم سایه زیر چشم بیشتر شده و دور چشم سیاه تر به نظر برسد مگر اینکه کاملا با پودر و کرم پوشانده شود . اما معمولا افرادی که این مشکل را دارند از آرایش چشم صرفه نظر می کنند .

بیشتر بدانید : 4 راه برای زیبایی چشم‌ها

آیا واقعا درمانی برای سیاهی دور چشم وجود دارد ؟

در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی درمانهای لیزری و موارد مشابه برای رفع تیرگی دور چشم پیشنهاد می شود اما اینکه این درمان ها برگشت پذیر هستند یا خیر و مشکل را برای همیشه از بین می برند واقعا تحقیق جامعی در این خصوص صورت نگرفته است و نیازمند مطالعه و تحقیق میدانی است. اما برخی کارها و استفاده از برخی ماسکها واقعا در کاهش این مشکل و کمرنگ کردن سیاهی دور چشم موثر می باشند . اینکه به طور صدرصد تیرگی دور چشم با ماسک بر طرف شود ادعای درستی نسیت اما اگر در درمان و استفاده از این مواد خاص پشتکار و جدیت داشته باشید و کار را رها نکنید مطمئن باشید بعد از مدتی اثر ان را به وضوح می بینید . در این مطلب علاوه بر اینکه به ماسک های موثر در درمان تیرگی دور چشم اشاره میکنیم یک برنامه سه ماهه هم برای رفع لکه ها و تیرگی های دور چشم پیشنهاد می شود .

برای رفع سیاهی دور چشم صورت خود را با اب داغ نشویید

آب سرد باعث شفافیت و روشنی پوست می شود و آب خیلی گرم برعکس پوست را تیره می کند برای همین سعی کنید چه در حمام و چه در طول روز که صورت خود را می شویید با آب سرد این کار را انجام دهید .

سیب زمینی خام برای رفع سیاهی دور چشم معجزه می کند

به نظر می رسد نشاسه موجود در سیب زمینی دلیل کمرنگ شدن سیاهی دور چشم است . سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را هر روز به دور چشم خود بمالید و بعد از چند وقت هفته ای دو یا سه بار کافی اشت مطمئن باشید این ماسک به مقدار زیادی سیاهی دور چشم را درمان می کند اما همانطور که در سطور بالا اشاره شد نباید کار را رها کنید و هفته ای دو بار و روزی ۱۵ دقیقه برای سیاهی دور چشم خود وقت بگذارید .

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن سیاهی دور چشم با چند روش ساده خانگی

روغن بادام به رفع سیاهی دور چشم کمک می کند

روغن بادام حاوی ویتامین E است و این ویتامین برای رفع تیرگی و سایه دور چشم موثر است . روغن بادام را هنگام خواب دور چشم بمالید و مراقب باشید وارد چشم نشود .

آب گوجه فرنگی همه فن حریف و موثر برای رفع سیاهی دور چشم

گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است . آنتی اکسیدان ها برای پوست ضروری بوده و باعث شفافیت و نشاط پوست می شوند . مالش مقداری آب گوچه فرنگی در محل تیرگی ها می تواند به بهبود آنها کمک کند. البته به دلیل اینکه پوست دور چشم نازک و حساس است اگر دچار سوزش شدید یا التهاب شدید این کار را متوقف کنید .

خیار آبرسان پوست و درمان کننده مشکلات پوستی

خیار مقادیر زیادی آب دارد و به پوست آبرسانی می کند و نوعی مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی هم محسوب میشود . آبرسانی به پوست باعث میشود رگهای خونی بهتر عمل کرده و پوست شفاف به نظر برسد . ورقه های خیار را دور چشم بگذارید و بگذارید چند دقیقه بماند . حلقه و تیرگی های اطراف چشم بعد از مدتی کمرنگ میشود .

برای رفع سیاهی دور چشم ماسک موز درست کنید

موز در درمان لکه ها و تیرگی های پوستی بسیار موثر است . صد گرم موز حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک ، ویتامین های A ، C ، E ، K ، سدیم ، پتاسیم ، آهن ، کلسیم ، منیزیم و کاراتن می باشد . همه این مواد برای پوست ضروری بوده و باعث طراوت و جوانی و شفافیت پوست میشوند . استفاده از موز به صورت ماسک روی پوست صورت و اطراف چشم لکه و تیرگی را به میزان زیادی کمرنگ می کند .

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رفع سیاهی دور چشم با 6 گزینه خوراکی

اسفناج سفید کننده واقعی و طبیعی برای رفع سیاهی دور چشم

اسفناج حاوی آب ، پروتیین ، نشاسه ، آهن ، سدیم ، پتاسیم و ویتامین های گروه B بوده و به خاطر وجود نشاسه و سایر مواد موجود در آن خاصیت سفید کنندگی دارد .استفاده از اسفناج خام به صورت ماسک روی صورت برای یک مدت باعث سفید شدن پوست و رفع تیرگی ها می شود .

ویتامین C موجود در لیمو ترش تیرگی ها را از بین می برد

لیمو ترش سرشار از ویتامین C بوده و علاوه بر خاصیت ضد باکتری و میکروب کشی ان خاصیت روشن کنندگی هم دارد . ماساژ آب ان روی صورت لکه ها و تیرگی های پوست و دور چشم را کاهش می دهد .

اسپری آب و نمک در بینی تیرگی دور چشم را کاهش می دهد

آب نمک باعث می شود فشار سینوس های بینی کاهش یافته و رگ ها اگر متورم شده اند از تورم آنها کاسته شود . اسپری آب و نمک در سوراخ های بینی این فرایند را باعث میشود. اب و نمک را در بینی اسپری کنید و بعد هوا را از بینی بیرون دهید .

واقعیت این است که سیاهی دور چشم و لکه های پوستی همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد درمان قطعی و تضمینی ندارند و تمام راهکار های این چنینی فقط می تواند بخشی از این ضایعات پوستی را ترمیم کند . اما نکته ای که در مورد این ماسک ها و موادی که به انها اشاره شد وجود دارد اینکه برخی از این مواد واقعا باعث کاهش تیرگی دور چشم و لکه های موضعی پوست میشوند و فقط باید در استفاده از انها برنامه و پشتکار داشته باشید . در هفته های اول سعی کنید هر روز از این ماسک ها استفاده کنید نهایتا روزی ۱۵ دقیقه این کار وقت شما را میگیرد . یک روز ماسک سیب زمینی بزنید و روز بعد لیمو و یا گوجه فرنگی و هر روز این کار را تکرار کنید بعد دو یا سه ما میتوانید برنامه هر روز رو را به سه روز در هفته کاهش دهید و مطمئن باشید به شکل کاملا محسوس از مشکلات پوستی شما کاسته میشود . اما نکته مهمتر اگر خشکی مفرط یا اگزما پوستی دارید برخی این مواد التهاب آنها را بیشتر می کنند در این موارد حتما باید با پزشک مشورت نمایید .

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : luxbeauty.ir