چه کنیم بعد از اصلاح صورت مان جوش نزند؟
بیشتر مردان بعد از اصلاح صورت، پوست شان دچار سرخی و التهاب می شود. در این مقاله چند نکته برای جلوگیری از این التهابات را به شما می گوییم.

بعضی از آقایان هنگام اصلاح صورت دچار مشکلاتی می‌شوند، به‌خصوص وقتی که بیماری پوستی هم وجود داشته باشد. بیشتر مردان بعد از هر بار اصلاح، دچار التهاب و سوزش می‌شود. التهاب بسیار شدید است و قسمت زیادی از صورت را دربرمی‌گیرد.

روشهای جلوگیری از جوش و التهاب بعد از اصلاح صورت؟

اصلاح صورت به مهارت‌هایی نیاز دارد که گاهی جوانان به دلایلی مثل تازه کار بودن یا وجود آکنه و... نمی‌توانند به خوبی این کار را انجام دهند و دچار التهاب و ناراحتی در پوست صورت می‌شوند.

قبل از اصلاح صورت، پوست تان را نمناک و مرطوب کنید

برای یک اصلاح خوب حتما باید قبل از آن پوست صورت مرطوب و نمناک شود. مرطوب‌ کننده می‌تواند آب معمولی یا خمیر ریش باشد. حتی می‌توان از پارچه‌ای گرم و نمناک استفاده کرد. بهتر است. بهترین محل برای اصلاح حمام است چون رطوبت کافی در این مکان وجود دارد.

هنگام اصلاح صورت در جهت درست مو های تان را بتراشید

جهت تیغ هنگام اصلاح صورت در جهت رویش مو یعنی به سمت پایین و در گردن به سمت بالا باشد. صورت را نباید از ته‌ تراشید زیرا تیغ ممکن است سطح محافظ پوست را خراش دهد و باعث نفوذ میکروب به پوست و التهاب و قرمزی آن شود.

اگر پوست حساس دارید از ریش تراش استفاده کنید

استفاده از تیغ برای اصلاح صورت، سنتی است و افرادی که پوست خیلی حساسی دارند، بهتر است ریش‌ تراش تهیه کنند. ریش‌ تراش نیز باید دارای لبه‌های نرم باشد که فشار مضاعفی روی پوست وارد نکند. اگر دستگاه‌های ریش‌ تراش دارای ویبراتور باشد به جریان خونرسانی بافت صورت کمک خواهد کرد.
دستگاه یک‌تیغه برای افراد دارای پوست حساس بهتر است. همچنین تیغ باید نو و تازه باشد زیرا تیغ‌های کهنه باعث می‌شوند فرد برای اصلاح صورت فشار بیشتری به پوست وارد و خراش ایجاد کند.

مراقبت های بعد از اصلاح صورت

بعد از اصلاح صورت حتما باید از کرم نرم‌ کننده و ترکیباتی که التهاب پوست را کاهش می‌دهند، استفاده کرد. ترکیبات آلوئه‌ورا نیز نقش مرطوب‌ کنندگی خوبی دارند و به‌ عنوان ضدالتهاب عمل می‌کنند.
برخی لوسیون‌ها هم به‌عنوان تسکین‌دهنده پوست عمل می‌کنند و ترکیبات غیراستروئیدی دارند. گاهی هم خراش روی پوست باعث بروز آکنه می‌شود. در این مواقع می‌توان از پودرهایی استفاده کرد که قابض هستند و به التیام پوست کمک می‌کنند.

_ بعضی افراد نیز به فلز حساسیت دارند و به محض تماس با جسم فلزی دچار قرمزی و خارش روی پوست می‌شوند. این افراد باید دفعات اصلاح را کمتر کنند و از اصلاح با فشار روی پوست بپرهیزند.

_ در افراد نوجوان و جوان با پوست چرب که معمولا آکنه هم وجود دارد، اصلاح کمی دشوارتر است و بعد از اصلاح نیز احتمال آسیب به آکنه‌ها و ملتهب شدن آنها وجود دارد. این افراد باید از محلول‌های ضدجوش که دارای ترکیبات کلیندامایسین و سالیسیلیک اسید است، استفاده کنند تا باعث تشدید آکنه آنها نشود.