برای درمان یبوست این مغز و میوه را با هم ترکیب کنید
یبوست یکی از مشکلات گوارشی است که مشکلات بسیاری به ارمغان می آورد. این مشکل ممکن است برای هر شخصی و در هر دورانی پیش بیاید، اما نگران نباشید و به جای استفاده از داروهای شیمیایی با این ترکیب طبیعی یبوست تان را درمان کنید.

درمان یبوست با ترکیب مغز گردو و انجیر

مغز"گردو" ماده خوراکی لطیف است و به هضم غذا کمک می‌کند و داروی مقوی معده به‌شمار می‌رود. خوردن گردو با انجیر کوبیده برای رفع یبوست بسیار مؤثر وبرای رفع فراموشی کمک‌کننده است.
"گردو" میوه درختی دارای سه پوست جداگانه است که هر یک خواص خاص خود را دارد. از پوست سبز گردو دررنگرزی استفاده می‌شود و قسمت خوراکی آن مغز "گردو" است که دارای ترکیبات روغنی بسیار غنی و سرشار از ویتامین‌های A،B،E و از همه مهم تر املاحی نظیر آهن، روی، فسفر و مس است.
از دیدگاه طب سنتی "گردو" در درجه دوم گرمی و در درجه اول خشکی قرار دارد، هرچه خشک شود، حرارت آن زیاد و از رطوبت آن کاسته می‌شود.
ترکیب "گردو" و انجیر کوبیده ماده ضدسم محسوب می‌شود. "گردو" از داروهای بسیار خوب برای تقویت مغز به‌شمار می‌رود و برای تقویت بارداری نیز مفید است.
"گردو" بسیار مغذی و سرشار از املاح معدنی و ملین است و مصرف آن به افراد دیابتی نیز توصیه می‌شود. خوابیدن زیر درخت "گردو" با توجه به پخش شدن برخی ترکیبات فرار توسط درخت، توصیه نمی‌شود.
روغن "گردو" برای بیماری‌های سر‌درد، فلج و درد مفاصل ناشی از سردی توصیه می‌شود. مصرف زیاد "گردو" موجب بروز جوش صورت و بیماری‌های ناحیه دهان (ورم لوزه‌ها و بثورات دهانی) می‌شود؛ مصلح "گردو" آب انار و رب انار است.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com