جلوگیری از پیری پوست با 4 ترکیب طبیعی
آیا می‌دانید استفاده هم‌ زمان از چند ترکیب طبیعی باعث تاثیر بیشتر و مثبت مصرف کرم‌های ضد‌پیری روی پوست‌تان می‌شود. در ادامه مطلب امروز با تعدادی از موثرترین این ترکیبات آشنا خواهید شد.

روشهای طبیعی برای جلوگیری از پیری پوست

به منظور کاهش تاثیرات گذر زمان یا همان سن و سال بر روی پوست‌مان شما نیازمند مصرف برخی ترکیبات طبیعی هستید. متخصصین زیبایی باور دارند مصرف بعضی مواد طبیعی باعث کاهش میزان چین و چروک‌های روی پوست‌مان می‌شوند.

جلوگیری از پیری پوست با ویتامین ‌B

به‌طور کلی ویتامین‌های ضروری برای بدن و پوست ما در ترکیبات تشکیل‌دهنده محصولات مختلف زیبایی و بهداشتی تولید و عرضه می‌شوند. اما به‌ طور خاص عملکرد ویتامینB و مشتقات آن یکسان است. برای داشتن پوست و موهای سالم بدن ما نیازمند تبدیل غذا به انرژی است تا سوخت و ساز حیاتی برای بدن را تامین کند. متخصصین زیبایی توصیه می‌کنند که ویتامینB و تمامی مشتقات آن برای داشتن پوست، مو و ناخن‌های سالم ضروری هستند. در حقیقت، یکی از مهم‌ترین خواص ویتامین B ضرورت وجود آن برای مرطوب نگه داشتن پوست است. متخصصین باور دارند، وجود ویتامینB در ترکیبات محصولات مراقبت از پوست باعث تسکین و درمان سریع سلول‌های آسیب دیده می‌شود. اگر شما هم به دنبال یکی از بهترین مکمل‌های حاوی ویتامینB برای تاثیر بیشتر کر‌م‌های ضد پیری هستید، موز می‌تواند یکی بهترین و سالم‌ترین گزینه‌های پیش روی‌تان باشد.

جلوگیری از پیری پوست با کوآنزیم Q۱۰

یکی دیگر از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های موجود برای پوست ما کوآنزیم Q۱۰ (ویتامینQ) است که می تواند در ساختار اصلی و اساسی سلول‌های جوان برای داشتن ظاهری شاداب و با‌طراوت بسیار موثر و مفید باشد. کوآنزیم Q۱۰ از سلول‌های انعطاف‌پذیر حفاظت می‌کند و به کلاژن‌سازی که اصلی‌ترین جز برای تشکیل پوست سالم است کمک شایانی می‌کند. با بالا رفتن سن ما، میزان طبیعی کوآنزیم Q۱۰ بدن کاهش می‌یابد و خاصیت جوان‌سازی و ترمیم طبیعی پوست در مقابل آسیب‌های احتمالی کاهش می‌یابد. بسیاری از متخصصین معتقدند برای ساختن دوباره کوآنزیم استفاده از مکمل‌های لبنی همراه با کرم‌های ضد‌پیری می‌تواند مثمر ثمر باشد و استفاده از آن‌ها نتیجه دلخواه شما را در بر داشته باشد. امروزه مکمل‌های کوآنزیم Q۱۰ بسیار زیادی در دسترس قرار دارند و محققین باور دارند استفاده از آن‌ها می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری کند.

جلوگیری از پیری پوست با مس

احتمالا فلز مس شما را به یاد ظروف مسی و یا سکه‌های قدیمی می‌اندازد اما در حقیقت موارد مصرف این فلز مفید بسیار بیشتر از مصارف خانگی آن در زندگی روزمره ما است. ردپای مس در سلول‌های تشکیل دهنده پوست هم وجود دارد و باعث به هم پیوستن پروتئین‌ها در بدن می‌شود. برای تشکیل کلاژن‌های پوست، مس یک ترکیب ضروری است. لازم به ذکر است هرچه میزان کلاژن پوست ما بیشتر باشد اثرات پیری دیر‌تر پدیدار می‌شوند و چین و چروک‌های روی پوست کمتر تشکیل می‌شوند. تحقیقات آزمایشگاهی بیانگر آن است که مس در بازسازی کلاژن‌های آسیب دیده بسیار موثر است و هم‌زمان باعث بهبود و ترمیم پوست در مقابل تاثیرات منفی نور خورشید  و به‌طور کلی جراحات پوستی خواهد شد.

جلوگیری از پیری پوست با چای سبز

احتمالا برای آرام شدن یک فنجان چای سبز می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد اما این چای باستانی با قدمت چندین هزار ساله‌ می‌تواند یکی از بهترین راه‌کارها برای تغذیه کردن و بازیابی نیرو و قدرت جوانی پوست شما باشد. برگ‌های کمی جوشانده شده چای سبز درمان‌گر بسیار مفیدی برای رفع تیرگی دور چشم‌ها و باز گرداندن انرژی دوباره به پوست هستند. ترکیب کافئین موجود در چای سبز با کرم‌های ضد چروک دور چشم مکملی بسیار قوی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌های اطراف چشم می‌سازد که تاثیر بسیار زیادی در خنثی کردن اثرات پیری روی پوست ما دارند. علاوه بر این موارد، چای سبز خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی دارد که برای جلوگیری و ترمیم آسیب‌های پوستی که ناشی از اکسیده شدن سلول‌های پوستی هستند بسیار مفید است.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : با بالا رفتن سن چگونه از پیری پوست جلوگیری کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص گلاب، جلوگیری از پیری و افتادگی پوست با گلاب

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 3 علت اصلی پیری پوست

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش سرعت پیری با 6 دستور موثر گیاهی


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com