جوان سازی پوست صورت با ماسک برنج، راز زیبایی پوست زنان ژاپنی
 اگر به دنبال راهی ساده و ارزان قیمت برای بازسازی، لایه برداری، شاداب و جوان سازی پوست صورت تان هستید، پیشنهاد می کنیم حتما این ماسک برنج فوق العاده را تهیه کنید و به جای رفتن به کلینیک های زیبایی برای انجام لایه برداری های شیمیایی و...، خودتان در خانه بدون هیچ عوارض و هزینه ای، بهترین ماسک صورت را بسازید و استفاده کنید.

جوان سازی پوست صورت با ماسک برنج

تا به حال فکر کرده اید که با این دانه های محبوب سفید رنگ، می توانید یک ماسک فوق العاده برای جوان سازی و شادابی بیشتر پوستتان درست کنید؟ بله، همین برنجی که در همه خانه ها هست و گفته می شود یکی از بزرگ ترین رازهای زیبایی پوست زنان ژاپنی است. مطمئن باشید هیچ ماسکی بهتر از این ماسک برنجی که در ادامه آموزش خواهید دید، نمی تواند شما را به هدفتان نزدیک کند.

بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با 8 تکنیک موثر خانگی

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک جوان ساز پوست صورت با برنج و چای سبز

برنج
چای سبز
لیمو
عسل

 

بیشتر بدانید : امگا3 را هم بخورید هم به پوستتان بزنید!!

طرز تهیه ماسک جوان ساز پوست صورت با برنج

2 قاشق غذاخوری برنج خام را در میکسر ( آسیاب کن ) بریزید و آن را به آرد برنج تبدیل کنید. فقط دقت کنید که آرد شما نباید به یک پودر کاملا نرم تبدیل شود، بلکه باید دانه های ریز برنج هم در آن دیده شود تا بتواند به خوبی پوست را لایه برداری کند. پس زیاد آن را در میکسر نگه ندارید که به آرد کامل تبدیل شود.
یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را به آرد برنج اضافه کنید و کمی هم بزنید تا همه جای آرد مرطوب شود.
حالا باید یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را به موادتان اضافه نمایید.
2 قاشق چایخوری چای سبز را دم بگذارید و بعد از اینکه کمی خنک شد، 1.5 قاشق غذاخوری از چای را به مخلوطتان اضافه کنید. سپس با یک قاشق، ماسک را به خوبی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

نحوه استفاده از ماسک برنج

می توانید با یک قلمو یا انگشت های دستتان، ماسک را به صورتتان بمالید. اگر این کار را با انگشتانتان انجام دهید، بهتر است. زیرا می توانید به راحتی دانه های برنج را روی پوستتان با حرکات دورانی ماساژ دهید.
بهتر است پوستتان را از قبل بشویید و خشک کنید و بعد ماسک را به صورتتان بزنید. بعد از اینکه کاملا ماسک را به تمام پوست زدید، 10 دقیقه صبر کنید تا خشک شود و حالت کشیدگی در پوست ایجاد کند. سپس انگشتتان را خیس کنید و به آرامی شروع به ماساژ صورتتان کنید تا ماسک از حالت خشکی درآید و بعد با آب، صورتتان را بشویید و خشک کنید.
بعد از خشک کردن صورت، کرم مرطوب کننده همیشگی تان را بزنید. این ماسک را هفته ای یکبار به صورت روتین استفاده کنید تا نتایجی که در ادامه توضیح خواهیم داد را ببینید و از آن لذت ببرید.

ماسک برنج چه فواید دارد؟

برنج به دلیل مواد مغذی ای که دارد، باعث تغذیه رسانی به پوست می شود و از طرفی باعث روشن شدن رنگ پوست، پاکسازی و لایه برداری کامل از آن می شود.
لیمو هم دارای خاصیت روشن کنندگی است و به خوبی سلول های مرده، کدر و مات پوست را از بین می برد، ضمن اینکه ویتامین C موجود در آن باعث تحریک کلاژن سازی می شود و شادابی و جوانی پوست را حفظ می کند.
عسل هم خاصیت آنتی باکتریال دارد و از جوش زدن جلوگیری می کند و همچنین با مرطوب کردن پوست، باعث روشنی بهتر و از بین رفتن چین و چروک های آن می شود.
و اما چای سبز که سرشار از آنتی اکسیدان است و استفاده از آن برای از بین بردن چین و چروک های بدن مفید است.

 
نکته درباره استفاده از این ماسک برنج : افراد دارای پوست خشک و کسانی که صورتشان جوش دار و آکنه ای است، بهتر است از این ماسک استفاده نکنند.

بیشتر بدانید : طرز تهیه 7 ماسک خانگی با ماست که پوست تان را شفاف می کند

بیشتر بدانید : 10 ماسک صورت خانگی که خانمها باید استفاده کنند

بیشتر بدانید : جوانسازی پوست با ماسک عسل و ماست

بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت و دست با 6 روش ارزان قیمت خانگی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با 12 راه طبیعی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوانسازی پوست صورت با 4 ترفند خانگی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوانسازی پوست با ماساژ صورت + آموزش


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع :  zibamoon.com