خوردن میوه بعد از غذا، قبل از غذا یا همراه غذا؟ کدام زمان بهتر است؟
میوه به دلیل ویتامین و مواد مغذی که برای بدن دارد حتما باید در سبد غذایی روزانه تان قرار داشته باشد. حرف و حدیث های بسیاری در مورد بهترین زمان خوردن میوه وجود دارد. با ما همراه شوید تا شما را با بهترین زمان خوردن میوه آشنا کنیم.

بهترین زمان برای خوردن میوه

میوه سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن است بنابراین وجود آن ها در رژیم غذایی به سلامت بدن کمک می کند. اما پیش از این که انواع میوه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، باید بدانید که بهترین زمان برای خوردن میوه ها چه زمانی است؟ اگر موقع نامناسبی میوه بخورید، ممکن است تمام فوایدی که دارد از بین برود. بنابراین مهم است بدانیم چه زمانی  برای خوردن میوه مناسب است؟

خوردن میوه بعد از غذا ممنوع

اگر میوه ها را دقیقا قبل یا بعد از غذا بخورید، ممکن است با مشکلات مختلفی در معده و سیستم گوارش مواجه شوید. خوردن میوه سریعا بعد از غذا پیشنهاد نمی شود. در این زمان، سیستم گوارش مشغول هضم غذایی است که خورده اید و خوردن میوه در این هنگام، باعث می شود، مواد خورده شده، در معده باقی بماند و شما با مشکلاتی از جمله معده درد یا یبوست مواجه شوید.

خوردن میوه به عنوان میان وعده، بله!

خوردن میوه بین وعده های غذایی پیشنهاد می شود. در این زمان سیستم گوارش بهتر عمل می کند و میوه ای که می خورید به خوبی هضم خواهد شد. اما این در صورتی خوب است که خیلی به وعده غذایی که می خورید نزدیک نباشد. مثلا حداقل نیم ساعت بعد از وعده غذایی فعلی و نیم ساعت قبل از وعده غذایی بعدی میوه بخورید. برای افرادی که دیابت دارند این زمان باید بیشتر شود. این افراد باید میوه را حداقل دو ساعت بعد یا یک ساعت پیش از خوردن وعده غذایی مصرف کنند.

خوردن میوه، قبل و بعد از ورزش!

خوردن میوه قبل و بعد از ورزش کردن نیز مفید است، قبل از ورزش میوه به بدن انرژی و قدرت می بخشد و شما با انرژی بیشتری ورزش می کنید و بعد از ورزش نیز انرژی تخلیه شده را به بدن باز می گرداند. اگر اهل ورزش هستید، میوه هایی نظیر موز یا انبه را به شما پیشنهاد می کنیم. هرچند این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که در خوردن هیچ چیز نباید زیاده روی کرد.

نکات تکمیلی برای خوردن میوه

_ میوه ها را با شیر یا مواد غذایی دیگر نخورید.
_ بهتر است حداقل تا نیم ساعت بعد از خوردن میوه چیزی نخورید.
_ بهتر است میوه را قبل از خواب نخورید.
_ خوردن میوه پیش از خواب باعث می شود نتوانید به درستی بخوابید. قند موجود در میوه ها به بدن انرژی تزریق و ازخاموش شدن آن جلوگیری می کند!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 باور اشتباه در خوردن میوه که در سایتهای اینترنتی خوانده اید!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : حفط تناسب اندام با خوردن چند میوه خوشمزه


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com