از بین بردن لک صورت با 5 ماسک خانگی
 لک صورت یکی از مشکلات پوستی است که زیبایی صورت شما را تحت تاثیر قرار می دهد. برای از بین بردن لک صورت می توانید از مواد طبیعی که در منزل دارید استفاده کنید و با آنها ماسک هایی برای از بین بردن لک های صورت تان درست کنید.

از بین بردن لک صورت با روشهای طبیعی

همانطور که احتمالاً شما هم بدانید، ماسک صورت، آسان ترین و بی عارضه ترین راه برای از بین بردن لک صورت، جوش صورت و ایجاد شفافیت در پوست است. در این مقاله می‌خواهیم به شما نشان بدهیم که چطور با کمک چند راهکار ساده و استفاده از چند ماسک صورت خانگی، از شر لک های صورت خود خلاص شوید و پوستی شفاف و صاف داشته باشید. پس اگر شما هم از لک های صورت خود خسته شده اید و دنبال راهکاری آسان برای شفاف، شاداب و صاف کردن پوست خود هستید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مطلب، همراه ما باشید.

اصلا چرا بر روی پوست ما، لک ایجاد می شود؟

قبل از هر چیز، بد نیست ببینیم که اصلاً دلیل ایجاد لک بر روی پوست چیست. البته، اگر اطلاعات کافی در این زمینه دارید، می‌توانید از خواندن این بخش از مقاله صرف نظر کنید و همین حالا به سراغ قسمت بعدی بروید. پوست ما، رنگ پذیری خود را به لطف وجود هموگلوبین ، کاروتنوئید و ملانوسیت‌ها دارد و در این بین، ملانین نقش پر رنگ تر و تاثیر شدیدتری بر رنگ پوست ما می گذارد. وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیریم، پوست ما به دو دلیل تغییر رنگ می دهد، یا به دلایل اکتسابی و یا به دلایل ژنتیکی! حالا اگر پوست ما از بیرون به دلیل مواجهه با نور خورشید و سایر عوامل حساسیت زا تحریک شود، یا از درون بدن و به واسطه خوردن برخی داروها و تغذیه نادرست صورت گیرد، ممکن است سلول های رنگ ساز پوست افزایش پیدا کند. و در نتیجه، بر روی صورت یا هر قسمت از پوست بدن ما لک ایجاد شود.

چه چیزهایی باعث بروز و تشدید لک های صورت می شوند؟

شناخته شده ترین علت ایجاد لک بر روی صورت، هم برای خانم ها و هم برای آقایان، نور آفتاب است. شایع ترین نوع لک در بین خانم ها هم، لک های ناشی از عوارض بارداری است. البته دلایل بسیار دیگری نیز برای ایجاد لک بر روی صورت و پوست انسان وجود دارد که مهم ترین و شایع ترین آن ها بعد از نور خورشید و بارداری، مربوط به افزایش سن، اختلالات ژنتیکی، عفونت های موضعی، استفاده از داروها و مواد شیمیایی، تغذیه نادرست و سوء تغذیه، بیماری های پوستی مانند آکنه، اختلالات هورمونی، کمبود ویتامین و در نهایت بروز بیماری هایی همچون آسم، نارسایی کبدی و کلیوی می باشد.

آیا ماسک برای از بین بردن لک های صورت موثر است؟

نمی توان انکار کرد که بروز لک های صورت، برای همۀ ما همچون یک کابوس عذاب‌آور است. پس لازم است که از یک روش درمانی برای رفع آنها استفاده کنیم و اینجاست که سوال پیش می‌آید که ماسک‌های صورت، چقدر در از بین بردن لک‌های صورت و جلوگیری از بروز آنها موثر هستند؟ بگذارید جواب این سوال را اینگونه بدهیم: پیش از آنکه برای از بین بردن لک های صورت خود به فکرِ استفاده از ماسک صورت بیافتید، بهتر است یک رژیم غذایی سالم برای خود دست و پا کنید و یک ضد آفتاب خوب و سازگار با پوستتان، تهیه کنید. این دو مورد به ماسک‌های صورت اولویت دارند و فقط زمانی که آنها را به خوبی رعایت کردید است که پیشنهاد می‌کنیم برای از بین رفتن و پیشگیری از لک های صورت خود، به سراغ ماسک های صورت هم بروید. ماسک ها تاثیر بسیاری بر کاهش و از بین بردن اختلالات پوستی مختلفی از جمله آکنه و لک دارند، اما برای آنکه بتوانند تاثیر مطلوب و دلخواه شما را داشته باشند، لازم است در استفاده از آن ها صبر و مداومت به خرج دهید.

ماسک های خانگی و ماسک های آماده موجود در بازار، هر دو می توانند برای از بین بردن و کم رنگ کردن لک های صورت موثر باشند. اگر قصد دارید از بین ماسک های آماده موجود در بازار برای کاهش لک های صورت خود استفاده کنید، بهتر است حتما پیش از خرید، ویژگی ماسک ها را بررسی کنید و برای رفع و پیشگیری از لک های صورت، ماسکی متناسب با نیاز خود بخرید. توجه کنید که برای دستیابی به نتیجه دلخواه، لازم است این ماسک ها را حتما براساس دستورالعمل گفته شده بر روی برگه راهنمای محصول استفاده کنید. اما اگر ترجیح می دهید که برای برطرف کردن لک های پوست صورت خود از طبیعت استفاده کنید و ماسک های خانگی و دست ساز خودتان را مصرف کنید، بهتر است یکی از ماسک هایی را که در ادامه مطلب، طرز تهیه آن را آموزش می دهیم، امتحان نمایید.
 فقط توجه داشته باشید که هنگام استفاده از ماسک های طبیعی برای از بین بردن لک های پوستی، لازم است استفاده از ماسک را به مدت دو هفته و به طور مرتب ادامه دهید تا اثربخش باشد.
 همچنین، اگر در کنار استفاده از ماسک های طبیعی برطرف کننده لک صورت، از لوازم آرایشی استفاده می کنید، حتما از انواعی استفاده کنید که موجب مسدود شدن منافذ پوستی نشوند. چرا که این نوع لوازم آرایشی می‌توانند تاثیر بدی بر روی پوست داشته باشند و به ایجاد لک‌های بیشتر، دامن بزنند.
خب دیگر، فکر کنم به اندازه کافی در مورد لک‌های صورت و تاثیر ماسک صورت بر روی آنها صحبت کردیم و اکنون دوست دارید هر چه سریع‌تر راهی برای درست کردن و استفاده از ماسک‌های طبیعی صورت پیش پایتان بگذاریم. اگر این حرف درست است، یک خبر خوب برای شما داریم: در ادامه می‌خواهیم 5 ماسک طبیعی مختلف را معرفی کنیم و طرز تهیه و استفاده هر یک را به شما آموزش دهیم.

از بین بردن لک صورت با ماسک ترش

اگر می خواهید لک هایی را که به دلیل تابش نور خورشید بر روی پوستتان ایجاد شده اند، از بین ببرید، می توانید از ماسک خانگی ترش استفاده کنید. برای تهیه این ماسک خانگی تنها کافی است کمی ماست ترش را با یک قاشق چای خوری زردچوبه مخلوط کرده و به مدت 5 تا 10 دقیقه آن را بر روی پوست خود بگذارید. پس از مدت زمان گفته شده، صورت خود را با آب ولرم بشویید. بهتر است برای مشاهده تاثیر این ماسک در از بین رفتن لک های صورت، هر روز و حداقل به مدت دو هفته آن را استفاده کنید.

از بین بردن لک صورت با ماسک عسل و سرکه

برای تهیه این ماسک فوق العاده در منزل، تنها کافی است کمی عسل و سرکه سفید یا قرمز را مخلوط کرده و مقدار لازم از آن را بر روی لک های صورت خود قرار دهید. این ماسک می تواند در برطرف کردن لک ناشی از کبودی زیر چشم نیز موثر باشد، فقط مراقب باشید که ماسک عسل و سرکه به داخل چشم شما نفوذ نکند.

از بین بردن لک صورت با ماسک عسل و شیرخشک

این ماسک ضد لک، تنها با استفاده از دو قاشق غذاخوری شیرخشک، دو قاشق غذاخوری آبلیموی طبیعی و چهار قاشق غذاخوری عسل تهیه می شود. پس از اینکه همه مواد ماسک را به طور کامل با هم مخلوط کردید و به یک حالت خمیری رسیدید، آن را بر روی پوست صورت خود بگذارید و حدود 20 دقیقه صبر کنید، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و روی پوست خود مقداری ماست ساده بزنید، در این حالت نیز 10 دقیقه صبر کنید و سپس پوستتان را با آب خنک بشویید.
 

از بین بردن لک صورت ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا یک روشن کننده طبیعی برای انواع پوست است. آلوئه ورا قدرت بالایی در حذف لک های پوست دارد و شدیدا باعث کاهش رنگدانه های پوست می شود. برای از بین بردن لک های صورت خود، کافی است مقداری از ژل آلوئه ورا را بر روی صورت خود بزنید و 5 دقیقه صبر کنید، سپس این ماسک طبیعی را با آب خنک از روی پوست خود بشویید.

از بین بردن لک صورت با ماسک عسل و سیب زمینی

عسل و سیب زمینی، یک ترکیب موثر در درمان لک های صورت محسوب می‌شود. برای تهیه این ماسک کافی است، کمی عسل را با آب سیب زمینی رنده شده مخلوط کنید و آن را با یک براش صورت بر روی پوست خود بزنید و پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید. سیب زمینی خاصیت روشن کنندگی دارد و پس از مدت زمان کوتاهی لک های صورت را محو می کند. دقت کنید که برای مشاهده نتیجه مطلوب، باید در استفاده از این ماسک صبر و مداومت داشته باشید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لک صورت را با این ترکیب خانگی از بین ببرید!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لکه های تیره روی صورت تان را با این روش های خانگی از بین ببرید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رفع لکه های صورت با موادی کاملا طبیعی !

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با مواد طبیعی لکه های صورت تان را از بین ببرید



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : pishgamnegar.com