کم پشتی مو، عادتهای ساده ای که باعث کم پشتی مو می شود!
داشتن موهایی پرپشت یکی از رازهای زیبایی و جذابین چهره است. شما هم اگر به تازگی با مشکل کم پشتی مواجه شده اید، باید بهتان بگوییم که یک سری عادت های ساده مقصر اصلی کم پشت شدن موهای شما است. این عادت های ساده عبارتند از :

عادت هایی که موها را کم پشت می کنند

1 - سرتان را با شدت نخارانید.

2 - رژیم سخت نگیرید.

2 - به موهای خیس درست رسیدگی نمی کنید.

4 - موی خود را سفت می بندید.

5 - دوش آب داغ می گیرید.

6 - در معرض نور شدید آفتاب قرار می گیرید.

7 - موهای تان را به موقع نمی شویید.

8 - از وسایل حالت دهنده داغ استفاده می کنید.

6 دلیل ریزش مو و کم پشتی مو

به طور معمول هر ماه باید به اندازه یک سانتی متر به قد موها افزوده شود اما ریزش مو، موخوره، کمبود برخی از ویتامین ها و عدم مراقبت صحیح از موها باعث می شود مو به اندازه کافی رشد نکند.
اگر به هر دلیلی ریزش مو داشته باشید احساس می کنید موهایتان به اندازه کافی رشد نمی کند. به طور معمول هر ماه باید به اندازه یک سانتی متر به قد موها افزوده شود اما ریزش مو، موخوره، کمبود برخی از ویتامین ها و عدم مراقبت صحیح از موها باعث می شود مو به اندازه کافی رشد نکند و شکل و ظاهر مناسبی هم نداشته باشد.

ریزش مو و کم پشتی مو به دلیل استرس و نگرانی

بدن نسبت به احساسات و عواطف ما واکنش نشان می دهد. یکی از واکنش های طبیعی بدن نسبت به استرس ریزش مو است. گاهی هم استرس در تغذیه فرد مشکل ایجاد می کند و تغذیه ناسالم و نادرست می تواند روی سلامت موها تأثیر بگذارد.

ریزش مو و کم پشتی مو به دلیل درمان یک بیماری خاص

درمان یک بیماری و روند و نوع آن می تواند باعث ریزش مو بشود. عوارض برخی از درمان ها کم پشتی و ریزش مو است. درمان تیروئید، سرطان و مشکلات قلبی اغلب با ریزش مو همراه هستند.

ریزش مو و کم پشتی مو به دلیل ژن

دی ان ای می تواند مقصر اصلی ریزش موی شما باشد. ریزش موی ژنتیکی اگرچه در میان مردها رایج تر است اما برای زن ها هم اتفاق می افتد. اگر مادر یا مادربزرگتان هم همین مشکل را دارد ریزش مو شما ممکن است مسأله ای ژنتیکی باشد.

ریزش مو و کم پشتی مو به دلیل تغذیه نادرست و کم

کیفیت و میزان غذایی که می خورید در سلامت موها مؤثر است. دلیل شایع بسیاری از ریزش موها تغذیه ناکافی و نادرست است. دریافت ناچیز مواد ضروری بدن باعث ریزش مو می شود. بسیاری از رژیم های لاغری سفت و سخت ریزش مو ایجاد می کنند. اگر پوست خشکی دارید، موهایتان می ریزد و فشارخونتان بالاست به احتمال زیاد تغذیه شما نادرست است.

ریزش مو و کم پشتی مو به دلیل مشکلات هورمونی

هورمون ها نقش مهمی در وضعیت موها دارند. هورمون تیروئید، بارداری و هورمون های جنسی در صورتی که کم یا زیاد شوند ریزش مو ایجاد می کنند.

ریزش مو و کم پشتی مو به دلیل مواد بهداشتی بی کیفیت

مراقبت و بهداشت پوست سر و مو در وضعیت سلامتی موها مؤثر است. پوست خشک کف سر و استفاده از مواد شست وشو بی کیفیت و نامناسب، رنگ کردن زیاد مو و دکلره و استفاده بیش از اندازه از سشوار می توانند دلایل ریزش مو باشند.

با استفاده از راهکارهای زیر رشد موهای خود را افزایش دهید و آن ها را تحریک کنید تا بلند تر شوند و هم زمان استحکام آن ها را افزایش دهید تا موهایی سالم و زیبا داشته باشید

_ در هنگام انتخاب محصولات بهداشتی مو مانند شامپو، نرم کننده، رنگ مو و... تنها به نوع مو خود دقت نکنید، سعی کنید محصولاتی را انتخاب کنید که به موهای شما درخشندگی بدهد و ریشه های آن را تقویت کند.

_ پروتئین برای تقویت موهای شما بسیار مهم است، این ماده باعث می شود آمینو اسید بیش تری تولید شود که برای رشد مو مفید است. کراتین، ماده اصلی تشکیل دهنده مو است که با آمینو اسیدها تولید می شود، پس مصرف پروتئین را در برنامه خود بگنجانید.
در بعضی از مراکز آرایشگاهی و زیبایی درمان کراتین نیزانجام می شود، این کار باعث بهبود سلامت موها و افزایش رشد موهای شما می شود.

_ مطمئن شوید پوست سرتان خشک نیست، خشکی پوست سر معمولاً باعث ایجاد شوره در موهای سر می شود. شوره سر یکی از عوامل کاهش رشد موهای سر است.

_ از موها در برابر گرد و خاک، کثیفی و نور شدید خورشید محافظت کنید. نور شدید خورشید و گرد و غبار می توانند باعث افزایش شوره سر شوند.

_ مصرف مقدار مناسب ویتامین های بی، ویتامین سی ، آهن و زینک(روی) برای رشد موی شما مفید هستند. کمبود آهن و زینک می تواند موها را ضعیف کند و باعث ریزش مو شود. غلات، سبزیجات،گوشت تازه، لبنیات، بادام زمینی و سویا از منابع ویتامین های بی هستند. شما می توانید ویتامین سی را با مصرف مرکبات، کیوی، نخود فرنگی، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی تأمین کنید. جگر، گوشت قرمز و ماهی، زرده تخم مرغ و اسفناج سرشار از آهن و روی هستند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : روشهایی برای پر نشان دادن موهای صاف و کم پشت

اگر می خواهید بیشتر بدانید : موهای نازک و کم پشت تان را تقویت کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای پرپشت شدن مو های تان این 8 نکته را بدانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کم پشتی مو در زنان و 7 باور غلط!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com / salamatnews.com