درمان گیاهی جوش کف سر با روشهای ارزان قیمت خانگی
یکی از عواملی که باعث آسیب رساندن به سلامت موها می شود وجود جوش های پوست سر است. این جوش ها بر اثر عوامل متعددی ایجاد می‌شوند و علاوه بر ظاهر ناخوشایند، ایجاد سوزش و خارش می کنند. در ابن مطلب با روش های درمان خانگی جوش کف سر آشنا می شوید.

درمان گیاهی و خانگی جوش کف سر

عدم مصرف مواد غذایی که باعث جوش زدن می‌شوند، شست و شوی مرتب مو‌ها و پرهیز از شستن بیش از اندازه سر که موجب خشکی آن و تحریک غدد چربی می‌شود راهکار‌های پیشگیری از جوش‌اند. اما اگر کف سرمان جوش زد، چطور آن را برطرف کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اگر جوش و آکنه می زنید، دور این کارها را خط بکشید!!!

درمان گیاهی جوش کف سر با آلوئه ورا
درمان گیاهی جوش کف سر با آلوئه ورا

اگر جوش کف سر به خاطر گرمای زیاد باشد آلوئه ورا بهترین درمان خانگی است. آلوئه ورا دمای کف سر را پایین می‌آورد و آن را مرطوب نگه می‌دارد.

درمان گیاهی جوش کف سر با سیر
درمان گیاهی جوش کف سر با سیر

بوی بد سیر با شامپو کردن از بین می‌رود پس نگران استفاده از آن نباشید. سیر حاوی سالیسیلیک اسید است که در بسیاری از پمادهای درمان جوش کاربرد دارد. 4 حبه سیر له شده را با مقداری آب مخلوط کنید تا به‌صورت پوره شود. آن را به تکه‌ای پنبه زده، به جوش بزنید و بگذارید 30 دقیقه روی آن بماند.

درمان گیاهی جوش کف سر با گوجه فرنگی
درمان گیاهی جوش کف سر با گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی نیز حاوی سالیسیلیک اسید است. همچنین گوجه فرنگی به تنظیم ph پوست و از بین بردن چربی اضافه آن کمک می‌کند. 3 گوجه فرنگی را در مخلوط‌کن له کرده و با کمی آب ترکیب کنید. این محلول را روی پوست اسپری کرده و بگذارید 30 دقیقه بماند.

درمان گیاهی جوش کف سر با لیمو
درمان گیاهی جوش کف سر با لیمو

آب لیمو نیز چربی اضافی پوست کف سر را از بین می‌برد. این ماده برای مبارزه با شوره نیز مفید است 1/4 لیوان آب لیمو را با 1/2 لیوان گلاب مخلوط کنید و روی پوست اسپری کنید. بگذارید این ترکیب 2 ساعت روی پوست بماند.

درمان گیاهی جوش کف سر با گلاب
درمان گیاهی جوش کف سر با گلاب

گلاب سرشار از ویتامین سی و آنتی‌اکسیدان‌هاست. گلاب قرمزی و التهاب ناشی از جوش را می‌خواباند. تنها کافی است آن را روی پوست سر اسپری کنید.

درمان گیاهی جوش کف سر با سرکه سیب

سرکه سیب جوش را خشک می‌کند و بهبود آن را تسریع می‌بخشد. همچنین این سرکه با باکتری‌هایی که موجب جوش زدن می‌شوند مبارزه می‌کند. یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و به ناحیه جوش بزنید.



بیشتر بدانید : از بین بردن چربی مو سر با چند روش ساده!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن شوره سر با چند درمان ساده خانگی!!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : معجزه جوش‌شيرين برای پوست و موی شما!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان خارش سر با 6 روش خانگی

 
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatnews.com