درمان سیاهی دور چشم با موثرترین روش های خانگی
برخی افراد به دلایل متعدد دچار سیاهی و کبودی دور چشم هستند. در این مقاله شما را با دلایل سیاهی دور چشم و راه های درمان سیاهی با روش های موثر را گردآوری نموده ایم. با ما همراه باشید!

برطرف کردن سیاهی دور چشم 

برای تسکین و تعدیل سیاهی و کبودی دور چشم راه‌حل‌های زیادی وجود دارد اما راه‌حل خاصی وجود ندارد یعنی نمی‌توان گفت فلان راه‌حل و درمان قطعا این مشکل را برطرف می‌کند. در چنین مواقعی بهترین راه‌حل استفاده از نسخه‌های طبیعی است که نه هزینه‌ای دارد و نه عوارض.
وقتی خود را در آینه نگاه می‌کنید و تصویر زنی پژمرده با چشمان خسته و بی‌حالت را  می‌بینید، کسی که انگار بار روزها خستگی روی صورتش جا خوش کرده‌است با خود می‌گویید من که دیشب خوب خوابیده‌ام پس چرا سیاهی‌های زیر چشم‌هایم هیچ تغییری نکرده‌است. باید بدانید داشتن خواب کافی شبانه نمی‌تواند سیاهی زیر چشمان‌تان را از بین ببرد. شاید به کم شدن آن کمک کند، اما برای خلاصی از آن ابتدا باید به علت آن پی ببرید. به اینکه چه چیزی باعث ایجاد سیاهی زیر چشم شده‌است تا شاید بتوانید با از بین بردن آن علت از سیاهی خلاص شوید. اما بیشتر مواقع علت این سیاهی‌ها به این راحتی‌ها مشخص نمی‌شود. در این مواقع درمان‌های ساده و طبیعی بهترین راه‌حل است.


بیشتر بدانید : از بین بردن سیاهی دور چشم با مواد طبیعی و ارزان قیمت!!

علت گودی و سیاهی دور چشم

تیرگی زیرچشم در بسیاری موارد ناشناخته است و هنوز علم نتوانسته علت دقیق آن را بگوید اما موارد بسیاری در این سیاهی‌ها دخیل هستند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رفع سیاهی دور چشم با چند روش موثر واقعی!

 ژنتیك

مهم‌ترین علت بروز سیاهی و كبودی زیرچشم، عامل ژنتیك است. اگر به طور ارثی پوست نازكی دارید، مسلما رگ‌های خونی زیر چشم‌تان، بیشتر مشخص می‌شوند. بسیاری از افرادی كه زیر چشم‌ها‌یشان كبود و سیاه است، آن را از والدین خود ارث برده‌اند.

 سن و سال

سن و سال نیز یك عامل مهم دیگر است. در طول سال‌های زندگی، پوست كلاژن خود را از دست می‌دهد و رگ‌های ریز زیر آن بیشتر دیده می‌شوند. حمام آفتاب این فرایند را تسریع می‌كند و باعث از بین رفتن بیشتر كلاژن و پیدایش خال‌های رنگی روی پوست می‌شود.

حساسیت‌های فصلی

حساسیت‌های فصلی باعث ترشح بیشتر هیستامین در بدن شده و به این ترتیب رگ‌های خونی ملتهب و متورم می‌شوند. پوست زیر چشم خود را با انگشت‌تان كمی بكشید. اگر پوست قسمت كشیده شده تیره‌تر و كبودتر شد، یعنی این مسئله در مورد شما بیشتر جنبه ژنتیك دارد  یا اینكه در اثر افزایش سن و سال تیره‌تر شده است؛ اما اگر رنگ آن تغییر نكرد و به همان حالت قبل بود، نشان می‌دهد كه تیر‌گی زیر چشم‌هایتان در اثر حساسیت یا اشعه‌های زیانبار نورخورشید ایجاد شده است.

رفع سیاهی‌ دور چشم با روش های موثر خانگی

یکی از علت‌های اصلی کبودی‌های زیر چشم گشاد شدن رگ‌های خونی این قسمت است؛ به همین دلیل باید به طریقی این رگ‌ها را جمع کرد. مراحل زیر  برای کمرنگ کردن نقش این رگ‌ها می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

کمپرس سرد

اول از همه باید یک کمپرس سرد روی  چشم‌ها بگذارید تا به طور موقت سیاهی‌ها کم‌رنگ شود. می‌توانید یک تکه پارچه نخی را با آب سرد خیس کنید و حدود 5 تا 10 دقیقه روی چشم‌ها بگذارید. دمای پایین به‌طور موقت تمام دلایلی را که باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود از بین می‌برد.

اسپری آب نمک در بینی

در سوراخ‌های بینی مقدار كمی آب نمک خیلی رقیق یا همان سرم اسپری كنید. این اسپری فشار سینوس‌‌ها در بینی را پایین می‌آورد زیرا بالا بودن فشار سینوس‌ها می‌تواند باعث متورم شدن رگ‌های خونی زیر چشم شود. در هر کدام از دو سوراخ بینی اسپری بزنید و بعد با بینی هوا را به سمت بیرون بدهید.

قرار دادن سر بالاتر از سطح بدن

زیر بالش خود، یک بالش دیگر بگذارید؛ به‌طوری که شب‌ها در حالت خواب سرتان بالاتر از بدن‌تان باشد تا خون در زیر چشم‌تان انباشته نشود. علاوه بر این ها برای پیشگیری از پف چشم، از بالش مناسب برای خواب استفاده كنید. موقع خواب مایعات در بدن پخش می‌شوند كه ممكن است مقداری از این مایعات در اطراف چشم جمع شده و موجب پف كردن چشم‌ها شوند. با قرار دادن سر بالاتر از سطح بدن، مایعات از اطراف چشم دور می‌شوند و مشكل پف چشم حل می‌شود.

خواب کافی

بیشتر بخوابید. ممکن است که سیاهی زیرچشم به دلیل کمبود خواب نباشد، اما کم‌‌خوابی می‌تواند این سیاهی‌ها را تشدید کند.

لیزر درمانی

در نهایت اگر به‌راستی این حلقه‌های سیاه آزارتان می‌دهد، می‌توانید سراغ لیزردرمانی بروید تا آن را از زیر پوست‌تان پاک کند. یک متخصص پوست یا جراح زیبایی می‌تواند لیزر درمانی را زیر چشم‌ها انجام دهد و با این کار ملانین این قسمت پوست را کاهش داده و در نتیجه سیاهی‌ها را کم کند.

خیار بهترین راه‌ برای رفع سیاهی‌ دور چشم

هیچ چیزی بهتر از خیار نمی‌تواند به کمک چشم‌ها بیاید. کافی است هفته‌ای سه تا چهار بار از دو حلقه خیار با پوست یا از پوست خیار به شکل نواری پهن استفاده کرده و در آرامش و به حالت خوابیده روی چشمانتان بگذارید. پس از 10 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. البته اگر می‌خواهید برای چشم‌ها سنگ تمام بگذارید، از ماسک خیار و گلاب استفاده کنید. برای تهیه این ماسک کافی است یک خیار را با پوست یا بدون پوست رنده کرده و آن را درون ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری گلاب خالص خیس کنید. سپس این ترکیب را روی پلک‌ها، اطراف چشم و گودی چشم بگذارید و اجازه دهید به‌مدت ۱۵دقیقه به همین صورت بماند. نکته مهم آن است که خیار را به‌خوبی بشویید مراقب باشید پلک‌هایتان به‌خوبی بسته باشد تا آب این ماسک وارد چشم‌هایتان نشود. سپس این ماسک را با دستمال مرطوب از روی چشم‌ها برداشته و صورتتان را با آب نسبتا خنک بشویید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با خیار و آلوئه ورا یک ماسک ضد چروک درست کنید

چای کیسه‌ای برای درمان سیاهی دور چشم

تانین ماده‌ای است که در چای‌های کیسه‌ای وجود دارد و می‌تواند به کمک کبودی‌های زیر چشم بیاید. زیرا می‌تواند التهابات و ورم‌ها و تغییر رنگ زیر چشم را تاحد زیادی کاهش دهد. برای این کار باید 2 چای کیسه‌ای را برای تمام شب در یخچال بگذارید تا کامل خنک شود، صبح، دو چای کیسه‌ای را مرطوب کنید ، دراز بکشید و دو چای کیسه‌ای را روی چشم‌ها بگذارید. این کیسه‌ها باید حدود 10 تا 20 دقیقه روی چشم‌های بسته شما بماند. هر روز این کار را تکرار کنید.  چای بابونه به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد می‌تواند اثربخشی فراوانی داشته ‌باشد. این چای گیاهی در کاهش کبودی‌های زیر چشم و پف‌های اطراف آن تاثیر بسزایی خواهد داشت.نعناع هم می‌تواند مفید باشد.

کمپرس عصاره برگ های نعناع

استفاده از کمپرس عصاره برگ‌های نعناع تاثیر زیادی در بهبود تیرگی اطراف چشم دارد. به اعتقاد بسیاری از متخصصان طب سنتی شیوه‌های طبیعی درمانی تهیه عصاره برگ‌های نعناع که از جوشاندن برگ‌های این گیاه دارویی به‌دست می‌آید موجب بهبود این تیرگی می‌شود. بهترین روش برای تهیه این عصاره آن است که ۲تا ۳ قاشق از برگ‌های نعناع را درون ۲‌ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت کم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به‌دست آمده را صاف کرده و اجازه دهید سرد شود. در این مرحله دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعناع آغشته کرده و آن را روی چشم‌ها بیندازید. اگر برایتان امکان دارد، بگذارید تمام شب روی صورت‌تان بماند.

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی یکی از موادی است که می‌تواند ناخالصی‌ها و آلودگی‌ها را از بدن ما بیرون بکشد یعنی تمام ناپاکی‌ها و چیزهای اضافه را به درون خود می‌کشد. به همین دلیل ما می‌توانیم از آن برای کم‌رنگ کردن حلقه‌های کبودی زیر‌چشم استفاده کنیم. برای این کار ابتدا یک سیب‌زمینی را خوب بشویید و برش نازکی از آن را روی سیاهی‌ها و کبودی‌های زیر چشم‌هایتان بگذارید. سیب‌زمینی باید حداقل 20 دقیقه روی صورت بماند. بعد از این مدت می‌بینید که کم‌کم خود سیب‌زمینی هم تغییر رنگ می‌دهد.این کار کبودی‌های زیر چشم را کمی روشن می‌کند و حس خنکی و تازگی خاصی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

کرم های موثر برای رفع سیاهی دور چشم

در بازار کرم‌هایی وجود دارد که می‌تواند تا حدی سیاهی دور چشم را کم‌رنگ کند. چنین کرم‌هایی باید حاوی ویتامین kو E  وC و رتینول باشند. البته نباید انتظار زیادی از چنین محصولاتی داشت چرا که تنها کمی تغییر ایجاد می‌کنند.کرم‌های چشم که حاوی کافئین هستند به کم شدن سیاهی‌ها کمک می‌کنند. برخی کرم‌ها هم حاوی مواد و ترکیبات ضدالتهابی بوده و این تیرگی‌ها را کاهش می‌دهند. کرم‌های دور چشم که حاوی چای سبز و روغن دانه انگور هستند نیز به تقویت دیواره مویرگ‌ها کمک می‌کنند. اگر پوست زیر چشم‌تان بسیار نازک است و باعث می‌شود این نواحی تیره‌تر به نظر برسند، از کرم کلاژن‌ساز استفاده کنید. یکی از ترکیبات اصلی این کرم‌ها رتینول است. رتینول کمک زیادی به کلاژن‌سازی می‌کند. ویتامین C نیز تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و به روشنی و درخشندگی پوست کمک می‌کند.


بیشتر بدانید : 4 راه برای زیبایی چشم‌ها

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با این متد آرایشی سیاهی زیر چشم تان را محو کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سیاهی دور چشم تان را با یک ترکیب جادویی برای همیشه از بین ببرید!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن سیاهی دور چشم با چند روش ساده خانگی


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : alamto.com