این مقاله به کم کردن وزن کمک خواهد کرد و یاد خواهد داد که چگونه می توان رژیم غذایی روزانه خود را به درستی برنامه ریزی کرد!
موز 
می توان گفت موز یک ماده غذایی بسیار مفید در رژیم غذایی می باشد. مقدار کمی موز سبز ، می تواند به پر کردن شکم و افزایش سوخت و ساز بدن کمک خواهد کرد.در هر تکه از آن 12.5 گرم نشاسته وجود دارد. حتی یک موز رسیده هم حدود  5 گرم نشاسته دارد.

 
تخم مرغ 
هنگامی که صحبت از کم کردن وزن می شود خوردن تخم مرغ مناسب نمی باشد. اما خوردن آن در صبحانه باعث جذب پروتئین زیادی می شود. یک مطالعه نشان داده که زنان مبتلا به اضافه وزن اگر برای وعده صبحانه تخم مرغ بخورند می توانند دو برابر زنانی که روز خود را با خوردن شیرینی آغاز می کنند وزن کم کنند . 

و در مورد کلسترول نگران نباشید : یک مطالعه نشان داده که خوردن تخم مرغ نه کلسترول بد بالا و نه کلسترول خوب پائین دارد و به هرحال بهتر از خوردن نان شیرینی می باشد.

 
شکلات تیره 
دوستداران شکلات! خوردن شکلات تیره به صورت کم کم می تواند به سرعت هضم غذا کمک کند .با خوردن شکلات احساس سیری به شما دست می دهد و در وعده غذایی بعدی میل کمتری به غذا خواهید داشت .
مطالعات نشان می دهد خوردن شکلات در یک رژیم غذایی باعث خواهد شد به سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی و از دست دادن کالری کمک کند. همچنین با کم کردن نمک، شیرینی، چربی ها می توانید در رژیم غذایی به خود کمک کنید.
 
 
پرتقال 
اگرچه در هر تکه از پرتقال تقریبا 59 کالری وجود دارد ، اما دارای فیبر زیادی می باشد. محققان استرالیایی این میوه را از لحاظ کمک کردن به کاهش وزن در بالاترین رده در میان میوه ها قرار داده اند.

 
سیب زمینی 
درست است ، که سیب زمینی دارای کربوهیدرات بالا است ، اما هر سه بار خوردن آن به اندازه ی خوردن یک تکه نان سفید می باشد، ولی تمام این غذاها از لحاظ شاخص سیری همانند پرتقال در یک رده قرار دارند. به علاوه، سیب زمینی غنی از نشاسته است و کمک می کند که بدن چربی بیشتری بسوزاند.

 
لوبیا سفید 
یک و نیم پیمانه از لوبیا سفید فیبر زیادی دارد و شامل تقریبا 4 گرم چربی ، نشاسته ،  وکربوهیدراتی است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

 
پنیر 
پنیر تازه ی بز و پنیر فتا حاوی یک اسید چرب هستند که به شما کمک می کند تا احساس سیری کنید و میزان بیشتری چربی بسوزانید.چربی موجود در آن هم سالم است.

 
شیر کم چرب 
اگر چه اسید چربی در شیر یافت می شود ولی پروتئین موجود در شیر می تواند شما را در کمال  رضایت نگه دارد.  کلسیم موجود در آن نیز بسیار مفید می باشد ، در یک مطالعه نشان داده شده که، زنانی که روزانه 1000 تا 1400 میلی گرم کلسیم مصرف می کنند می توانند چربی بیشتری را بسوزانند. 

 
نخود
درهر وعده غذایی خوردن نصف پیاله نخود دارای 2 گرم نشاسته است. آنها همچنین منبع بسیار خوبی از فیبر ، پروتئین و چربی های سالم می باشند.

 
جوی پرک
این ماده غذایی یکی دیگر از مکملهای غذایی در یک رژیم غذایی می باشد .در یک وعده غذایی آن کالری کمی وچود دارد و به علاوه اینکه مقدار زیادی فیبر در آن است و نزدیک به 2 گرم نشاسته هم  در آن وجود دارد. 

 
دانه گیاهی کوینولا 
این دانه گیاهی یکی دیگر از مواد غذایی مغذی در رژیم غذایی است ، که غنی از پروتئین است و بسیار مفید در مبارزه با گرسنگی می باشد. کالری کمتری دارد و باعث جلوگیری از پرخوری در وعده های غذایی دیگر خواهد شد.
 
 
بارهنگ
خوردن نصف فنجان از بارهنگ پخته شده تقریبا 3 گرم نشاسته و مقداری کربوهیدرات سالم دارد که به افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی بیشترکمک خواهد کرد.
 
 
23 ماده غذایی که به کاهش وزن تان کمک می کند - قسمت اول
 
 



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ