اگر می خواهید به راحتی وزن تان را کم کنید این مواد غذایی خوش طعم را فراموش نکنید. این غذاهای خوشمزه به لاغر شدن تان کمک می کنند.

کاهش وزن و لاغر شدن شاید به حرف ساده باشند ولی در عمل شما باید کالری کمتری مصرف کنید. 
برخی از غذاها احساس سیری بسیار زیادی به شما می دهند و برای مدت زمان طولانی تری شما را سیر نگه می دارند و از هوس خوردن و گرسنگی تان جلوگیری می کنند


1 - لوبیا

یک ماده غذایی ارزان و همه کاره. لوبیا یک منبع غنی از پروتئین است. حبوبات به دلیل داشتن فیبر بالا باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدتی می شوند. در نتیجه از پرخوری جلوگیری کرده و باعث کاهش وزن می شوند.

 

2 - سوپ

شروع وعده غذایی نهار و شام با یک کاسه سوپ تاثیر بسیار زیادی در کاهش وزن تان دارد. خوردن سوپ باعث می شود شما در هر وعده 100 تا 150 کالری کمتر مصرف کنید. تنها نکته مهم این است که از سوپ هایی که در آنها خامه و کره استفاده شده است صرف نظر کنید.

 

3 - شکلات سیاه

اگر شما از علاقه مندان خوردن شکلات هستید ولی به دلیل کالری بالای آن از خوردنش صرف نظر می کنید ما به شما شکلات سیاه را پیشنهاد می کنیم.

 

4 - پوره سبزیجات

شما می توانید با این ترفند تمام سبزیجات را به رژیم غذایی تان اضافه کنید. زمانی که شما پوره کلم بروکلی و کدو سبز را به رژیم غذایی تان اضافه می کنید نسبت به حالت عادی 200 تا 350 کالری کمتر مصرف می کنید.

 

5 - تخم مرغ

اگر شما در شروع روز یک صبحانه کامل مصرف کنید به شما کمک می کند تا جلوی هوس های خوراکی تان را در طول روز گرفته شود.مطالعه روی گروهی از زنان نشان دادکه کسانی که روزشان با با 35 گرم پروتئین شروع می کنند نسبت به بقیه افراد میل به خوردن تنقلات کمتری در طول روز دارند.

 

6 - آجیل

آجیل به عنوان یک میان وعده عالی برای کسانی است که می خواهند لاغر شوند. کسانی که در طول روز چند عدد پسته، بادام، گردو و فندق مصرف می کنند نسبت به بقیه کمتر گرسنه شده و میل به خوردن غذای کمتری دارند.

 

7 - سیب

سیب منبع غنی از فیبر است و کمک بسیاری به لاغر شدن تان می کند. علاوه بر آن وقتی شما سیبی را گاز می زنید ، جویدن آرام آن هوس خوردن تان را از بین می برد.

 

8 - ماست

مطالعه دانشگاه هاروارد روز 120000 نرف نشان داده ماست یکی از موثرترین مواد غذایی برای کاهش وزن است.

 

9 - گریپ فروت

اگر شما یکی از افرادی باشید که در معرض بیماری دیابت قرار دارید، این میوه یکی از بهترین گزینه ها برای شماست. پژوهشگران کلینیک scripps در سان دیگو ثابت کردند که افراد اگر در هر وعده غذایی قبل از غذا نصف گریپ فروت مصرف کنند در 12 هفته ورن شان حدود 1/5 کیلو کاهش می یابد. آب گریچ فروت هم نتیجه ای مشابه دارد.

نکته : اگر شما جزو افرادی هستید که دارو مصرف می کنید حتما با پزشک تان مشورت کنید زیرا امکان دارد گریپ فروت با داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشد.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ